• Dannis

Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!

Med en annan tråd som insperation tänkte jag att det skulle vara kul om vi som ska fixa hår/smink själva kunde lägga upp våra bilder för att få lite feedback.

Jag testade lägga min makeup och sätta upp håret för första gången ikväll. Kommer nog vara tvungen att öva någon mer gång, känns som håret blev lite "nätigt" på baksidan 

Vad tycker ni? Egentligen vet jag inte vad för stil jag är ute efter, bara att det ska se naturligt och någorlunda tidlöst ut.

Fler som vill lägga ut bilder?

• Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!
  • fru i augusti

Apropå sidoknut, så har jag hittat en frisyr som jag jättegärna vill ha. Det är en utåtbakad fläta från ena sidan av huvudet som går bakom huvudet och på andra sidan avslutas i en knut/rufs och där sätts blommor. Har hittat en bild någonstans och totalt fastnat för frisyren men jag måste ÖVA på att göra utåtbakad fläta!
    Ska lägga in en bild om jag hittar bilden på min drömfrisyr eller lyckas göra frisyren själv.

• Lajno

Vad fina alla är!

Är mycket tacksam för tipsen om youtubelänkar och E.L.F Hade jag inte hört om tidigare! Jag får återkomma när jag själv provat vad jag ska ha!

Ska bara klicka hem lite material först

• labbalabba
    fru i augusti skrev 2011-07-08 19:56:38 följande:
    Apropå sidoknut, så har jag hittat en frisyr som jag jättegärna vill ha. Det är en utåtbakad fläta från ena sidan av huvudet som går bakom huvudet och på andra sidan avslutas i en knut/rufs och där sätts blommor. Har hittat en bild någonstans och totalt fastnat för frisyren men jag måste ÖVA på att göra utåtbakad fläta!
    Ska lägga in en bild om jag hittar bilden på min drömfrisyr eller lyckas göra frisyren själv.
    något liknande har jag också tänkt mig! men hoppas att min kompis som är galet bra på flätor och frisyrer ska fixa mitt hår på bröllopsdagen, bara vi hinner öva lite innan...

annars blir det kanske mer något sånt här...
  • labbalabba

skit också, skulle ju bifoga en fil :)

• Dannis
    labbalabba skrev 2011-07-09 22:47:35 följande:

Det var riktigt fint :)

Ni tjejer som kan det här med primer, ska man ha en som ger lyster eller en som gör huden matt?
  • Mirjami

Detta blev väldigt slarvigt, men bara ett test för att få känslan av hur det gick till. Ska ha löshår med så det blir mycket tjockare och större "bulle". Kommer visa bilder för tärnorna som får hjälpa mig så jag slipper alla dessa strån som står upp överallt och "rätta till" allt. Men man får en liten känsla av slutresultatet iaf! Makeup har jag övat som sjutton på, men jag är så mörk uner ögonen att det är svårt att få till bra, trots cliniques concealer. Så jag ska beställa Sheer cover och testa. Hela paketet kostar lika mycket som att köpa ny underlagscreme, så det skadar inte att testa.

Ps. Imorgon gör jag nya permanenta ögonfransar, och det gör mirakel för att dra bort blockarna från påsar och mörka ringar med :) Ds.
  • Mirjami
    labbalabba skrev 2011-07-09 22:47:35 följande:

Åh så fiiint! Är du självlockig eller har du lockat? Du har "bara" gjort en sned fläta och snurrat upp slinga för slinga lite slarvigt bak eller? Verkligen fantastiskt fint!
  • Gwennie
    Dannis skrev 2011-07-13 09:16:44 följande:
    Det var riktigt fint :)

Ni tjejer som kan det här med primer, ska man ha en som ger lyster eller en som gör huden matt?
    Jag kör på matt. Tycker det blir finast på foton.
  • Mertzi

Mirjami skrev 2011-07-13 09:39:23 följande:

Detta blev väldigt slarvigt, men bara ett test för att få känslan av hur det gick till. Ska ha löshår med så det blir mycket tjockare och större "bulle". Kommer visa bilder för tärnorna som får hjälpa mig så jag slipper alla dessa strån som står upp överallt och "rätta till" allt. Men man får en liten känsla av slutresultatet iaf! Makeup har jag övat som sjutton på, men jag är så mörk uner ögonen att det är svårt att få till bra, trots cliniques concealer. Så jag ska beställa Sheer cover och testa. Hela paketet kostar lika mycket som att köpa ny underlagscreme, så det skadar inte att testa.

Ps. Imorgon gör jag nya permanenta ögonfransar, och det gör mirakel för att dra bort blockarna från påsar och mörka ringar med :) Ds.

Om du vill ha en SUPERBRA concealer, testa denna.
    Den kan jag inte leva utan! :)
    Är väldigt mörk under mina ögon och har alltid varit det, och jag har provat all världens olika concealer men det är bara den här som gör jobbet.
    Den är otroligt tunn, fast ändå väldigt täckande, och den kombinationen är svår att hitta!
    Priset kan kännas lite sådär halvtrist (320.-) men den räcker i hundra år, är verkligen jättedryg.
  • Sassabrassa

Min syster ska sminka mig och här har vi gjort en test. På höger öga har hon satt lite längre lösögonfransar längst ut. På vänster öga lite kortare. Vilket är snyggast?

Svar på tråden Vi som fixar hår och smink själva. Bildtråd!