• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
    Nä vad tröttsamt det är. Min klänning skulle vara färdigsydd för en månad sen!
    Vilket datum är det du gifter dig?

Ni som beställd från Landy, visst är dom bättre på att hålla tiderna?
    jag fick min klänning från landy på 23 arbetsdagar då måste den också varit en sväng i tullen för jag fick ge en peng till lastbilschauffören.
    Jag valde då rakt av en klänning från deras sida det enda jag ändrade var från knappar till snörning.
  • sunsey
    Miceme skrev 2011-03-30 13:24:11 följande:
    jag fick min klänning från landy på 23 arbetsdagar då måste den också varit en sväng i tullen för jag fick ge en peng till lastbilschauffören.
    Jag valde då rakt av en klänning från deras sida det enda jag ändrade var från knappar till snörning.
    Hur menar du på 23 arbetsdagar?? Jobbar de lördagar?  Min klänning har tagit tid dock. Beställde från Landy i Februari... Har mailat dem o frågat hur det går med min klänning. Skrev att jag kände mig stressad eftersom mitt bröllop är snart (ok, jag överdrev lite..)
    De sa att det gick bra med den men att de har mycket att göra o är därför sena.. Sen undrade när deadline var. Vad ska jag skriva?? (Mitt bröllop är den 18 juni). Men man vill ju kunna hinna ändra om det skulle vara nåt.
  • Darling Daisy

Sunsey:
    Jag skulle nog säga att bröllopet är i början av eller mitten av maj. (Beror ju på om du sagt något innan till dem)

Sen har jag ingen aning om hur svårt det är att göra ev ändringar på klänningen och hur lång tid sånt kan ta. Har förstått att brudbutikerna roar sig med att säga att man behöver ha fleeeera månader på sig för att göra ev ändringar, men jag (som är tidsoptimist) har svårt att tro på det!

Själv så hoppas jag på att mamma o svärmor kan klara av ev ändringar på min klänning och att snörningen är lite förlåtande för felmätningar och viktnedgång!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:21:37 följande:
    Sunsey:
    Jag skulle nog säga att bröllopet är i början av eller mitten av maj. (Beror ju på om du sagt något innan till dem)

Sen har jag ingen aning om hur svårt det är att göra ev ändringar på klänningen och hur lång tid sånt kan ta. Har förstått att brudbutikerna roar sig med att säga att man behöver ha fleeeera månader på sig för att göra ev ändringar, men jag (som är tidsoptimist) har svårt att tro på det!

Själv så hoppas jag på att mamma o svärmor kan klara av ev ändringar på min klänning och att snörningen är lite förlåtande för felmätningar och viktnedgång!
    Ja jag hoppas också att snörningen ska hjälpa mig lite.. Jag är mest oroad tänk om jag mätte fel på längden.. Ahhh galet!! Hollow to hem vad menas? (eller visst hette det så?)
  • Darling Daisy

Hollow to hem är väl från gropen mellan hals och bål, mellan nyckelbenen, till klänningsfållen.
    Kommer nu inte ihåg hur vi mätte, hoppas det blev rätt!

• Darling Daisy

Kollade nu, mätte visst hollow to hem till 59 inches, vilket motsvarar 147,5 cm.

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 14:31:31 följande:

Kollade nu, mätte visst hollow to hem till 59 inches, vilket motsvarar 147,5 cm.

haha vi har exakt samma mått. Hur lång e du?
  • Skumboll

Woho, fick just ett litet paket från hong kong! Kul!

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 14:32:34 följande:
    Woho, fick just ett litet paket från hong kong! Kul!
    vad är det? Du beställer ju en del.....
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 14:33:08 följande:
    vad är det? Du beställer ju en del.....
    Haha, nu ska inte du vara sån....
    Favorboxes, organzaband och fejkdiamanter att ha på borden.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden