• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Precious Love skrev 2011-03-29 21:36:00 följande:
    Tack så mycket! Ja, det var kärlek vid första ögonkastet för mig! :)

Jag beställde den (tyvärr) med korsettsnörning i ryggen, med tanke på att jag än har 16 månader kvar till dagen D och att jag inte riktigt litar på mina egna mätningar. :P Helst hade jag velat ha den precis som på bilden men man vet ju aldrig hur kroppen kommer att se ut då. :)

När det kommer till färgen hade jag helst velat ha den i samma "light gold" som på bilden men enligt deras (ShopInDream) färgprov var deras light gold väldigt mörk så jag vågar inte chansa så det blir ivory på min klänning.

Tack för svaret angående fishbone bust. Då ska jag be dem sy in några fjädrar i klänningen så att man har lite stöd. ;) 
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Ska bli jätteintressant att få följa hur den blir sen. Hoppas du låter oss få se den när den kommer!

Vad kostade den om man får fråga?
    Miceme skrev 2011-03-29 21:38:56 följande:
    Ja den ska vara så då blir den lite lik min jag byter till.
    Ja den är beställd, efter jag fick min från Landy så insåg jag att jag kommer bli väldigt begränsad under kvällen i så stor kjol!
    Och vad gör man inte för att få ha en klänning till Skrattande
    Jag tänkte jag skulle byta om efter middagen...
    Vet inte om man brukar ta brudvalsen före eller efter tårtan??
    Men strax innan valsen tänkte jag iaf att jag skulle ta fram nummer 2.

Aha, ja den matchar ju fint i stil med tärnklänningen. Och den kommer du ju kunna röra dig (och dansa) obehindrat i. Tror brudvalsen brukar komma ganska snart efter middagen och tårta senare. Men det gör man förstås som man vill. Men det är nog smart att dansa i den där. Där kan du sträcka ut benen ordentligt!
  • Sommarbrud

Men åh, nu när det är på tapeten med en klänning på kvällen. Tror ni min blir jobbig att ha på kvällen? Vi ska dansa, har ett liveband så massa dans. vad tror ni klarar man några timmar i denna?

• 1700tal
    BlueEyedAngel skrev 2011-03-29 21:41:58 följande:
    Jag har en fråga: Hur och när har ni betalat era klänningar?!?!
    Har oxå betalat direkt efter beställning med kreditkort via paypal (dock ej paypalkonto).
    Skumboll skrev 2011-03-29 21:47:21 följande:
    Det är nog ingen som undgått Malins finfina klänning! Klart du ska ha en likadan! Känn ingen press....
    Nej men SKUMBOLL!! Du som står för måttlighet i denna tråd... Även om du verkar gå lös på etsy ibland... Men jaaaa, joo, det blir nog (kanske) en sån oxå... Kanske, om alla de andra skulle visa sig vara katastrofalt fula...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 21:55:44 följande:
    Har oxå betalat direkt efter beställning med kreditkort via paypal (dock ej paypalkonto).
    Skumboll skrev 2011-03-29 21:47:21 följande:
    Det är nog ingen som undgått Malins finfina klänning! Klart du ska ha en likadan! Känn ingen press....
    Nej men SKUMBOLL!! Du som står för måttlighet i denna tråd... Även om du verkar gå lös på etsy ibland... Men jaaaa, joo, det blir nog (kanske) en sån oxå... Kanske, om alla de andra skulle visa sig vara katastrofalt fula...
    Håller med skumboll, klart du ska ha en till!!! Förresten nej, köp inte en till Skumboll har DÅLIGT inflytande!!!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 21:54:02 följande:
    Men åh, nu när det är på tapeten med en klänning på kvällen. Tror ni min blir jobbig att ha på kvällen? Vi ska dansa, har ett liveband så massa dans. vad tror ni klarar man några timmar i denna?
    NEJ, den får du inte byta ut! Inte ens efter några timmar... Gillar o förstår idén med en kvällsklänning som man kan ha lite mer party i men den där är för underbar för att bara bära några timmar! Sasta på en "going-away-dress" istället, en frukort/bruchklänning...
  • 1700tal

Nu lät det som att jag därmed tycker micemes klänning INTE är underbar nog för att ha hela kvällen... Så menade jag förstås inte!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 21:59:31 följande:
    NEJ, den får du inte byta ut! Inte ens efter några timmar... Gillar o förstår idén med en kvällsklänning som man kan ha lite mer party i men den där är för underbar för att bara bära några timmar! Sasta på en "going-away-dress" istället, en frukort/bruchklänning...
    Okej, ja nu har jag inte bestämt mig för denna.. Jag kommer nog se ut som en galning:/

Men men jag köpte förresten en underkjol till, hon på landy rekommenderade en med släp på underkjolen. En fråga, blir inte det helknas om man inte vill ha släpet nere hela tiden?

Och sen frågade inte jag om några "skenor" i klänningen, ska jag maila och fråga??
    Vad tycker ni?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 21:57:10 följande:
    Håller med skumboll, klart du ska ha en till!!! Förresten nej, köp inte en till Skumboll har DÅLIGT inflytande!!!
    Men bestäm dig! Du verkar ju lika ambivalent som skumboll nu för tiden, haha!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-29 21:57:10 följande:
    VA, vad är det ni säger om mig? Jag har ju jättebra inflytande på er!! Cool
    1700tal skrev 2011-03-29 21:55:44 följande:
    HAHA, det är vad ni tror ja....
    Klart alla andra klänningar blir helt katastrofala, allt för att få köpa en till!  
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-29 22:01:39 följande:
    Nu lät det som att jag därmed tycker micemes klänning INTE är underbar nog för att ha hela kvällen... Så menade jag förstås inte!
    Jag tror Miceme är smart som köper en till! jag kommer sitta som en stor maräng o inte orka dansa!

Miceme: Din andra klänning är super fin, men kommer inte riktigt ihåg, hur stor är din första ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden