• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • MaddeåMats

Jag tycker det är såå fint med lösögonfransar, det öppnar upp ögat Så jag röstar på de "lite längre".

• Mirjami

Jag ska göra permanenta fransar idag. Ska försöka komma ihåg att ta en bild och lägga upp här så ni får se resultatet.

• litenkaka

Så snygg sminkning! Tycker du ska ha de lite längre fransarna

Sassabrassa skrev 2011-07-14 10:31:48 följande:
    Min syster ska sminka mig och här har vi gjort en test. På höger öga har hon satt lite längre lösögonfransar längst ut. På vänster öga lite kortare. Vilket är snyggast?

• Dannis
    Mirjami skrev 2011-07-14 11:26:13 följande:
    Jag ska göra permanenta fransar idag. Ska försöka komma ihåg att ta en bild och lägga upp här så ni får se resultatet.
    Det ska bli spännande att se hur det blir. Jag skulle vilja göra det jag med. Hur mycket kostar det? Hur länge håller det?
  • fru i augusti

Nu har jag sminkat mig MASSOR...tyckte jag.
    Men i dagsljus på fotot så ser det verkligen inte mycket ut...
    Jag vill inte att sminket ska se för mycket ut, men det här ser ju ut som när jag sminkar mig till vardags (då använder jag bara mascara och ibland eye-liner). 
    Har primer, concealer, foundation, två olika sorters ögonskugga (en ljus och en brun), flytande eye-liner på ögonlocket och vanlig eye-liner under ögat, ögonbrynsskugga och jag satte på lite läppstift (men bet av så mkt på papper att det på kortet knappt syns).

Vad säger ni? Har ni några råd och tips?

Jag funderar på den flytande eye-linern, ska den gå längre ut åt sidorna?

Läpparna? Vad ska jag göra av dom? Har rätt oskarpa konturer på läpparna och jag är jätteovan vid läppstift. Så jag tänkte först bara sätta på lite läppglans. Men när jag gjorde det och fotade så såg det bara kladdigt ut (säkert pga att jag har så oskarpa konturer på läpparna). Någon som har tips där? 
    Något annat ni tänker på? Rouge, kanske, har ni något tips på vad i så fall. Dom jag har hemma skimrar så mycket och på kort blir det inte så bra.

• marimekko86

Min syster läser foto och hon säger att man inte ska vara rädd för att sminka sig lite mer än vad man kanske egentligen tycker för att mycket av sminket försvinner på bild...typ 50% sämre sysns det. Så om du upplever att du ser vardagsminkad ut på foto, ta i lite mer.!

Angående sminktips tycker jag att du kan dra ut eyelinern lite, det skapar en lite mer mystisk blick

Jag har ett superbra rouge från make up store i färgen sugarpink, det blir inte särskilt skimrande på mig i alla fall och det sitter en hel dag.!

Ett annat tips som jag ger alla är att köpa en highlighter, alltså en ljus skugga med skimmer, typ beige eller vanilj beroende på avd som passar. Vissa märken har speciella higlighters andra inte. Den ska man applicera just under ögonbrynet, då blir det som ett magiskt lyft där och mans er genast mycket piggare ut.! Man kan även applicera lite av den i ögonvrån för en intensivare blick.!

Lycka till.!

• fru i augusti

Usch vad svårt detta är!

Första bilden la jag in igår och tycker att jag på bilden ser så lite sminkad ut. Samtidigt vill jag att det ska se naturligt ut. Fick några tips men behöver MER Skrattande.

Andra bilden är med samma sminkning som första, men där föll ljuset lite annorlunda och där tycker jag sminket ser nästan för mkt ut.

Sista kortet har jag lagt på mer ögonskugga, målat längre eyeliner och lagt på lite läppglans.

Tips någon?

• ClaraH
    Gwennie skrev 2011-07-13 09:45:42 följande:
    Jag kör på matt. Tycker det blir finast på foton.
    Vilken primer använder ni. Jag brukar ha Smashbox, men jag tycker att den är så dyr. Funderar ni på MAC:s.
  • Darling Daisy

fru i augusti:
    jag tycker du kan ha mer ögonskugga än på foto 1. Kanske att du kan testa en eyeliner/penna med mjukare färg (brun, brungrå tex)? Nu blir det en så skarp skillnad mellan den svarta (?) eyelinern och skuggorna.  
    Det var snyggare när du drog ut eyelinern mer (som på foto tre alltså).

Och du kan definitivt ha färg på läpparna!  Snyggt!

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!