• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 18:44:00 följande:

Halloj tjejer!! Nu är jag tillbaka från den långa jobbresan. Men allvarligt, herregud vad sthlm ligger avlägset! Känns som jag varit på andra sidan jordklotet... Flört 

Men nu vill jag ha mina klänningar! Skrikandes

Hur går det för er andra? Ska försöka plöja mig igenom de maaaassa sidor ni skrivit på den vecka jag varit borta...

Välkommen tillbaka! Cool
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 18:46:13 följande:
    Välkommen tillbaka! Cool
    Merci! Cool Vad har ni haft för er då? Få höra, uppdatering?? Skumboll, har du fått leveransdatum meddelat än?
  • Aylas
    Skumboll skrev 2011-03-29 08:28:30 följande:
    Har du testat att chatta med bellorna istället? 
    De verkar alltid vara offline när jag är hemma. Får kanske stiga upp ett tag tidigare nån morgon och se om jag kan få nått vettigt svar. Det är en månad sen jag beställde så nog borde testklänningen varit klar...

Jag vill ju beställa den korta klänningen först efter den långa kommit hem... Men jag kanske får tänka om.
  • 1700tal
    Aylas skrev 2011-03-29 19:01:54 följande:
    De verkar alltid vara offline när jag är hemma. Får kanske stiga upp ett tag tidigare nån morgon och se om jag kan få nått vettigt svar. Det är en månad sen jag beställde så nog borde testklänningen varit klar...

Jag vill ju beställa den korta klänningen först efter den långa kommit hem... Men jag kanske får tänka om.
    Det brukar vara effektivt att chatta med dem kl 6-10 vår tid. Sen går de hem. Man får mkt bättre svar och kan ställa följdfrågor direkt så det är värt att gå upp lite tidigare...
  • Aylas

Klockan 6 är jag uppe, bara att jag inte har koll på datorn då. För försöka ta ngn halvtimme på morgonen... Tungt!

När kommer din rosa dröm? (som inte är rosa...)

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 18:55:52 följande:
    Merci! Cool Vad har ni haft för er då? Få höra, uppdatering?? Skumboll, har du fått leveransdatum meddelat än?
    Inget leveransdatum, jag har ägnat mig åt njurstenar den sista tiden....
  • 1700tal
    Aylas skrev 2011-03-29 19:08:19 följande:
    Klockan 6 är jag uppe, bara att jag inte har koll på datorn då. För försöka ta ngn halvtimme på morgonen... Tungt!

När kommer din rosa dröm? (som inte är rosa...)
    Jaa du, den rosa (icke-rosa) drömmen kommer... Ska gå in och kolla...

Öhh, ok, den ska vara färdig idag!! Nähä, kan inte vara möjligt... Har ju ställt in mig på att den hade flera veckor kvar...Förvånad
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 19:13:01 följande:
    Inget leveransdatum, jag har ägnat mig åt njurstenar den sista tiden....
    Jo, det förstår jag. Stackars dig! Blev det värre alltså? Har de röntgat dina njurar? Sympatikram till dig!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-29 19:21:37 följande:
    Jo, det förstår jag. Stackars dig! Blev det värre alltså? Har de röntgat dina njurar? Sympatikram till dig!
    Jupp, blev lite akutbesök och sen har jag legat med smärtstillande hemma. Var upp på röntgen i måndags, och så blir det utredning av njurarna och skit nu också. 
    Tänkte jag skulle fråga bellorna imorgon hur det går med de stackars klänningarna. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-29 19:29:26 följande:
    Jupp, blev lite akutbesök och sen har jag legat med smärtstillande hemma. Var upp på röntgen i måndags, och så blir det utredning av njurarna och skit nu också. 
    Tänkte jag skulle fråga bellorna imorgon hur det går med de stackars klänningarna. 
    Usch, njurarna är bångstyriga organ. Vet hur det är. Inte för att jag haft njursten, bara en jäkla massa uvi.

Ska oxå fånga dem på chatten imorg och fråga hur det går. Insåg ju inte att volangdrömmen ska vara färdig imorg men det kan jag ju inte tro på... Hade fått en mail i helgen om att mina tygprover blivit skickade (1 v för sent) men inte ett ord om klänningen som ska vara klar idag. De ska ju skicka bilder på den innan den är klar... Suck...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden