• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-03-29 22:51:20 följande:
    Hur valsandet och släpet ska behärskas om jag väljer den kommande sidenklänningen är dock en gåta... Den har 2,5 meter släp! Men kanske kan lägga släpet över ena armen? Som kronprinsessan?
    OJ ja det är bara att sätt igång och träna då =) Du får be dina tärnor springa efter och konstant hålla upp släpet i valsen.
    Blir det lindy hop har dem en tuff utmaning framför sig Skrattande
  • tigerlily
    jkbr skrev 2011-03-29 22:17:47 följande:
    jo jag :) 
    har du sålt dina klänningar?  var då?   hur lång tid har det tagit för er att få klänningar från milly? bröllopet är 18 juni dom sa att det skulle ta 60 dagar  då hinner jag ju få den men frågan är om dom håller tiden?
    Jag beställde från Milly (eller ja, deras systersida egentligen, men det är ju sak samma) den 20 februari och fick bilder idag på den färdiga klänningen. Fem veckor tog det alltså. Nu ska jag bara göra en ändring, sen kan de skicka den, så jag måste säga att de verkligen har hållit tiden. Jag gifter mig 11 juni.

(Och ja, tjejer, jag vet ... Bilder kommer i morgon.)
  • Precious Love
    1700tal skrev 2011-03-29 21:51:04 följande:
    Ska bli jätteintressant att få följa hur den blir sen. Hoppas du låter oss få se den när den kommer!

Vad kostade den om man får fråga?
    Jadå, kommer att lägga upp lite info och bilder när jag har något att lägga upp. :)

Klänningen kostade mig endast $208 inkl porto, 1483 kr med växelkursen PayPal hade i fredags. :D 
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Sörön10

Har hittat en jättefin klänning hos Milly, men de vägrar visst ta betalt för den! $0.00USD kostar den! :-P Ja men dåså! 

Goddamnit, undrar om de har en chatt, nån som vet? 

• Darling Daisy

Sörön; Det låter ju som en kanonklänning - slå till vettja!!
    Milly har en chatt, men jag har aldrig provat den. Den är igång tidigt på morgonen och förmiddagen, ca kl 6-10 tror jag att Millyproffsen skrev.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 22:37:14 följande:
    Skriv bara typ "will you put boning in the top of the dress and if so - how many?" så borde de förstå. Man brukar ha 4-10 fjädrar i en tajt överdel. Ju fler desto bättre.
    Svaret från landy blev att de skulle sätta i 11 st. Tack för hjälpen :)
  • tigerlily
    tigerlily skrev 2011-03-29 23:03:13 följande:
    Jag beställde från Milly (eller ja, deras systersida egentligen, men det är ju sak samma) den 20 februari och fick bilder idag på den färdiga klänningen. Fem veckor tog det alltså. Nu ska jag bara göra en ändring, sen kan de skicka den, så jag måste säga att de verkligen har hållit tiden. Jag gifter mig 11 juni.

(Och ja, tjejer, jag vet ... Bilder kommer i morgon.)
    Okej, det blir inga bilder idag. Tydligen hade de råkat fota en likadan klänning, fast den var någon annans, inte min, och det var därför inte mina ändringar var med på den... Jag tyckte väl att den såg lite väl smal och smäcker ut... Ja, ja - huvudsaken är att jag får min klänning som den ska vara, då gör det inget om jag får vänta en dag till på bilderna.

Min klänning är dock i sista stadiet, så bilder kommer snart.
  • Skumboll

Guten morgen förresten! 
    Jag har sovit gott, jäkligt gott. Undra hur man ska kunna sluta med kul-pillrena sedan... de ska tydligen vara beroendeframkallande! Haha! 

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-30 08:39:06 följande:
    Guten morgen förresten! 
    Jag har sovit gott, jäkligt gott. Undra hur man ska kunna sluta med kul-pillrena sedan... de ska tydligen vara beroendeframkallande! Haha! 
    haha man kanske kan få låna några, om m an sover gott :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden