• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 10:17:37 följande:
    Men det har jag inte ens tänkt på, klart man kan sitta med en underkjol.,. Tur att jag beställt tre st så jag kan välja vilken jag vill ha... Skrattande

jag vill klappa mig själv på axeln jag o lille W städar samtidigt som vi skriver på datorn nästan klara med ett rum !
    Snacka om simultanförmåga! Förvånad
  • Junibruden
    Skumboll skrev 2011-04-01 10:16:03 följande:
    Eller så får bruden sitta på en liten pall utan ryggstöd...
    kanske bäst på höga pallar så kjolen ser vackrast ut? Drömmer
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 10:18:26 följande:
    Snacka om simultanförmåga! Förvånad
    Ja vet, men det kanske inte är så effektivt... Men städat blir det och övervåningen tog jag igår så det är bara undervåningen så snart klar! Förresten igår hittade jag ett hus som jag vill ha men det kostar 11 miljoner... Kollade kontot och NEJ det fanns inte 11 miljoner Rynkar på näsan
  • Skumboll
    Junibruden skrev 2011-04-01 10:19:10 följande:
    kanske bäst på höga pallar så kjolen ser vackrast ut? Drömmer
    Haha, nu ser jag framför mig att bruden sitter två meter upp i luften medan resterande sitter på vanliga stolar.
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 10:19:39 följande:
    Ja vet, men det kanske inte är så effektivt... Men städat blir det och övervåningen tog jag igår så det är bara undervåningen så snart klar! Förresten igår hittade jag ett hus som jag vill ha men det kostar 11 miljoner... Kollade kontot och NEJ det fanns inte 11 miljoner Rynkar på näsan
    Haha, synd! Här växer inte heller pengarna på träd... Ni har ju iaf råd att bo i täby, inte fy skam!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-04-01 10:25:17 följande:
    Haha, synd! Här växer inte heller pengarna på träd... Ni har ju iaf råd att bo i täby, inte fy skam!
    Hmm ja vad du var positiv då!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-01 10:26:15 följande:
    Hmm ja vad du var positiv då!
    Japp! En annan har ju bosatt sig långt ute på landet för att ha råd med ett hus i stockholmstrakten!
  • Darling Daisy
    Junibruden skrev 2011-04-01 10:12:37 följande:

Tack tack tiller alla för de tröstande orden!!

Klart jag stannar kvar här; är ju nästan beroende av den här tråden Flört och älskar alla diskussioner om kakor, choklad etc. Vi planerar ju ändå alla (nästan alla iaf) bröllop för tillfället och funderar säkert en hel del över samma frågor...

DD: hurdan klänning beställde du, varifrån och när ska den vara klar?

Angående materialvalet så rekommenderade 1700-tal mej taft, och hon är ju vår tygexpert så klänningen blir nog perfekt i taft!!

vill ju bara ha den hem nu nu nu!!

Ni är alla så underbara, tack för att ni finns!

Jag är fortfarande helt säker på att jag vill ha en klänning i taft, så jag ångrar inte det valet. Naturmaterial är ju dock underbara, så visst lockar en klänning i siden....

Jag beställde en ur Landys egna sortiment:

Inte någon jättestor kjol visserligen, men den är ju myyyycket större än vad jag hittills någonsin haft på mig!
  • Malin24

Oj oj, efter en visdomstandsoperation är jag nu på väg tillbaka till livet känns det som, en vecka med smärta var det verkligen inte värtRynkar på näsan Missar ju på tok för mycket här också..kommer inte ens ihåg allt jag velat kommentera nu när jag försökt läsa ikapp, men det kommer kanske om ett tagGlad

Är dte ngn av er som beställt klänningar från Milly som inte varit måttbeställda. Jag ska ju beställa näbbklänningar och vet inte om jag ska våga beställa för ålder, jag menar de är ju 4 och 5 år men frågan är om de standarsstorlekarna fungerar..vad tror ni? Ngn som erfarenhet?

Jo nu kom jag på en viktig sak som jag skulle kommentera: Sommarbrud, lyssna inte på någon så länge du gillar klänningen så kommer du se fantastisk ut i den!!

• Sommarbrud
    Malin24 skrev 2011-04-01 10:47:30 följande:
    Jo nu kom jag på en viktig sak som jag skulle kommentera: Sommarbrud, lyssna inte på någon så länge du gillar klänningen så kommer du se fantastisk ut i den!!
    Åh vad snäll du är Solig
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden