• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 11:38:42 följande:
    Testat att starta om datorn?
    Nej jag får nog göra det, är ju iof inte hela världen att jag inte kan bifoga bilder :/ Jag borde igentligen göra ngt som att packa nu (farfar är ute och går med W) Men jag sitter här, är förkyld så tycker lite synd om mig. Måste man packa då??
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 11:40:21 följande:
    Nej jag får nog göra det, är ju iof inte hela världen att jag inte kan bifoga bilder :/ Jag borde igentligen göra ngt som att packa nu (farfar är ute och går med W) Men jag sitter här, är förkyld så tycker lite synd om mig. Måste man packa då??
    Haha, tyvärr är det nog ingen som packar åt en....
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-31 11:29:58 följande:
    De ska vara till tryffelbollar (eller nån annan rejäl godbit) som gästerna får i ask bredvid sin tallrik istället för efterrätt. Typ ivory till boxen och så med snöre runt som matchar färgtemat. Grejen är bara att jag är helt allergisk mot "skräpiga" middagsbord så får inte vara nåt som består av 100 beståndsdelar när man öppnat dem. Gillade därför idén (som nån kom med här i tråden) att göra rosetter bara runt locket. Då kan man öppna boxen utan att knyta upp nåt så det blir lösa snören överallt. I-landsproblem... Igen!
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 10:43:43 följande:
    Du tror det? Kanske iof hittar jag ju en massa billiga sidor så kanske har sparat pengar Skål
    Precis! Tänk om inte BT (och denna fabulösa tråd i synnerhet) fanns, tänk vad dyrt allt skulle bli då! Gå in i första bästa svenska hobbyaffär och köpa askar... Ojoj...

För att inte tala om vad man sparar på bröllopskläderna! Hum, om man inte beställer 4 klänningar då förstås...
    Sörön10 skrev 2011-03-31 10:46:27 följande:
    Ja det är väl smart. Det ska jag göra. Men det känns liksom lite osäkert när det kommer upp en varningspopup för hela sidan. Dock ska ju Milly vara safe så vi får hoppas att det bara är en bugg! 
    Ja, gör så. Milly är iaf en väletablerad tillverkare i övrigt. Och så har ju rätt många gjort nu under tiden deras sida varit nere och det fungerar ju lika bra det oxå.. Beställ nu med dig!!
    ja, jag skickade ett mail till adressen som finns på sidan! "denna vill jag beställa i denna storlek och färg. hur gör jag?" :)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 11:44:21 följande:
    Haha, tyvärr är det nog ingen som packar åt en....
    Men okej vad du var negativ då :( Jag hade kanske tänkt att det löser sig men får väl gå iväg o packa lite då *muttrar*
  • 1700tal

Efter chatten gick jag in och tittade närmre på mina beställda klänningar, leveranstid, mått osv och upptäckte till min förfäran att till siden sidenklänningen (den med låååångt släp) har jag angett ett mått 10 cm (!!) för litet! Förvånad Har blandat ihop det och angett bystmåttet som höftmått, exakt på mm samma mått... Hur 17 tänkte jag?? Tänkte jag alls...? Kan ju inte dra av 10 cm på höftmåttet när jag ska gå ner 5-7 kg och jag alltid ha och kommer alltid att ha ordentliga höfter! Shit! Skulle tippa på att jag kanske förlorar 3-4 cm kring höften. Max!

Kastade mig på chatten (de stackarna måste ju jobba till midnatt...) och klänningen är redan klippt. Efter mkt dividerande fram och tillbaka ska sömmerskan kolla hur mkt av sömsmånen de kan lägga ut och hur många cm jag då får tillgodo... Nu är jag ju inställd på att ha denna... Har ju tom slutat (nästan) att titta på andra klänningar...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-31 11:59:06 följande:

Efter chatten gick jag in och tittade närmre på mina beställda klänningar, leveranstid, mått osv och upptäckte till min förfäran att till siden sidenklänningen (den med låååångt släp) har jag angett ett mått 10 cm (!!) för litet! Förvånad Har blandat ihop det och angett bystmåttet som höftmått, exakt på mm samma mått... Hur 17 tänkte jag?? Tänkte jag alls...? Kan ju inte dra av 10 cm på höftmåttet när jag ska gå ner 5-7 kg och jag alltid ha och kommer alltid att ha ordentliga höfter! Shit! Skulle tippa på att jag kanske förlorar 3-4 cm kring höften. Max!

Kastade mig på chatten (de stackarna måste ju jobba till midnatt...) och klänningen är redan klippt. Efter mkt dividerande fram och tillbaka ska sömmerskan kolla hur mkt av sömsmånen de kan lägga ut och hur många cm jag då får tillgodo... Nu är jag ju inställd på att ha denna... Har ju tom slutat (nästan) att titta på andra klänningar...

Men nej! Det är ju en mardröm! Men det gå säkert att fixa till, det brukar ju lösa sig. Ja jag fick ju panik igår att min klänning kommer bli för kort men hoppas jag gjorde rätt.

Men jag tror det går att lösa, annars får du beställa en till.. Jag hejar iof fortfarande på den rosa volangdrömmen (som inte är rosa)
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-31 11:59:06 följande:

Åh nej! Fy tusan vilken mardröm! Tur att du upptäckte det ändå så att du inte fått en chock när den kommit hem!
    Hoppas sömmerskorna kan trolla lite och att den passar tillslut!
  • Skumboll

Jisses amalia vad dyrt det blev med macaroner alltså! 20 kr styck, om jag sedan ville ha dem i guld och förpackade i våra boxar så tillkom 10 kr/box. Dvs kalaset skulle gå på 2750 kr. What to do? Så mycket tror jag inte att gästerna uppskattar de goda macaronerna....

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-31 12:22:36 följande:
    Jisses amalia vad dyrt det blev med macaroner alltså! 20 kr styck, om jag sedan ville ha dem i guld och förpackade i våra boxar så tillkom 10 kr/box. Dvs kalaset skulle gå på 2750 kr. What to do? Så mycket tror jag inte att gästerna uppskattar de goda macaronerna....
    men hoppsan sa det var dyrt! vart beställde du de ifrån? Men de är iof rätt dyra överallt tror jag. Men nej du får inte lägga ut så mkt pengar på kakor!!!

O jag stryker samtidigt så lite duktig e jag :)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-31 12:12:14 följande:
    Men nej! Det är ju en mardröm! Men det gå säkert att fixa till, det brukar ju lösa sig. Ja jag fick ju panik igår att min klänning kommer bli för kort men hoppas jag gjorde rätt.

Men jag tror det går att lösa, annars får du beställa en till.. Jag hejar iof fortfarande på den rosa volangdrömmen (som inte är rosa)
    Ja, jag försökte ju speeda på den rosa (som inte är rosa) men den är ju långt ifrån klar... Dessutom har jag ingen större förhoppning för den. Men GUD, tänk om inte den heller stämmer. Jag beställde den ju ungefär samtidigt och med samma mått (i tanken iaf, men la ju ordrarna separat). Måste gå in och kolla bums!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden