• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • shakynose
    shakynose skrev 2011-05-31 09:52:16 följande:
    Jag har en primer från Lumene som mattar ner rejält. Passar därför inte mig alls för jag känner mig lite fnasig med den, men du kanske skulle testa den?
    Just det: Den finns på Kicks också, och är nog deras billigaste primer.
  • Mertzi
    Thessa01 skrev 2011-05-31 09:44:59 följande:
    Tack för tipsen!

Vad är det för transparent puder du har? (Märke?). Jag har alltid oljefri dagkräm och ska testa de där servetterna! Det kan ju inte skada

Jag ska tigga lite tester på Kicks, . Dumt nog köpte jag på mig Smashbox primer som gör att jag glänser som en säl   men det jag vill ha är en primer som både fäster och mattar ned. Får fråga om det öht existerar.
    Ja tigg tester!
    Vafasen dom där primersgrejerna kostar ju ändå några hundralappar så då borde man få testa tycker jag.
    Räcker ju knappast med att bara känna konsistensen på handen eller så, man vill ju se att den funkar!

Jag har faktiskt kört med Isa Dora's Oil Control compact powder. Mycket prisvärt!
    Har dock hört ryktas om ett "Blothing Powder" från Make up Store som ja tänkte kika närmare på..
    Det är ett puder som mer suger upp, och inte lägger till, om du förstår vad jag menar!

För helst, om man är väldigt blank i ansiktet är det bra att dutta av med en servett innan man lägger på nytt puder, annars är man blank igen på en liten stund.
    Haha gud det låter som att jag går runt och brukar se ut som att ja doppat skallen i en fritös, men är det varmt så kommer dom där blanka partierna rätt snabbt! Och det är inget jag vill se på mina bröllopsfoton iaf :)
  • Theka

Idag är det förresten 20% på hela e.l.f.s sortiment igen, använd koden  Bounty20EU.
    "A minimum spend of £10 applies (before shipping is added) and this code expires at 10am (UK time) on Wednesday 1 June 2011." 

• Thessa01
    Theka skrev 2011-05-31 12:56:53 följande:
    På tal om Blotting papers så tipsade sminkbloggaren Purity om Shining eraser från e.l.f. 
    Jag har inte testat dem själv men de kostar 15 spänn så det vore kanske värt det? 
    Ja det kan det ju vara värt jag tänkte ändå beställa därifrån. Aldrig hört talas om det märket förut, men priserna var ju mycket bra, så jag tänkte slå till på smink därifrån

Du verkar ha bra koll på Elf, hur är läppstiften egentligen? Sitter de bra? Jag vet dock inte om de har den färg jag är ute efter, är ute efter en mellanrosa, lite skimrande variant, som varken är för ljus eller för mörk så att säga...men de flesta läppstift de har verkar vara ganska nude.
  • Theka
    Thessa01 skrev 2011-05-31 13:31:45 följande:
    Ja det kan det ju vara värt jag tänkte ändå beställa därifrån. Aldrig hört talas om det märket förut, men priserna var ju mycket bra, så jag tänkte slå till på smink därifrån

Du verkar ha bra koll på Elf, hur är läppstiften egentligen? Sitter de bra? Jag vet dock inte om de har den färg jag är ute efter, är ute efter en mellanrosa, lite skimrande variant, som varken är för ljus eller för mörk så att säga...men de flesta läppstift de har verkar vara ganska nude.
    Jag har rätt bra koll på Elf men tyvärr inte på läppstiften för jag använder inte det själv. Jag beställde ett lucious liquid lipstick nu sist och det tycker jag faktiskt sitter helt ok, lite klistrigt som ett gloss men mer färgat som ett läppstift. Men jag har nog inget direkt att jämföra med så, sorry!

• snartherrochfru
    vickanofilip skrev 2011-05-23 02:35:06 följande:

här kommer mina inspirationsbilder. fixade en provning av frisyr idag. tog 30 minuter! tiaran har jag gjort själv. passade på att fixa kidzen samtidigt..tipset kom från youtube tutorial lilith moon tror jag hon hette

Vad duktig du är! Frisyren ser jätteromantisk ut!
    Jag skulle vilja se dig i lite mörkare skuggor, jag tror du kan bära det!
  • marielleangelina

Hej alla, va fina bilder ni har lagt upp! Hjälp, jag har lite funderingar...

Jag tror att jag måste börja tänka mig utsläppt eller halvutsläppt hår för jag tror inte jag passar så bra i uppsatt (trots detta har jag hästsvans nästan varje dag) Vad tycker ni? Jag borde ha lite hår runt ansiktet eller hur?

Ser min sminkning för vardaglig ut här? Enda skillnaden mot mitt vardagssmink är läppstiftet och lite mera ögonskugga, behöver tips på hur jag kan få det festligare!

• Gwennie
    marielleangelina skrev 2011-06-02 21:47:54 följande:

Jag tror att jag måste börja tänka mig utsläppt eller halvutsläppt hår för jag tror inte jag passar så bra i uppsatt (trots detta har jag hästsvans nästan varje dag) Vad tycker ni? Jag borde ha lite hår runt ansiktet eller hur?

Ser min sminkning för vardaglig ut här? Enda skillnaden mot mitt vardagssmink är läppstiftet och lite mera ögonskugga, behöver tips på hur jag kan få det festligare!

Jag tycker att din ögonmake är jättefin! Jag tycker dock att du ska använda en mildare färg på läpparna för att få bättre balans på det hela, men förstår om du tycker att det är för vardagligt om det är så du brukar sminka dig. Fundera på vad du vill framhäva - läpparna eller ögonen.
    Hoppas att jag själv kan få till lika fina ögonlock som du har lyckats med :)
  • wiii
    marielleangelina skrev 2011-06-02 21:47:54 följande:

Tycker absolut att du kan ha håret uppsatt, framhävde dina drag jättefint!
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!