• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • vickanofilip

jag behöver tips på en snygg inte för stram knut på sidan med blommor.. hur man gör helt enkelt.. har lite nya ideér men vill ha tips på enkla snabba uppsättningar..

• Gwennie
    vickanofilip skrev 2011-06-23 01:25:54 följande:
    jag behöver tips på en snygg inte för stram knut på sidan med blommor.. hur man gör helt enkelt.. har lite nya ideér men vill ha tips på enkla snabba uppsättningar..
    Sök på Youtube. Jag letade instruktioner och tips för olika frisyrer och hittade hur mycket som helst!
  • baby freeze
    vickanofilip skrev 2011-06-23 01:25:54 följande:
    Hur tänker du med blommorna? Jag brukar göra sidoknut, och man kan säkert trixa till det så att man får in blommor i knuten också!

Om det ska bli riktigt fint, så preppar jag håret genom att locka med en stor locktång. Inte hela vägan från hjässan utan bara från öronen typ. Fixa benan. Sedan kanske man kan behöva tupera lite om man vill ha volym.
    Sedan tar jag tag i håret bak i nacken på ena sidan och snurrar det mot örat på andra sidan, och fäster vartefter med nålar. När man kommit fram till örat, så tar man lockarna som hänger ner och arrangerar dem till en snygg knut tillsammans med resten av håret. Om man som jag har tjockt och tungt hår så kan man sätta ihop det till en hästsvans först, men då blir det en lite stramare look.
  • ElinFalk85
    Jelica skrev 2011-06-03 13:39:14 följande:

Roligt att se alla andras frisyrer i tråden :) Alla är verkligen superfina!
    Hur har du gjort debn frisyren???? så fantastiskt vacker!!!
  • TheJohanna
    ElinFalk85 skrev 2011-06-28 14:55:06 följande:
    funderar på denna?

" target="_blank">

Något åt det hållet hade jag nog tänkt göra. Fast utan hårbandet och så hade jag tänkt locka håret först. Har dock inte provat än... Men jag tror att det ska funka. Har kortare hår än hon i filmen så det blir inte lika stort som hennes dock.
  • Börmen
    Theka skrev 2011-06-21 14:39:37 följande:
    Sov med papiljotter! Jag är inne på tredje dagen med mina lockar som jag inte ens har fixerat. Nu är de förvisso mer vågor men jag var en riktig krulltott samma morgon som jag tog ut dem. Jag beställde skumgummipapiljotter från ebay á  2 dollar för 12 st (gick åt 21 till mitt hår) och rullade i dem på kvällen i ett lätt fuktat hår - duschade innan och lät det nästan torka. Jag sprayade lite med strukturspray för att slippa friss och det blev hur bra som helst.
    Hej! Jag har läst dina tips om E.l.f. En kompis har beställt mineralpuder därifrån och är jättenöjd... Så jag är sugen på att köpa på mig lite och börja provsminka! Har bara en fundering... Många av de produkter du tipsar om finns bara på den amerikanska sidan (där de bara skickar inom USA samt Canada). Hur har du löst detta? På den svenska sidan finns t.ex. ingen primer...=(
  • Dannis

Nu har jag testat smink och hår igen. Skulle testa en till uppstättning, men det ville sig inte alls igår kväll. Det blev utsläppt istället.

Bilden blev inte så bra. Håret såg finare ut i verkligheten, fast på den stora dagen vill man ju så klart att det ska se fint ut på bild också. Jag kommer nog ha uppsatt hår ändå, sedan jag fick min dotter för 8 månader sedan har jag tappat så mycket hår att det ser väldigt tunt och tråkigt ut när det är utsläppt.
    Kanske måste jag köpa nya ögonskuggor också, mina är lite skimriga. Det bli bättre med matta va?

• Gwennie
    Dannis skrev 2011-07-08 09:00:41 följande:
    Kanske måste jag köpa nya ögonskuggor också, mina är lite skimriga. Det bli bättre med matta va?
    Jag tycker att basen fungerar fint, men det blir nog lite för mycket glitter i dina ögonvrår.
    Jag själv är så van att sminka mig med skimrande ögonskuggor och det ser ju jättefint ut "live", men på foton ser det alltid extra glansigt ut, så jag övar på det där med matta skuggor. Det blir fint, men känns lite ovant, inte minst för att jag upplever att man behöver ta på lite mer än annars för att det ska synas.
  • hjgs
    Dannis skrev 2011-07-08 09:00:41 följande:
    Nu har jag testat smink och hår igen. Skulle testa en till uppstättning, men det ville sig inte alls igår kväll. Det blev utsläppt istället.

Bilden blev inte så bra. Håret såg finare ut i verkligheten, fast på den stora dagen vill man ju så klart att det ska se fint ut på bild också. Jag kommer nog ha uppsatt hår ändå, sedan jag fick min dotter för 8 månader sedan har jag tappat så mycket hår att det ser väldigt tunt och tråkigt ut när det är utsläppt.
    tycker du är fin på denna bild men galet fin på den andra bilden både i håret sminket, tycker dina ögon verkligen kommer fram på första. önskar jag kunde få till det så
Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!