Precious Love skrev 2011-03-30 10:28:38 följande:
1700tal - Du hade helt rätt angående "fishbone bust", det är detsamma som "boning". :) Fick till svar att de sätter in 13-15 st eller så många jag vill. Har du en aning om vad som kan tänkas vara ett bra antal? Mina mått idag är 87-65-91 (om det nu skulle spela nån roll). :P
Då skulle jag be dem sätta i en i varje söm. 13-15 låter mkt, man sätter ju in fjädrarna i kanaler i sömmarna. Visst kan man sy en kanal på slätt tyg oxå men varför göra det, då syns det ju igenom... Hm.. Har sett en den klänningar i butik som bara har 4 eller 6 st och det går det oxå OM tyget på överdelen inte är slätt. Då behövs fler för att det inte ska bli ofrivilliga veck.
Kan kanske vara ett de är väldigt tunna/smala. Skrev de hur breda/stora de använder? Milly har t ex 6 mm och 8mm i sina klänningar.
Men bra att ha i åtanke är att ju fler du har, desto hårdare kan du dra åt snörningen utan att det bubblar sig och "ser" åtdraget ut. Eller hade du dragkedja? Nej, visst valde du snörning men ville egentligen ha dragkedja/knappar? Men å andra sidan ju fler fjädrar desto mer upprätt tvingas du ha ryggen när du sitter ner. Man kan inte slashas-sitta som en potatis i en korsettöverdel med mkt boning! Då böjs fjädrarna med tvång som i en båge, både obekvämt och fult!

Rak i ryggen blir man iaf..
Skumboll skrev 2011-03-30 10:38:19 följande:
Ja, inte håller de några leveranstider inte! Senast i slutet av april ska klänningarna vara färdiga och ska sedan skickas hit..... tur jag satte bröllopsdatumet till 14 maj!
Mäh!!

MrsBrud skrev 2011-03-30 11:07:12 följande:
1700-tal, kul att du är tillbaka