Thessa01 skrev 2011-05-31 09:44:59 följande:
Tack för tipsen!
Vad är det för transparent puder du har? (Märke?). Jag har alltid oljefri dagkräm och ska testa de där servetterna! Det kan ju inte skada
Jag ska tigga lite tester på Kicks, . Dumt nog köpte jag på mig Smashbox primer som gör att jag glänser som en säl

men det jag vill ha är en primer som både fäster och mattar ned. Får fråga om det öht existerar.
Ja tigg tester!
Vafasen dom där primersgrejerna kostar ju ändå några hundralappar så då borde man få testa tycker jag.
Räcker ju knappast med att bara känna konsistensen på handen eller så, man vill ju se att den funkar!
Jag har faktiskt kört med Isa Dora's Oil Control compact powder. Mycket prisvärt!
Har dock hört ryktas om ett "Blothing Powder" från Make up Store som ja tänkte kika närmare på..
Det är ett puder som mer suger upp, och inte lägger till, om du förstår vad jag menar!
För helst, om man är väldigt blank i ansiktet är det bra att dutta av med en servett innan man lägger på nytt puder, annars är man blank igen på en liten stund.
Haha gud det låter som att jag går runt och brukar se ut som att ja doppat skallen i en fritös, men är det varmt så kommer dom där blanka partierna rätt snabbt! Och det är inget jag vill se på mina bröllopsfoton iaf :)