• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • Theka
    labbalabba skrev 2011-05-19 18:35:47 följande:
    jättefint! du har verkligen fina ögonbryn, vad har du i dom? penna eller skugga? 
    Tack! Jag är jättenöjd med dem just idag, de är ny-ansade Jag använder eye brow kit från e.l.f. i färgen medium. Ett färgat vax och en skugga.
    (allt smink är faktiskt från e.l.f - jag ÄLSKAR budget)
  • Dannis
    Theka skrev 2011-05-19 18:51:00 följande:
    Tack! Jag är jättenöjd med dem just idag, de är ny-ansade Jag använder eye brow kit från e.l.f. i färgen medium. Ett färgat vax och en skugga.
    (allt smink är faktiskt från e.l.f - jag ÄLSKAR budget)
    Bra tips. Det ska jag testa tror jag. Jag tycker att det är supersvårt att måla ögonbrynen, de blir alltid olika.
  • shakynose
    Theka skrev 2011-05-19 18:48:35 följande:
    Jag gillar nog inte riktigt färgerna. Jag vill nog hellre dra åt det lila hållet - som jag ju typ alltid gör till vardags. Det var därför jag ville testa en guldig/brun make up för att inte se ut som jag "alltid" gör. 
    Min presentationsbild är en gammal provsminkning där jag har en plommonlila sotning. 

Angående läppfärgen så blev det en mishmash av allting, haha. Jag började med ett läppstift som jag tyckte blev för mörkt, tog bort och penslade därför ett hudfärgat coverstick på och försökte igen men nä. Det blev inte bättre. Så då körde jag läppglans över hela skiten istället. Som dessutom nästan var slut. Märks det att jag inte är någon läpp-människa?! ;) Jag använder sällan något annat än läppglans till vardags så jag tror faktiskt att det kommer bli så till bröllopet också. Jag blir så himla medveten om läppsminket annars. Och så kladdar det och kan komma utanför.
    ...
    Ja, gloss tror jag blir toppen! Ett tips annars: Om jag tycker att läppstiftet är för mörkt, så brukar jag bita av på papper, pensla lite gloss på och sedan bita av på papper igen. Då vattnar man liksom ur färgen.
  • Miceme

Jag kan ju lägga in mina bilder också, bry er inte om oplockade ögonbryn med foundation
    Jag provar lite olika puder och foundations för att se vilket som är bäst så än är det bara färgprovning jag sysslar med än så länge. På sminkbilderna har jag inte gjort håret iordning.
    Nedanför är det som jag vill ha håret i fram, jag ska ha diadem, ibak skulle jag vilja ha något i stil med bilden i det tidigare inlägget
  • Dannis
    Miceme skrev 2011-05-19 19:04:22 följande:

På den här bilden får du supervackra ögon. Gillar de blekare läpparna också Glad
  • Mertzi

Ett litet tips angående lösfransar, då det är lite pilligt och tålamodskrävande att få dit en hel remsa, är att klippa av dem!
    Klipp av den sista delen på fransremsan (alltså den delen på fransraden som är längst) och limma dit den så det blir som en vipp som du sätter längst ut på ögat, eller hur man ska beskriva.
    Bestäm själv hur bred själva remsbiten ska vara, men ja rekommenderar att den är lite kortare än till mitten på ögat.
    Det ger en jädra effekt även om man har långa frallor i sig själv :)
    Och det är superenkelt även om ja är totalt kass på att förklara ser jag nu! Haha :D

• ShoegirlNYC

Ansluter till er!
    Jag ska också göra i ordning mig själv då vi åker utomlands och gifter oss. Såhär långt har jag kommit i mon provning. Sminket är jag ganska nöjd med, det är läpparna jag funderar lite över. Kanske ska markera ögonen lite till, som sagt försvinner ju en hel del smink på kort. Håret är som jag vill ha det till största delen, men jag ska ha ett flor också. 

Ni andra som lagt bilder: Vad fina ni är!! Impad av att många är så duktiga på smink och hår!
  • Mertzi

Bifogar välutformad bildbeskrivning! Cool
  • Theka
    Mertzi skrev 2011-05-19 21:28:21 följande:
    Ett litet tips angående lösfransar, då det är lite pilligt och tålamodskrävande att få dit en hel remsa, är att klippa av dem!
    Klipp av den sista delen på fransremsan (alltså den delen på fransraden som är längst) och limma dit den så det blir som en vipp som du sätter längst ut på ögat, eller hur man ska beskriva.
    Bestäm själv hur bred själva remsbiten ska vara, men ja rekommenderar att den är lite kortare än till mitten på ögat.
    Det ger en jädra effekt även om man har långa frallor i sig själv :)
    Och det är superenkelt även om ja är totalt kass på att förklara ser jag nu! Haha :D
    Jag ska försöka med ditt tips! Jag fick korta ner mina i vilket fall och funderade på att ta det som blev över och sätta i ytterkanten eftersom jag sett att man kan köpa individuella fransar också men de var så korta då att det inte var någon idé.

Någon idé om vilket lim som är bäst? Ska man köpa ett särskilt eller brukar medföljande tuber hålla en hel kväll? 
  • Theka

ShoegirlNYC: Har du gjort den frisyren själv? Jättevackert! Glad

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!