• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Fröken Söt skrev 2011-03-31 21:45:55 följande:
    Hej alla proffs!

Jag undrar vilken adress Millys har? Har hittat www.millybridal.com/ men även www.millybridal.co.uk/. Vilken är den riktiga Milly???

Och sedan undrar jag om någon har beställt en klänning med inbyggd korsett (se bild), som Enzoani har? Fixar Milly det?
    Vi pratade om det i tråden igår tror jag att det var! millybridal.com är originalet (själva fabriken) men 1700tal här i tråden trodde att millybridal.co.uk är ett företag som säljer millys sortiment, som någon mellanhand typ. 

Jag har inte sett någon milly-klänning med inbyggd korsett men fråga!
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-31 21:57:25 följande:
    Godkväll!
    Ni är verkligen sanslösa tjejer! Här har jag varit borta EN dag och har 20 sidor att läsa ikapp...
    Kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera, men kör på:

Snygga boxar, Skumboll, de kommer bli jättesnygga m guldhjärtan inuti!! Bra val!

Kul att få se tygen i olika färger, 1700tal. Inte utan att man blir lite orolig för viken färg ens klänning kommer att ha när den väl dyker upp!

S2011: klänningen ser riktigt fin ut!! Vad roligt att höra att den också känns fin!!! Hoppas du blir nöjd med passformen också.

Idag har jag o min mor varit en tur till Gekås i Ullared!  
    Vi hittade en hel del bra prylar till bröllopet. Min favorit var nog pralinerna/tyfflarna jag hittade (och redan har provsmakat!).
    12 snygga tryfflar för 23 spänn! Det är lite skillnad mot de 8-10 kronor/st de brukar gå på här i närheten och de var precis lika goda som de dyrare!!! *slurp*
    Ja, det tjattras en hel del här!

Vad gott med praliner, vad var det för sort/smak?

Åh, jag har börjat vela... vet inte om man ska ha stora guldhjärtan eller vita små istället. Att jag aldrig kan bestämma mig. Det blir väldigt mycket guld på borden för övrigt, kanske ska tona ner det lite.... 
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-03-31 21:43:48 följande:

GUDARS vad ni babblar på! Men underhållande att läsa istället för pluggande Skrattande
    Kommer inte ihåg allt jag tänkte kommentera, men jag gör ett försök..
    Följer er så gott jag kan in mellan plugget.. Är aktiv på avstånd Cool

S2011: fin klänning! Längtar till bild med dig i!!

1700-tal; hoppas verkligen det löser sig med dina mått! Tråkigt med eventuell svältkur

Skumboll; bra beslut med chokladen även om jag förstår varför du helst vill ha macroner, men jag håller med, lite väl dyrt!

Sommarbrud; tråkigt att dina kompisar säger som de gör. Din klänning är verkligen fantastisk, hoppas verkligen att du kommer använda den så att de får se hur vacker den är! Du kommer stråla! Solig

Micem; älskar dotterns kommentar!!

Måste berätta, var på blomsteraffären idag. I brist på annat att inreda så ska balkongen bli fin!! Inköp av liten soffa, blommor, kryddor mm planeras för inköp! Trotsar det som är kvar av vintern, som övergåttt i regn och SKA nu ha vår! Cool

Längtar också till det börjar bli dags för trädgården! När man får börja med sånt är det verkligen vår! Solig

Tack, det är tur för er att ni säger att jag gjort rätt val att strunta i macaronerna. Min gubbe höll för övrigt på att tuppa av när han fick höra det slutgiltiga priset på dem.... 
  • Fröken Söt
    Skumboll skrev 2011-03-31 21:58:56 följande:
    Vi pratade om det i tråden igår tror jag att det var! millybridal.com är originalet (själva fabriken) men 1700tal här i tråden trodde att millybridal.co.uk är ett företag som säljer millys sortiment, som någon mellanhand typ. 

Jag har inte sett någon milly-klänning med inbyggd korsett men fråga!
    Aha, ok. Jag har mailat via millybridal.com, men jag ville kolla med er innan jag beställer något. Flört

Jag frågade om inbyggd korsett, och det verkade som att man kunde beställa det men hon svarade inte på frågan om hon kunde rekommendera det. Så frågan är hur resultatet blir egentligen... Går det att ta bort den om det inte blir bra?

• Miceme

Skumboll:
    Jag tror att det blir snyggare med guldhjärtanen i askarna, de fyller den nog bättre då den är genomskinlig.

Det går nog åt väldigt många små för att fylla asken så det blir snyggt, prova med nonstop för de skulle ju vara i samma storlek.

Bara en tanke!

• Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-31 22:02:56 följande:
    Ja, det tjattras en hel del här!

Vad gott med praliner, vad var det för sort/smak?

Åh, jag har börjat vela... vet inte om man ska ha stora guldhjärtan eller vita små istället. Att jag aldrig kan bestämma mig. Det blir väldigt mycket guld på borden för övrigt, kanske ska tona ner det lite.... 
    Tryfflarna var med fem olika smaker, champagne, cognac, bourbon, amaretto och en till. Himla goda och snygga, runda kulor som är hårda utanpå och med mjuk tryffel inuti. Någon var vitpudrad utanpå, de andra rullade i choklad. Spritsmaken var helt lagom... Mmmmmm

Vita hjärtan blir nog också snyggt! Du kan ju ha nästan vad som helst till dina boxar, så fundera du ett tag så känns det nog bättre!
  • Skumboll
    Fröken Söt skrev 2011-03-31 22:08:39 följande:
    Aha, ok. Jag har mailat via millybridal.com men jag ville kolla med er innan jag beställer något. Flört

Jag frågade om inbyggd korsett, och det verkade som att man kunde beställa det men hon svarade inte på frågan om hon kunde rekommendera det. Så frågan är hur resultatet blir egentligen... Går det att ta bort den om det inte blir bra?
    Vad ska du beställa för klänning?

Jag har ingen egen erfarenhet eftersom jag inte fått hem mina klänningar än men jag frågade 1700tal tidigare om sådan knäppning i ryggen men hon tyckte inte att det behövdes, klänningarna var så stadiga ändå! 
    Risken är ju, om milly inte är så bra på just det, att klänningen inte sitter snyggt sedan. Förmodligen kan du ta bort det utan problem, de bör väl vara fastsydda i någon sidosöm.
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-03-31 22:08:43 följande:
    Skumboll:
    Jag tror att det blir snyggare med guldhjärtanen i askarna, de fyller den nog bättre då den är genomskinlig.

Det går nog åt väldigt många små för att fylla asken så det blir snyggt, prova med nonstop för de skulle ju vara i samma storlek.

Bara en tanke!
    Läste någonstans att det behövs 60 gram för att fylla en sådan ask.... blir ju visserligen en hel del godis men ändå, totalpriset blir inte så mycket högre. 
    Hittade stora vita hjärtan i folie (som de i guld), kanske vore något om man ska ha just vitt....
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-31 22:15:27 följande:
    Tryfflarna var med fem olika smaker, champagne, cognac, bourbon, amaretto och en till. Himla goda och snygga, runda kulor som är hårda utanpå och med mjuk tryffel inuti. Någon var vitpudrad utanpå, de andra rullade i choklad. Spritsmaken var helt lagom... Mmmmmm

Vita hjärtan blir nog också snyggt! Du kan ju ha nästan vad som helst till dina boxar, så fundera du ett tag så känns det nog bättre!
    Fy, du får inte suktas så! {#emotions_dlg.djavulsk}

Ja, jag får nog fundera lite. Det är ju ingen brådis direkt... haha
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-03-31 22:21:44 följande:
    Läste någonstans att det behövs 60 gram för att fylla en sådan ask.... blir ju visserligen en hel del godis men ändå, totalpriset blir inte så mycket högre. 
    Hittade stora vita hjärtan i folie (som de i guld), kanske vore något om man ska ha just vitt....

Ja det var ju en annan femma!!

Jag trodde du menade de små på my heart, f,låt Skäms

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden