• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 09:32:03 följande:

Känns ju tråkigt om man ska behöva starta en tråd som heter "den 9e kinaklänningstråden där diskussionerna är helt fria". 
    Bra namn Flört
  • Skumboll

Hojta till om jag ska starta en tråd! Gör det gärna - bara för att markera lite!

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 13:04:52 följande:
    Bra namn Flört
    Hehe, mm...
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-04-01 12:58:48 följande:

Funderar på hur vi ska lösa gästernas övernattningar på bröllopshelgen... Vi har ju festen hemma hos oss och vill sova hemma själva (det finns inte så jätteintressanta bröllopsmässiga övernattningsalternativ(hotell) i närheten av oss så vi vill hellre vara hemma. Vi trivs ju hemma liksom).

Och då vill vi kanske inte ha heeeela huset fullt med släktingar under bröllopsnatten! Fast det verkar som om hela sambons familj vill sova i vårt hus.

De verkar inte förstå att vi vill ha huset för oss själva just den natten. Fast vi lite fint skrivit att övernattning finns förhandsbokat på xxx...

Känner att jag är lite irriterad... ska gå och äta lite så blir jag nog snällare i em.

Men allvarligt, vad tänker de med? Kan man inte visa lite hänsyn, ni bjuder till bröllop men de kräver att få sova i huset? Sa de sova i er säng också kanske? 
    Jag hade sagt, utan att linda in det i bomull, att det är vårt bröllop och vår bröllopsnatt och att vi inte önskar något sällskap just då. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 13:07:42 följande:
    Hojta till om jag ska starta en tråd! Gör det gärna - bara för att markera lite!
    Ska vi det då? För mig är det skitsamma vilken tråd jag skriver i bara jag bara gaffla med er! Utan dåligt samvete eller att bryta mot några regler. Vad tycker ni andra?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 13:10:09 följande:
    Ska vi det då? För mig är det skitsamma vilken tråd jag skriver i bara jag bara gaffla med er! Utan dåligt samvete eller att bryta mot några regler. Vad tycker ni andra?
    Jag är så evinnerligt trött på att bli tillsagd, startar VI en tråd är det ju knappast någon som kan säga vilket innehåll den ska ha.... 
    Egentligen är det ju DU - kinaklänningsguden - som ska starta tråden. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-01 13:11:31 följande:
    Jag är så evinnerligt trött på att bli tillsagd, startar VI en tråd är det ju knappast någon som kan säga vilket innehåll den ska ha.... 
    Egentligen är det ju DU - kinaklänningsguden - som ska starta tråden. 
    Me?! Är oxå dötrött på att bli tillsagd. Särskilt av folk som bara dyker upp, kommenterar och försvinner igen.

Men vad ska vi skriva i trådstarten då? Ska fundera lite och äta upp den mat jag har i micron och fundera under tiden...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-01 13:19:06 följande:
    Me?! Är oxå dötrött på att bli tillsagd. Särskilt av folk som bara dyker upp, kommenterar och försvinner igen.

Men vad ska vi skriva i trådstarten då? Ska fundera lite och äta upp den mat jag har i micron och fundera under tiden...
    Ja, du!  
    Jag tycker vi gör slag i saken, så slipper vi alla ha dåligt samvete. Det är nog många som skulle hänga på!
    Fundera lite, du kommer säkert på något bra!
  • lunah

Ähh.. tjejer! Gaffla på här! Det är trevligt!
    Jag försöker hinna läsa det mesta, har sällan mycket att tillägga, men ni är så jäkla trevliga och kloka!

Bröllop 28/5 2011
  • Sommarbrud

Jag är på i en ny tråd, jag är ju ett stort fan av allt som rör himmel och jord (speciellt kakor och choklad MUMS)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden