• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Det kommer bli toppen sommarbrud! Gardinerna var ju jättefina!

Nu ska jag gå och sova en stund....  Godnatt tjejer!

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 22:15:17 följande:
    Det kommer bli toppen sommarbrud! Gardinerna var ju jättefina!

Nu ska jag gå och sova en stund....  Godnatt tjejer!
    Godnatt, sov gott!
  • flowerlowa

kul att ni är så positiva.. jag är så excited, kollar klänningar och ringar och skor och har precis kollat upp hotellrum här i stan.. Bor på västkusten, falkenberg inflyttad från småland...så den herrgården vi tänkt oss ligger vid ätran. har faktiskt aldrig vafrit där, men härt att det ska vara otrligt vackert... kolla www.hertigen.se

vi har ju absolut inte långt hem, men min pappa pch fru kommer ju säkerligen till bröllopet och min syster, de bpr inte i närheten, så då tänkte jag att det kan passa att de bor hemma hos oss, som de alltid gör när de kommer, poch så kan de passa sonen över natten medans vi spenderar bröllopsnatten på hotell, även om det är i vår hemstad så hade det varit lite skönt att få vara för sej själva utan massa folk tätt inpå...

• Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 22:16:34 följande:
    kul att ni är så positiva.. jag är så excited, kollar klänningar och ringar och skor och har precis kollat upp hotellrum här i stan.. Bor på västkusten, falkenberg inflyttad från småland...så den herrgården vi tänkt oss ligger vid ätran. har faktiskt aldrig vafrit där, men härt att det ska vara otrligt vackert... kolla www.hertigen.se

vi har ju absolut inte långt hem, men min pappa pch fru kommer ju säkerligen till bröllopet och min syster, de bpr inte i närheten, så då tänkte jag att det kan passa att de bor hemma hos oss, som de alltid gör när de kommer, poch så kan de passa sonen över natten medans vi spenderar bröllopsnatten på hotell, även om det är i vår hemstad så hade det varit lite skönt att få vara för sej själva utan massa folk tätt inpå...
    Ja o det är skönt med barnvakt, våran son ska inte ens vara med på middagen/festen utan bara i kyrkan. Nu ska jag kolla in sidan du länkade till
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 22:16:34 följande:

Såg ju väldigt fint ut, vad fint det låg!!

Har du hittat ring o skor ?
  • Sommarbrud

Nu vaknade lille sonen här, så det blir till att se om han vill somna om,... Hoppas :)

Så gott natt :)

• flowerlowa

njae, jag vet vilken typ av ring jag vill ha.... men vi ska göra om/köpa nya förlovningsringar också, för de passar inte in med det jag/vi tänker oss nu... vi förlovade oss 2007, och hade inte en tanke på vigselring då...

ska se om jag kan hitta en bra bild att länka till, eller lägga in..

ja visst ligger det fint.. . konceptet passar oss perfekt, att liksom bara ingå i ett färdigt arrangemang, slippa fixa och dona själva... en avslappnad kväll med buffe och underhållning, PERFEKT!

vart ska ni gifta er? kyrka, fest, hur många gäster???

klänning, ringar... tell me!!

• jennifaer

Här tjötas det på som vanligtGlad

Flowerlowa: vilken fin klänning! Jag håller nog med om att den skulle kunna ha lite mer drapering, men inte för mycket heller för det tycker jag (personligen alltså) ibland kan få folk att se lite bredare ut. Jag tror på "lagomt" med drapering och sen riktigt bra underkläderGlad och vad mysigt med ett så litet bröllop. Det behöver ju verkligen inte alltid vara så att man bjuder alla bekanta, sysslingar och bryllingar för att det ska bli ett bra bröllopFlört Vi ska hålla det hyfsat litet med ca 40 pers och minst 4 barn. Att det blir så många beror på våra underbara, stora, galna familjer haha!

Sommarbrud: skitsnygg gardin! Synd att jag är en sån fegis som verkligen inte vågar mig på någon färg alls förutom vitt. Det mest färgglada här hemma är väl lillens leksaker...

• solgrevinnan

Ni får förlåta mig för att jag inte kollat igenom hela/alla trådar om det, men de är ju så gräsligt långa. Hemskt vad det babblas på. ;)

Jag ändrar mig ständigt, men just nu tror jag att jag vill ha den här klänningen. (Är det någon som vet vilket originalet är?) Men jag vet inte om jag vågar beställa från dressale.com, de har fått blandade recensioner och de är ju nästan för billiga. Så vilken kina-leverantör rekommenderar ni för den här sortens klänning? Eller ska jag chansa på dressale och låta en god väns mamma som är duktig på att sy rätta till det som inte blir perfekt? Jag har en budget för klänning på 2500kr.

Andra som jag kollar på just nu är den här, denna och den här. Blandad smak, som ni ser. ;)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden