• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:45:48 följande:
    HAHAHAHA! Jag ska nog gå å lägga mig och sova eller nått.... 
    Det roliga är att jag sitter verkligen o skrattar borde kanske också vila lite...
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 12:47:25 följande:
    Det roliga är att jag sitter verkligen o skrattar borde kanske också vila lite...
    Haha, kul att man kan roa någon!
    (jag kan inte sova på dagarna så tyvärr blir ni inte av med mig här...)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:48:23 följande:
    Haha, kul att man kan roa någon!
    (jag kan inte sova på dagarna så tyvärr blir ni inte av med mig här...)
    Nej w sover i mitt knä nu så man kan säga att jag vilar lite
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 12:50:14 följande:
    Nej w sover i mitt knä nu så man kan säga att jag vilar lite
    Gud så mysigt med sovande bebis i knät!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:35:48 följande:
    Usch vad tråkigt att det blir sådär, det ligger väl lite i deras natur också att inte erkänna att de har läst/uppfattat/agerat fel. 

Ni kom inte fram till något alls? Vad sa cheferna?
    De kan ju gott skicka resterande prover med express eftersom det var de som tabbade sig. Det är ju trots allt de som förlorar på det i slutändan när de tjafsar om smågrejer!
    Nope, tror inte jag får några tyllprover längre. Och om jag får det blir det med snigelpost. Nej, cheferna propsade på att det var mitt fel. Möjligen att jag var lite ursäktad för att jag hade missuppfattat och därmed inte visste bättre.. Ööh, neeej, inte missuppfattat - felinformerad eller inte informerad alls snarare! Kanske var sidenfärgerna en missuppfattning men ingen har f*n mig sagt att det var olika pris på proverna. Jag fick 1 pris! Aaargh!

Heeenyway... Moving on!
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 12:40:56 följande:
    Där ser ni!! Ytterligare ett bra användningsområde för denna tråden - terapi!
    (med tanke på diskussionen tidigare imorse om hur OT vi får vara)
    Jag gud ja - vad skulle man göra utan er här i tråden? Ni är ju världens trevligaste tjejer!

Mm, den diskussionen missade jag helt (då diskuterade jag prover med kina istället! ) men vad säger man... Suck...

Börjar undra om vi inte skulle skapa en kinatråd för OT:are så kan de som inte gillar OT stanna kvar i denna. När den då faller längre och längre och längre tillbaka tills ingen hittar den längre... Är så trött på att vi som håller tråden vid liv beläggs med munkavel med jämna mellanrum. Och vi tar åt oss vare sig vi vill eller inte eftersom vi nånstans har i bakhuvudet att det kanske "borde" vara en "ren" ämnestråd...
  • Sommarbrud

1700tal: Skumboll har ett bra namn till ny trådSkrattande

• Darling Daisy

Funderar på hur vi ska lösa gästernas övernattningar på bröllopshelgen... Vi har ju festen hemma hos oss och vill sova hemma själva (det finns inte så jätteintressanta bröllopsmässiga övernattningsalternativ(hotell) i närheten av oss så vi vill hellre vara hemma. Vi trivs ju hemma liksom).

Och då vill vi kanske inte ha heeeela huset fullt med släktingar under bröllopsnatten! Fast det verkar som om hela sambons familj vill sova i vårt hus.

De verkar inte förstå att vi vill ha huset för oss själva just den natten. Fast vi lite fint skrivit att övernattning finns förhandsbokat på xxx...

Känner att jag är lite irriterad... ska gå och äta lite så blir jag nog snällare i em.

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 12:50:43 följande:
    Gud så mysigt med sovande bebis i knät!
    Ja, här är det bara sovande knäkatter... Och en och annan cocker spaniel som inte vet att hon nu är mkt tyngre än när hon var valp!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 12:58:48 följande:

Funderar på hur vi ska lösa gästernas övernattningar på bröllopshelgen... Vi har ju festen hemma hos oss och vill sova hemma själva (det finns inte så jätteintressanta bröllopsmässiga övernattningsalternativ(hotell) i närheten av oss så vi vill hellre vara hemma. Vi trivs ju hemma liksom).

Och då vill vi kanske inte ha heeeela huset fullt med släktingar under bröllopsnatten! Fast det verkar som om hela sambons familj vill sova i vårt hus.

De verkar inte förstå att vi vill ha huset för oss själva just den natten. Fast vi lite fint skrivit att övernattning finns förhandsbokat på xxx...

Känner att jag är lite irriterad... ska gå och äta lite så blir jag nog snällare i em.

Men kan ni inte prata med dem o säga att ni vill vara själva, de måste ju förstå det
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 12:58:48 följande:

Tält på gräsmattan kanske? Om de promt vill sova hos er... {#emotions_dlg.djavulsk} Är oxå lite irriterad just nu...
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 12:57:30 följande:
    1700tal: Skumboll har ett bra namn till ny trådSkrattande
    Vad då för nåt? Missade jag...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden