• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-03-30 16:41:32 följande:

Helt vit, men gärna enkla detaljer som sidenband eller liknande. Inget krims bara!

Tack Skumboll, du verkar vara riktigt bra på att hitta detaljerna men inte visste att man saknade Glad

Haha, där sa du något....! Jag har lärt mig konsten att shoppa över nätet då det är i princip omöjligt att shoppa i riktiga butiker numera...

Ge mig några timmar så ska jag se om jag kan hitta något kul! 
  • Skumboll

Jag behöver lite hjälp tjejer... håller på med formuleringen på inbjudningskortet och vet varken ut eller in efter att ha hållt på med det i typ sex timmar i sträck.

Det är en ganska formell inbjudan så det får inte låta för simpelt. 
    Snälla hjälp mig innan jag sliter av mig allt hår...

1. Efter vigseln inbjudes ni till en festlig middag på Edsbacka Wärdshus. 
    2. Efter vigseln inbjudes ni att intaga middag på Edsbacka Wärdshus. 
    3. Efter vigseln inbjudes ni till middag och fest på Edsbacka Wärdshus.

• MrsBrud

Nummer 2 låter mest formellt tycker jag.

• S2011

Idag har jag äntligen fått packa upp min klänning! (efter lite diskussion om leverans med DHL)

Fasen, den är helt fantastisk!!! Blev så till mig att jag inte ens har kommit mig för att knäppa ett kort på den.
    Ska ta lite hjälp och prova den en dag här, ska se till att det blir nån bild då så ni får se :D 

• Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-30 18:04:13 följande:
    Idag har jag äntligen fått packa upp min klänning! (efter lite diskussion om leverans med DHL)

Fasen, den är helt fantastisk!!! Blev så till mig att jag inte ens har kommit mig för att knäppa ett kort på den.
    Ska ta lite hjälp och prova den en dag här, ska se till att det blir nån bild då så ni får se :D 
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad spännande!!!
  • S2011

@Skumboll: tycker att nr 2 låter bäst till en formell inbjudan. 

• Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-03-30 16:41:32 följande:

Helt vit, men gärna enkla detaljer som sidenband eller liknande. Inget krims bara!

Tack Skumboll, du verkar vara riktigt bra på att hitta detaljerna men inte visste att man saknade Glad

Denna är min favorit....
    www.etsy.com/listing/60629057

Här kommer några till;
    www.etsy.com/listing/59720712
    www.etsy.com/listing/70916505
    www.etsy.com/listing/68061568
    www.etsy.com/listing/67215285

Sedan tycker jag att detta är en rolig idé, istället för blanka sidor gästerna får skriva på....
    www.etsy.com/listing/62047317
  • Sommarbrud
    Aylas skrev 2011-03-30 16:20:19 följande:
    Jag tror att nattamat uppskattas mest lite senare och macaronens till kaffet. Ska man ha brunsch dagen efter är nattamat grymt för att unvika trötta gäste
    Ja vi får se, svårt dagen efter är det frukost alla bor ju  kvar men det kanske är som du skriver smart med mat. .
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden