• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-03-31 18:28:47 följande:
    Ja, jag är så himla nöjd med den!Glad
    Beställde från Wholesale Weddingdresses.
    La beställningen den 3 mars och hade klänningen 30 mars (efter några dagars strul med DHL). 
    Men det gick ju galet snabbt!!

ja du borde vara nöjd oj oj nu vill jag ha min första i alla fall!!
  • S2011
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 18:29:49 följande:
    Men det gick ju galet snabbt!!

ja du borde vara nöjd oj oj nu vill jag ha min första i alla fall!!
    Ja, det gjorde det verkligen. Kanske hade lite att göra med att jag beställde en standardstorlek också, jag vet inte..
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-31 18:24:13 följande:
    Haha, okej Skrattande
    Har dock inte hunnit hoppa i den än, så det blir bara galg-bilder än.
    Åh, den ser ju jättefin ut! Vilken fin blå färg också! Vore roligt om man fick se dig i den också.
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-03-31 18:37:48 följande:
    Åh, den ser ju jättefin ut! Vilken fin blå färg också! Vore roligt om man fick se dig i den också.
    Haha, lovar att knäppa när jag provar :)
    Har inte riktigt fått ihop tiden till att hinna prova i lugn och ro, men jag lovar det kommer bild på det inom närmaste dagarna också :) 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-31 18:41:37 följande:
    Haha, lovar att knäppa när jag provar :)
    Har inte riktigt fått ihop tiden till att hinna prova i lugn och ro, men jag lovar det kommer bild på det inom närmaste dagarna också :) 
    Spännande!
  • 1700tal
    jkbr skrev 2011-03-31 17:52:48 följande:
    tcker du det är värt 100 dollar mer?
     kanske jag ska ta polyetser för jag ska ju inte ha det in på kroppen och eftersom jag redan lagt ut 5000 på en klänning  och tänker den här som en backup, hur är chiffongen i färgen gemfört med satinet? jag har prover på det men inte chiffong. tack för hjälp :) 
    Hm, bara 100 dollar extra för att få sidenchiffong är ju i och för sig riktigt bra deal tycker jag. Mkt billigt när jag tänker efter! Jag fick betala runt 150-200 dollar extra (och det var företagspris) för att få min i sidentaft. Visserligen mkt mkt men ändå.. Men så himla låg som dollarn är nu skulle jag nog inte tveka att slå till! Men det är jag det... Jag är ju såld på siden numera!

Är det ivory du tänker på? Tycker nog sidenchiffongen är mer lik den snygga gräddiga ivory som satinet har. Polyestersatin är ljusare än satinet (i ivory) tycker jag...

Fast lagret under chiffongen är ju oxå i polyester så det blir nog lite klistereffekt ändå... Obestämd Alltså att chiffongen klistrar sig mot satinet som brukar vara under..
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 17:58:14 följande:
    Haha hur skulle vi klara oss utan 1700tal :)
    Skumboll skrev 2011-03-31 17:59:49 följande:
    Enkelt - det skulle vi inte!
    Tsss, stooop... Bara kul att hjälpa!
    Haha, okej Skrattande

Fram och bak, och närbild på baksidan med knappat och broderier nedan:
    Men ÅÅH, vad kul med lite bilder äntligen! Ser ju finfin ut, särskilt bak. Mkt välarbetade detaljer ser det ut som! Hur känns tyget och kvalitén?
  • jkbr
    1700tal skrev 2011-03-31 18:51:26 följande:
    Hm, bara 100 dollar extra för att få sidenchiffong är ju i och för sig riktigt bra deal tycker jag. Mkt billigt när jag tänker efter! Jag fick betala runt 150-200 dollar extra (och det var företagspris) för att få min i sidentaft. Visserligen mkt mkt men ändå.. Men så himla låg som dollarn är nu skulle jag nog inte tveka att slå till! Men det är jag det... Jag är ju såld på siden numera!

Är det ivory du tänker på? Tycker nog sidenchiffongen är mer lik den snygga gräddiga ivory som satinet har. Polyestersatin är ljusare än satinet (i ivory) tycker jag...

Fast lagret under chiffongen är ju oxå i polyester så det blir nog lite klistereffekt ändå... Obestämd Alltså att chiffongen klistrar sig mot satinet som brukar vara under..
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 17:58:14 följande:
    Haha hur skulle vi klara oss utan 1700tal :)
    Tsss, stooop... Bara kul att hjälpa!
    Haha, okej Skrattande

Fram och bak, och närbild på baksidan med knappat och broderier nedan:
    Men ÅÅH, vad kul med lite bilder äntligen! Ser ju finfin ut, särskilt bak. Mkt välarbetade detaljer ser det ut som! Hur känns tyget och kvalitén?
    tack tack ,ja kanske jag tar siden i det under också? men jag har en klänning från lilly och den är ganska fin i tyget fast det är polyester , har du sett lillys klänningar?
     hur tycker du dom är om man gämför med millys?  100 frågor:)

• S2011
    1700tal skrev 2011-03-31 18:51:26 följande:
    JaSkrattande

Den är verkligen superfin, och gör sig förstås bättre irl än på bild..
    Är positivt överraskad över känslan, var lite rädd att den skulle kännas billig, tunn och plastig, men den är tung och följsam och känns precis som klänningarna i 7 tkr-klassen som jag provat i butikGlad
    Bara massor med tummar upp!
  • 1700tal
    jkbr skrev 2011-03-31 19:32:11 följande:
    tack tack ,ja kanske jag tar siden i det under också? men jag har en klänning från lilly och den är ganska fin i tyget fast det är polyester , har du sett lillys klänningar?
     hur tycker du dom är om man gämför med millys?  100 frågor:)

Hur såg modellen ut? Har du bild? Om det inte är så mkt tyg i den kan det säkert vara prisvärt att ta den helt i siden om du anser dig har råd. Ja, jag har sett lillys klänningar. Tycker millys är minst motsvarande i kvalité eller bättre. Flera av lillys satinklänningar har tunnare satin än millys standard bridal satin har jag märkt. Många av lillys klänningar av dock fina de oxå, särskilt de som kostar snäppet mer/har mer tyg. Fråga på du!
    S2011 skrev 2011-03-31 20:12:12 följande:
    JaSkrattande

Den är verkligen superfin, och gör sig förstås bättre irl än på bild..
    Är positivt överraskad över känslan, var lite rädd att den skulle kännas billig, tunn och plastig, men den är tung och följsam och känns precis som klänningarna i 7 tkr-klassen som jag provat i butikGlad
    Bara massor med tummar upp!
    Ska bli superkul att se den på dig sen. Å det snaraste helst! Så svårt att se formen på galge.

Och vad kul att kvalitén är så fin. Är det blå och beige i samma tjocklek som det vita/ivory eller jar de använt ett tunnare satin?
  • Sommarbrud

Helt OT men herregud vad med packning det blir när tre personer ska till fjällen en vecka. Jag är iof sämst på att packa har med mig tre par skor, två jackor osv men det är svårt att välja...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden