• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aylas

Dagen-efterklänning har jag inte ens tänkt på, då kanske man ska ha en kvällen innan oxå

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 21:00:52 följande:
    Ja, de kommer stå på borden!
    Hm smart jag var först inne på att de skulle stå på rummen men det blir lite meckigt sen bordet och nu funderar jag på att struna i det :(
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-03-30 21:02:21 följande:
    Dagen-efterklänning har jag inte ens tänkt på, då kanske man ska ha en kvällen innan oxå
    Klart man ska ha, hmm kvällen innan ja beror på vad man ska göra jag kanske ska ha en  ska ju ha lite middag ingen dum idé !!!Cool
  • Aylas

Grillning dagen innan och brunsch dagen efter. Det innebär tre klänningar till. Dyrt för en student - underbart för en klänningstjej som mej

• Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-03-30 21:07:37 följande:
    Grillning dagen innan och brunsch dagen efter. Det innebär tre klänningar till. Dyrt för en student - underbart för en klänningstjej som mej
    MEN du kan köpa dem billigt från kinaSkrattande
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 21:03:24 följande:
    Hm smart jag var först inne på att de skulle stå på rummen men det blir lite meckigt sen bordet och nu funderar jag på att struna i det :(
    Du kanske inte såg det innan, men jag föreslog att ni skulle bjuda på det utanför kyrkan! Kanske kan vara något och då behöver ni ju inte förpacka dem något speciellt heller...
  • Sörön10
    Aylas skrev 2011-03-30 20:43:25 följande:
    Kan stolt stoltsera med att jag skippade macaronsen och snörade på löparskorna istället

Sörön, har du testat att maila och fråga om pris på den?
    Ja, eller jag chattade med dem och fick veta priset, men det kommer ju liksom inte upp när jag lägger den i kundkorgen och vill betala. Det är ju där det felar. Kan ju köpa den, men då kommer den kosta noll och ordern lär annulleras pga fel i pris etc. Så det är knäppt liksom.  

Frustrerande! 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 21:10:29 följande:
    Du kanske inte såg det innan, men jag föreslog att ni skulle bjuda på det utanför kyrkan! Kanske kan vara något och då behöver ni ju inte förpacka dem något speciellt heller...
    Nej det såg jag inte. Hmm det är ju en idé men jag gillar ju själva iden om fina askar o så.. :)
  • sunsey
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:21:37 följande:
    Sunsey:
    Jag skulle nog säga att bröllopet är i början av eller mitten av maj. (Beror ju på om du sagt något innan till dem)

Sen har jag ingen aning om hur svårt det är att göra ev ändringar på klänningen och hur lång tid sånt kan ta. Har förstått att brudbutikerna roar sig med att säga att man behöver ha fleeeera månader på sig för att göra ev ändringar, men jag (som är tidsoptimist) har svårt att tro på det!

Själv så hoppas jag på att mamma o svärmor kan klara av ev ändringar på min klänning och att snörningen är lite förlåtande för felmätningar och viktnedgång!
    Tack. Bättre att överdriva tiden på bröllopet men samtidigt vill man ju inte stressa på dem så klänningen blir knasig..

Det är tur med mammor o svärmor som är duktiga på att sy =)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden