• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:10:43 följande:
    Jag har provat vit och ivory, tyvärr ingen i champagne. Jag är guldbrun i huvvet, kritvit rödlätt hy. Hua, inte lätt att hitta passande nyanser inte...
    Men då måste ju ivory vara bäst. Och just denna ivory på dina tyger är ju riktigt varma i nyanserna. Jämfört med min nästan vita taftklänning. Så det blir säkert super till dig!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 15:13:05 följande:
    Men då måste ju ivory vara bäst. Och just denna ivory på dina tyger är ju riktigt varma i nyanserna. Jämfört med min nästan vita taftklänning. Så det blir säkert super till dig!
    Jag hoppas du har rätt!!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:11:48 följande:
    Jag hade börjat störtbölat!
    Den ljusljusrosa var dock jättefin, lagom rosa för en brudklänning.... 
    Jag med! Sen hade jag blivit flyförbannad.

Ja, var ju sugen på en Ian Stuart förut (är fortf iofs, det går nog inte över..) och han gör ju de flesta i sån dammig rosaivory. Men hans klänningar är i äkta siden och milly har tyvärr inga såna nyanser i siden. Undrar varför när alla andra tyger finns i 100 färger var! Grr...
  • Sommarbrud

Men oj vad ni skriver, jag har ått en ångest attack nu. Vad gör jag om jag absolut inte passar i klänningen???

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:17:40 följande:
    Men oj vad ni skriver, jag har ått en ångest attack nu. Vad gör jag om jag absolut inte passar i klänningen???
    Klart du passar i klänningen!! Positiva tankar här nu!
    1700tal skrev 2011-03-31 15:15:57 följande:

Ja, var ju sugen på en Ian Stuart förut (är fortf iofs, det går nog inte över..) och han gör ju de flesta i sån dammig rosaivory. Men hans klänningar är i äkta siden och milly har tyvärr inga såna nyanser i siden. Undrar varför när alla andra tyger finns i 100 färger var! Grr...
    Haha, ja, det kan man ju verkligen undra varför den färgen inte finns i äkta siden! 
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:17:40 följande:
    Klart du passar i den! Och om du mot all förmodan inte passar i den så tar du klänning nr 2... Ju...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 15:20:02 följande:
    Klart du passar i den! Och om du mot all förmodan inte passar i den så tar du klänning nr 2... Ju...
    Ja men tänk om jag inte passar i ngn! Pratade just med en kompis o hon lät väldigt tveksam till min fluff klänning...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-31 15:19:28 följande:
    Klart du passar i klänningen!! Positiva tankar här nu!
    1700tal skrev 2011-03-31 15:15:57 följande:

Haha, ja, det kan man ju verkligen undra varför den färgen inte finns i äkta siden! 
    Just det, positiva tankar! Och den kan inte inte passa... Och sensationell är den - det enda folk kommer minnas är "wow"! Du kommer vara skitsnygg!

Mmm, tycker faktiskt det är konstigt. Tycker champagnenyanserna är riktigt lyxiga i siden.. Förstår inte problemet faktiskt... Men men, sidentaften i ivory är faktiskt så mörk att den är väldigt lik light champagne. Men gräddig och krämig i färgen, ååhh... Inte ett dugg aprikosig eller beige... Är lite såld på sidentygerna som ni märker!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 15:21:04 följande:
    Ja men tänk om jag inte passar i ngn! Pratade just med en kompis o hon lät väldigt tveksam till min fluff klänning...
    Aha, det är DÄR skon klämmer! Är det samma kompis som dissade idén sist?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 15:25:51 följande:
    Just det, positiva tankar! Och den kan inte inte passa... Och sensationell är den - det enda folk kommer minnas är "wow"! Du kommer vara skitsnygg!

Mmm, tycker faktiskt det är konstigt. Tycker champagnenyanserna är riktigt lyxiga i siden.. Förstår inte problemet faktiskt... Men men, sidentaften i ivory är faktiskt så mörk att den är väldigt lik light champagne. Men gräddig och krämig i färgen, ååhh... Inte ett dugg aprikosig eller beige... Är lite såld på sidentygerna som ni märker!
    Nej jag ska försöka vara positiv men hon nämde ord som"bred, maräng, tjock" så ni förstår att jag inte blev hel peppad....
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden