• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • sandis1977

Nu ska jag inte sminka och fixa mitt hår själv den stora dagen, men hänger här ändå, har fått många goda tips och råd och handlat massor från e.l.f på det stora hela är jag nöjd med dem.
    Kan verkligen rekommendera deras primer för vardagssminkning, till fest har jag clarins.
    Nu undrar jag om någon kan tipsa om ett fixeringsspray att spraya på så att sminket sitter riktigt bra?

• Godis
    sandis1977 skrev 2011-06-21 08:32:19 följande:
    Nu ska jag inte sminka och fixa mitt hår själv den stora dagen, men hänger här ändå, har fått många goda tips och råd och handlat massor från e.l.f på det stora hela är jag nöjd med dem.
    Kan verkligen rekommendera deras primer för vardagssminkning, till fest har jag clarins.
    Nu undrar jag om någon kan tipsa om ett fixeringsspray att spraya på så att sminket sitter riktigt bra?
    MAC Fix+ tycker jag e super....
  • MochN

ni alla är så himla duktiga!
    har fått en massa insperation och kommer själv göra frisyren och sminkningen själv när jag gifter mig också!

• jaggillarrosa

Jättefina bilder. Roligt att se. Nu har jag fått lite bra tips. Tack!

• Lumys

Vilken primer är den bästa tycker ni? Jag funderar på smashbox men den är ju sjukt dyr :p får nog isåall bli
    en lite travel size förpackning till att börja med. Men jag har lätt att få finnar. Är kanske primer för "tilltäppande" då?
    Någon som vet?

• Soderek

Någon som har något bra tips på hur man får lockar att stanna i håret? Så fort som jag lockar mitt hår så blir det rakt efter någon timme, riktigt tråkigt. Vill ju ha lite lockigt när jag gifter mig.

• Theka
    Soderek skrev 2011-06-21 14:34:01 följande:
    Någon som har något bra tips på hur man får lockar att stanna i håret? Så fort som jag lockar mitt hår så blir det rakt efter någon timme, riktigt tråkigt. Vill ju ha lite lockigt när jag gifter mig.
    Sov med papiljotter! Jag är inne på tredje dagen med mina lockar som jag inte ens har fixerat. Nu är de förvisso mer vågor men jag var en riktig krulltott samma morgon som jag tog ut dem. Jag beställde skumgummipapiljotter från ebay á  2 dollar för 12 st (gick åt 21 till mitt hår) och rullade i dem på kvällen i ett lätt fuktat hår - duschade innan och lät det nästan torka. Jag sprayade lite med strukturspray för att slippa friss och det blev hur bra som helst.
  • Godis
    Soderek skrev 2011-06-21 14:34:01 följande:
    Viktigt om du har ett svårformat hår att du har preparerat håret innan. Använd mousse och krama in i fuktigt hår, rulla upp och efter håret är helt torrt så använder du en lättare hårspray vid utsläppet. Dock bör du använda klämmor för att "fästa locken" tills du formar din frisyr.
  • sandis1977
    Theka skrev 2011-06-21 14:39:37 följande:
    Sov med papiljotter! Jag är inne på tredje dagen med mina lockar som jag inte ens har fixerat. Nu är de förvisso mer vågor men jag var en riktig krulltott samma morgon som jag tog ut dem. Jag beställde skumgummipapiljotter från ebay á  2 dollar för 12 st (gick åt 21 till mitt hår) och rullade i dem på kvällen i ett lätt fuktat hår - duschade innan och lät det nästan torka. Jag sprayade lite med strukturspray för att slippa friss och det blev hur bra som helst.
    Vad heter skumgummipapijlotter på engelska? :D
  • Godis
    sandis1977 skrev 2011-06-21 15:57:29 följande:
    Vad heter skumgummipapijlotter på engelska? :D
    Foamrollers
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!