• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-30 10:20:14 följande:
    Åh, den var faktiskt görsnygg! Mkt snyggare än samtliga de andra du funderat på tycker jag. Eller det kanske är ett alternativ till den utan ytterligare en? Älskar bandet med stenar i midjan!

Om du beställer den skickar de säkert en betallänk via mail. Frågade du dem inte om det?
    awarwen skrev 2011-03-30 10:12:47 följande:
    Jag har både beställt, lämnat mått och betalat, men hör nu inte ett ord från dem.
    Hur länge brukar det dröja innan de hör av sig igen? Är otålig.
    Vilka har du beställt av?
    hehe ja, det är en kompletteringsklänning! Beställde en från Milanoo häromdan men nu är det ytterligare en klänning jag funderar på! Vill sprida mina risker och köpa från olika ställen så kanske iaf nån kommer i tid!

Funderar också på en svart cocktailklänning från mylove-bridal
    http://www.mylove-bridal.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2408_2332&products_id=6296#show

just för att den nog är rätt användbar men sen blev jag kär i denna också:
    http://www.mylove-bridal.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2408_2329_2362&products_id=5874

nån måtta får det dock vara så jag kan inte beställa allt! Oavsett vad maken säger! 
  • Skumboll

Ja, inte håller de några leveranstider inte! Senast i slutet av april ska klänningarna vara färdiga och ska sedan skickas hit..... tur jag satte bröllopsdatumet till 14 maj!

• Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-30 10:38:19 följande:
    Ja, inte håller de några leveranstider inte! Senast i slutet av april ska klänningarna vara färdiga och ska sedan skickas hit..... tur jag satte bröllopsdatumet till 14 maj!
    Vad hade du fått för leveransdatum först?
    När är bröllopet?

Jag skrev en månad tidigare datum än vi har när jag beställde min klänning från Landy.

Undrar om det är nån som säger sitt riktiga datum? Känns som om "alla" vill vara på den säkra sidan och tar till lite extra för att vara säker på att klänningarna kommer i tid.
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-30 10:56:19 följande:
    Vad hade du fått för leveransdatum först?
    När är bröllopet?

Jag skrev en månad tidigare datum än vi har när jag beställde min klänning från Landy.

Undrar om det är nån som säger sitt riktiga datum? Känns som om "alla" vill vara på den säkra sidan och tar till lite extra för att vara säker på att klänningarna kommer i tid.
    De skulle vart här i början på april! Så det blir väl en måndas förskjutning...
    Bröllopet är inte förrän den 13 augusti så jag är safe, tack och lov. Verkar som att de mer går på det datum man säger att man gifter sig på än den leveranstid de först utlovar. 
  • MrsBrud
    Nä vad tröttsamt det är. Min klänning skulle vara färdigsydd för en månad sen!
    Vilket datum är det du gifter dig?

Ni som beställd från Landy, visst är dom bättre på att hålla tiderna?

1700-tal, kul att du är tillbaka Skrattande
  • MrsBrud

Hoho, nu sa Bella att de höll på att sy klart klännigen och att den ska skickas på fredag eller lördag..

Vågar man tro på det? Ihhhhh!!!

• Sommarbrud
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
    Nä vad tröttsamt det är. Min klänning skulle vara färdigsydd för en månad sen!
    Vilket datum är det du gifter dig?

Ni som beställd från Landy, visst är dom bättre på att hålla tiderna?

jag hoppas landy är bättre på att hålla tider för annars kan det blir lite ont om tid för mig.. Min ska vara klar i maj o gifter i 2 juli men vill ju hinna sy om o ändra om det behövs hmm
  • MrsBrud
    Sommarbrud skrev 2011-03-30 11:10:43 följande:
    jag hoppas landy är bättre på att hålla tider för annars kan det blir lite ont om tid för mig.. Min ska vara klar i maj o gifter i 2 juli men vill ju hinna sy om o ändra om det behövs hmm
    Ja, man vill ju ha lite mer än en vecka liksom. Det ska inhandlas underkläder, skor och eventuellt korrigeras hos skräddaren.

Sen när man väl provar den kanske man får känsla av hår, smink och slöja....

Jag ska till London om två veckor, hade ju varit kul att prova klänningen innan så man kan spana på skor där, men det ska väl mycket till om den kommer innan det!
  • 1700tal
    Precious Love skrev 2011-03-30 10:28:38 följande:
    1700tal - Du hade helt rätt angående "fishbone bust", det är detsamma som "boning". :) Fick till svar att de sätter in 13-15 st eller så många jag vill. Har du en aning om vad som kan tänkas vara ett bra antal? Mina mått idag är 87-65-91 (om det nu skulle spela nån roll). :P
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Då skulle jag be dem sätta i en i varje söm. 13-15 låter mkt, man sätter ju in fjädrarna i kanaler i sömmarna. Visst kan man sy en kanal på slätt tyg oxå men varför göra det, då syns det ju igenom... Hm.. Har sett en den klänningar i butik som bara har 4 eller 6 st och det går det oxå OM tyget på överdelen inte är slätt. Då behövs fler för att det inte ska bli ofrivilliga veck.

Kan kanske vara ett de är väldigt tunna/smala. Skrev de hur breda/stora de använder? Milly har t ex 6 mm och 8mm i sina klänningar.

Men bra att ha i åtanke är att ju fler du har, desto hårdare kan du dra åt snörningen utan att det bubblar sig och "ser" åtdraget ut. Eller hade du dragkedja? Nej, visst valde du snörning men ville egentligen ha dragkedja/knappar? Men å andra sidan ju fler fjädrar desto mer upprätt tvingas du ha ryggen när du sitter ner. Man kan inte slashas-sitta som en potatis i en korsettöverdel med mkt boning! Då böjs fjädrarna med tvång som i en båge, både obekvämt och fult! Rak i ryggen blir man iaf..
    Mäh!! Skrikandes
    MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
    Skrattande
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden