• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 19:45:54 följande:
    Usch, njurarna är bångstyriga organ. Vet hur det är. Inte för att jag haft njursten, bara en jäkla massa uvi.

Ska oxå fånga dem på chatten imorg och fråga hur det går. Insåg ju inte att volangdrömmen ska vara färdig imorg men det kan jag ju inte tro på... Hade fått en mail i helgen om att mina tygprover blivit skickade (1 v för sent) men inte ett ord om klänningen som ska vara klar idag. De ska ju skicka bilder på den innan den är klar... Suck...
    Ja jävlar, de kan gärna få plocka bort min elaka njure så jag slipper dethär... 
    Fick jättebra smärtstillande, tog ju bort smärtan men jag tror jag fick varenda biverkning man kan ha så jag mådde illa och kräktes som en gris istället. Haha.

Tveksamt om de håller leveranstiden alltså, ska bli spännande att höra vad de säger imogon! 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 19:51:39 följande:
    Ja jävlar, de kan gärna få plocka bort min elaka njure så jag slipper dethär... 
    Fick jättebra smärtstillande, tog ju bort smärtan men jag tror jag fick varenda biverkning man kan ha så jag mådde illa och kräktes som en gris istället. Haha.

Tveksamt om de håller leveranstiden alltså, ska bli spännande att höra vad de säger imogon! 
    Vi håller tummarna - för både njurar och klänningar!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 19:53:36 följande:
    Vi håller tummarna - för både njurar och klänningar!
    Tack!  
    Jag är riktigt nyfiken på din volang-dröm, ska bli så spännande att se hur den blev till slut. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 20:00:00 följande:
    Tack!  
    Jag är riktigt nyfiken på din volang-dröm, ska bli så spännande att se hur den blev till slut. 
    Mmm, har inga som helst förhoppningar på volangdrömmen... Kan inte tänka mig att de klarar att göra den som orginalet. Dessutom är det så att jag har blivit lite mer kär i sidenklänningen efter allt dividerande med dem om att få massa tyll nedtill. Tror att den kommer bli så... FIN!  
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 20:20:04 följande:
    Mmm, har inga som helst förhoppningar på volangdrömmen... Kan inte tänka mig att de klarar att göra den som orginalet. Dessutom är det så att jag har blivit lite mer kär i sidenklänningen efter allt dividerande med dem om att få massa tyll nedtill. Tror att den kommer bli så... FIN!  
    Men tänk så förvånad du kommer bli OM volangklänningen blir bra!
    Säker på att du inte ska beställa en till då?
  • Höstbröllop 2011

Hej på er!

Var det du Skumboll som hade en länk till Landys mått-tabell?
    Jag hittar den inte på deras hemsida :)

Tack

• Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-29 20:29:34 följande:
    Hej på er!

Var det du Skumboll som hade en länk till Landys mått-tabell?
    Jag hittar den inte på deras hemsida :)

Tack
    Jepp, det var jag.... här kommer länken igen

www.landybridal.com/help/sizechart.aspx
  • Darling Daisy

Skönt att du är tillbaka 1700tal! Det har varit tomt här utan dig!

• Precious Love

Hej! Tänkte att jag hoppar in här i tråden; jag beställde nämligen min kinaklänning i fredags. Det blev en klänning från ShopInDream och nu kommer det att vara en lång väntan innan jag har den hemma. ;)

Är det någon av er som har en aning om vad "fishbone bust" är för något? Misstänker att det är en typ av skenor som finns i bl a korsetter som de syr in i klänningen, men är inte säker..

Det här är klänningen jag beställde. Jag hoppas att den tilltalar mig lika mycket IRL som den gör på bilden... :D

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden