• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sassabrassa
    Skumboll skrev 2011-04-01 14:09:25 följande:
    Nej, det tycker inte jag. Kan till och med tycka att det är fint med olika nyanser av samma färg. Det ser inte för matchat ut då...

Så sant så sant. Nu återstår att se om min tärna går ner till den storleken jag har beställt. Annars får jag köpa en till och behålla den här själv. Hon vägrade låta mig beställa en i den storlek hon har nu. Och ja det är ju 148 dagar kvar så hon vill kämpa lite till med vikten.

• 1700tal

Här är min officiella avsked från denna tråd. Nu finns en ny kinatråd för de som gillar OT-prat och kinaklänningsprat i samma tråd. Alla är välkomna dit! Den heter "Kinaklänningar och annat gaffel däremellan". Där finns även länk till söröns nya tråd med sammanfattningarna.

Denna tråd har varit superrolig och helt underbart skoj bortsätt från den ibland underliggande kritiken att vi pratar för mkt. Och det gör vi ju! Så då börjar vi om med rätt förutsättningar så var det problemet löst!

Bye bye! Vinkevink... Solig

• Sommarbrud

Jag flyttar också över till den nya kinaklänningen med gaffel, jag gillar ju att gaffla :)
    Så ni som gillar att gaffla kom över o titta in där Glad

Håller med 1700tal om att denna tråden har varit fantastisk! Vad mkt jag har lärt mig om klänningar och annat Flört

Hej hej Cool

• Skumboll

Jag gör detsamma - vink vink och jag hoppas alla vill hänga på! Skål

• tigerlily
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 13:24:42 följande:
    Jag är på i en ny tråd, jag är ju ett stort fan av allt som rör himmel och jord (speciellt kakor och choklad MUMS)
    Nej, nej - inte mera kakor och choklad nu! Det sätter sig på höfterna direkt, har jag ju sagt! Och jag har inte plats för mer där!
  • CiaLia

tack för feedbacken på klänningen. Tror nästan jag beställer från Milly för det verkar bra med att få se en provklänning i förväg. Har ingen superbrådis då bröllopet är 3 sep.

Är det nu någon som vet vilket tyg som skulle bli finast på denna klänning? Är det siden eller är jag ute å cyklar helt? Har noll koll så behöver verkligen lite expertis

• Beautiful Disaster

Ni som beställt, har ni angett exakta mått eller lagt till någon cm?

• Cecilia780
    Oj! Här var en tråd till om "kinaklänningar"! Då frågar jag här också....Kan man kapa släpet om man vill? Vad jag menar är att om man beställer en "kinaklänning" kan man då önska bort släpet?
    Kapa släpet?
  • Ocean Bride
    Cecilia780 skrev 2011-04-03 13:32:06 följande:
    Oj! Här var en tråd till om "kinaklänningar"! Då frågar jag här också....Kan man kapa släpet om man vill? Vad jag menar är att om man beställer en "kinaklänning" kan man då önska bort släpet?
    Kapa släpet?

Såg att du fått svar i den andra tråden, men vet inte om du sett det.
    Du kan be dem ta bort släpet. Men som 1700-tal sa (som svarat i den andra) så fråga då vad priset blir om de tar bort det, eftersom det är ganska mkt tyg som ryker...
    Du kan be om i princip alla ändringar. Mer, mindre, bredare, smalare.......
    Lycka till!

• Stueckchen

Är det någon här som beställt från Coralbride? Gillar det dom erbjuder men klänningarna är betydligt dyrare (även om det är billigt) än de andra Kina-leverantörerna.

• Monarkfjäril

jag har helt fastnat för en klänning men själv poängen för mig med klänningen är att den inte är helt vit
    utan lite svagt rosafärgad i tyget.

Nu när jag ska beställa kommer då frågan upp vilken färg jag ska be att få den i.

Här är från Corals bridal

Tror ni att den rosa är "för" rosa?

Tonen i klänningen (på orginalet) passade mig ganska bra. Jag är ganska blek och är rädd att tex chamange blir för "gul" för mig.

Vilken färg tror ni blir bäst?

• Minuz

Hur lång tid tar det inann man får besked?
    Har kontakt med milly om en brudklänning, de har varit otroligt snabba på att svara, men för 4-5 dagar sedan så skickade jag iväg de sista bilderna och sen dess har det varit precis tyst..... kanske inte många dagar men iaf...... De kanske räknar och kollar hur mycket tyg det behövs osv, så de kanske inte hör av sig förrän det är färdigt, men hur lång tid tar det?

• 120530

Hejsan,

jag har precis börjat fundera på en kinaklänning och har kollat runt lite. Älskar en klänning som kosta 15.000:- att köpa här i Sverige vilket jag tycker är alldeles för dyrt. Då hade jag heller inte haft möjlighet att prova den. Så jag bestämde mig för att glömma "drömklänningen". Nu har jag hittat den både på shopinadream.com och mylove-bridal.com, men deras priser skiljer sig väldigt. Shopinadream kosta 200 USD och mylove-bridal 90 USD! Tror ni skillnaden i pris avspeglar sig i kvaliten/bemötandet? Är det någon som beställt från mylove-bridal?

Så här ser klänningen ut:

Är väldigt sugen på att beställa men är rädd att jag aldrig ser någon klänning alls eller att den blir helt fel! Vad tror ni? Hur "fel" kan det liksom bli? Kjolen är i tyll, kan det skilja så mycket på kvaliten? Dessutom är klänningen väldigt utställd så det är mest måtten i midjan och över brösten som spelar roll, över rumpan sitter den inte åt. Den är tea-length så någon centimeter här eller där spelar inte heller så stor roll. Denna färgen heter coffe, men är det kanske säkrast att beställa ivory så man inte får en mörkbrun historia? Jag har provat liknande klänningar i affärer och de har alla suttit som en smäck, så jag har nog ganska enkel kroppsform.
    Tacksam för all hjälp!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden