• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • MochN

vill bara tipsa er söta brudar med hairbun från hairiffic!
    en av mina bästa vänner gifte sig rätt nyligen och hon var så himla fin i håret och jag frågade vem som hade gjort frisyren som var hur snygg som helst ....när hon berättade att det var löshår som hon hade köpt färdigt som bara var att fästa över en knutt som man hade gjort av sitt egna hår så blev jag paff!
    ett billigt och jättesnyggt alternartiv som jag kände att jag måste dela med mig av Flört

• Äppelkärna
    marielleangelina skrev 2011-06-02 21:47:54 följande:
    Hej alla, va fina bilder ni har lagt upp! Hjälp, jag har lite funderingar...

Jag tror att jag måste börja tänka mig utsläppt eller halvutsläppt hår för jag tror inte jag passar så bra i uppsatt (trots detta har jag hästsvans nästan varje dag) Vad tycker ni? Jag borde ha lite hår runt ansiktet eller hur?

Jag tycker du är jättesöt med håret uppsatt, men att du är ännu finare med det utsläppt. Så vore jag dig skulle jag nog välja en halvuppsättning. Men som sagt, du är jättefin även i uppsatt! 
  • marielleangelina
    Äppelkärna skrev 2011-06-12 20:42:45 följande:
    Tack, ja jag håller med dig. Tänker uppsatt men inte stramt, med lösa slingor vid ansiktet. Den här bilden ligger i min inspirationsmapp:

• glada augustibruden

LL2010

Hur gör du din uppsättning?

• Theka

Nu har bildbombar'n varit i farten igen och testat! Testade både frisyr och smink fast frisyren testade jag mest för att det var skoj, inget jag kommer ha på mitt bröllop men någon annan kanske kan få lite inspiration? Hittade en video på lilithedarkmoon på youtube och det tog verkligen inte mer än 3 minuter. (jag har inte lockat håret dock, om man gör det tar det naturligtvis längre tid).

Framifrån:

Från ena sidan:

Frisyren är alltså bara gjord genom att jag har stoppat in allt hår i ett hårband. Man sätter hårbandet på skallen, över allt hår och så börjar man bara tvinna slingor och stoppar in i bandet. Hur enkelt som helst och går naturligtvis att göra mycket snyggare om man faktiskt gjorde sig till och kammade håret innan, he, eller busigare genom att dra ut lite slingor och locka det. Funkar ju att sätta accesoarer i också, en blomma där i kanten i nacken hade ju varit läckert, eller precis vid örat.

Bandet får inte vara för hårt spänt för då poppar det upp över skallen.

Sminkningen är en väldigt brun och tråkig denna gången men jag ville testa hur det såg ut med blixt. Har lite glitter i ögonvrån och highlighter under ögonbrynet och det tyckte jag såg helt ok ut. Däremot måste jag köpa en mörkare foundation. I naturligt ljus tycker jag att det ser bra ut men det ser ut som en kaka med blixt :O

Ögonskuggan:

• Soderek

Vilken rolig tråd! Vi ska inte gifta oss förrän om ett år men jag vill vara väl förberedd då jag i alla fall ska sminka mig själv och då vill öva, öva, öva innan det är dax. Förhoppningsvis klarar jag av att göra det i sömnen sen Flört

Har aldrig använt mig av lösögonfransar. Tips där mottages tacksamt! Jag vet verkligen inte alls hur man gör!! Skäms

Håret tror jag inte jag vågar mig på själv men läser på tipsen här och testar mig fram så kanske jag ändrar mig så småningom.

• fru i augusti

Theka: Vilken fin frisyr och det låter relativt enkelt att göra den också! Måste testa! Tack för det tipset.

Gillar starkt färgen du har på läpparna också. Vad har du använt för läppstift?

• Theka
    fru i augusti skrev 2011-06-15 11:27:04 följande:
    Theka: Vilken fin frisyr och det låter relativt enkelt att göra den också! Måste testa! Tack för det tipset.

Gillar starkt färgen du har på läpparna också. Vad har du använt för läppstift?
    Ja! Testa den!
    Här är länken till instruktionsvideon:
    ">

Såg nu att jag stoppade in lite mer hår, dvs allt, men det gjorde visst inte hon. Jag testade också lite senare att ta luggen och stoppa in uppåt om någon förstår vad jag menar, alltså inte dra den bakom örat utan börja stoppa in redan från benan men jag såg ut som drottning Silvia, hahaha.

Läppstiftet heter Fantasy - Medium Nude Brown Creme och kommer från e.l.f. I mitten på underläppen har jag också använt ett All Over Cover Stick i färgen Persimmon. Den har jag också använt som highlighter under ögonbrynen men det verkar inte synas så väl på fotona. Den skimrar något helt fantastiskt.
  • Godis
    Theka skrev 2011-06-14 16:35:58 följande:
    Nu har bildbombar'n varit i farten igen och testat! Testade både frisyr och smink fast frisyren testade jag mest för att det var skoj, inget jag kommer ha på mitt bröllop men någon annan kanske kan få lite inspiration? Hittade en video på lilithedarkmoon på youtube och det tog verkligen inte mer än 3 minuter. (jag har inte lockat håret dock, om man gör det tar det naturligtvis längre tid).

Framifrån:

Från ena sidan:

Frisyren är alltså bara gjord genom att jag har stoppat in allt hår i ett hårband. Man sätter hårbandet på skallen, över allt hår och så börjar man bara tvinna slingor och stoppar in i bandet. Hur enkelt som helst och går naturligtvis att göra mycket snyggare om man faktiskt gjorde sig till och kammade håret innan, he, eller busigare genom att dra ut lite slingor och locka det. Funkar ju att sätta accesoarer i också, en blomma där i kanten i nacken hade ju varit läckert, eller precis vid örat.

Bandet får inte vara för hårt spänt för då poppar det upp över skallen.

Sminkningen är en väldigt brun och tråkig denna gången men jag ville testa hur det såg ut med blixt. Har lite glitter i ögonvrån och highlighter under ögonbrynet och det tyckte jag såg helt ok ut. Däremot måste jag köpa en mörkare foundation. I naturligt ljus tycker jag att det ser bra ut men det ser ut som en kaka med blixt :O

Ögonskuggan:

Köp inte en mörkare utan en med gulare underton. På så sätt blir inte din bas så "urtvättad".
  • Theka

Fast jag behöver nog en mörkare i vilket fall i takt med att jag blir brunare och brunare av solen. Jag ska gå och testa ut och ta hjälp av någon tänkte jag.

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!