• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-28 20:55:07 följande:
    Men du är ju beställningskungen! Det var ju billigt, lägger sidan i min "skumboll rekommenderar" :)
    Hahaha, du är för rolig!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-28 21:23:35 följande:
    Hahaha, du är för rolig!
    Ja och du gör så jag blir as fattig, tänk på att jag har mamma peng!!! :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-28 21:24:39 följande:
    Ja och du gör så jag blir as fattig, tänk på att jag har mamma peng!!! :)
    Haha! Du har iaf föräldrapenning, jag har ingenting men shoppar ändå....
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-28 21:39:35 följande:
    Haha! Du har iaf föräldrapenning, jag har ingenting men shoppar ändå....

Men det är så man ska leva :) Jag är ju rätt vass, brukar missa att skicka in dagar och då får man ju inte allt för mkt av försäkringskassan....

Jag borde förresten få min klänning från milanoo nästa vecka :)

• Catta

Är det någon som har erfarenhet från Shop of brides?

Vore väldigt tacksam för svar!

• Sommarbrud
    Catta skrev 2011-03-28 22:04:04 följande:
    Är det någon som har erfarenhet från Shop of brides?

Vore väldigt tacksam för svar!
    Tyvärr, hoppas ngn annan vet ngt. Om du inte fått svar inom ngn dag skriv igen så frågan inte kommer bort i tråden :)
  • Darling Daisy

Godkväll på er!
    Idag har jag roat mig kungligt, två timmars koncentrerad shopping resulterade i fyra par skor, en dyr BH och en näbbklänning.

Skorna ska provas noga hemma innan jag bestämmer mig för vilka som får följa med på bröllopet. 

Jag lägger in bilder här, blev så glad som hittade så sköna skor. Rosa (4,5 cm klack) och beige (5 cm klack) skor 299 kr på Skopunkten, vita/ivory (8 cm klack) 349 kr på Din Sko.  

Och till dottern, den här klänningen från Lindex:

• annaochmias

Är det någon som beställt en klänning med många swarovski-kristaller på? Alltså inte paljetter, utan ordentliga stenar.

Är riktigt sugen på att beställa det, men vill gärna veta att kinaföretagen (lutar åt Milly) faktiskt använder stenar om de lovar det och inte ersätter med paljetter istället.

Var nämligen och provade en klänning i lördags där toppen var helt täckt av swarovski-kristaller och det var sååå läckert... och ungefär 5000 kronor över min budget. ;)

• Höstbröllop 2011
    annaochmias skrev 2011-03-28 23:45:26 följande:
    Är det någon som beställt en klänning med många swarovski-kristaller på? Alltså inte paljetter, utan ordentliga stenar.

Är riktigt sugen på att beställa det, men vill gärna veta att kinaföretagen (lutar åt Milly) faktiskt använder stenar om de lovar det och inte ersätter med paljetter istället.

Var nämligen och provade en klänning i lördags där toppen var helt täckt av swarovski-kristaller och det var sååå läckert... och ungefär 5000 kronor över min budget. ;)
    Jag har beställt men inte fått den ännu, hoppas verkligen inte de ersätter dem med paljetter. Jag har t.o.m. påpekat med en text på bilden "don't forget the rhinestones", så de borde inte bli fel. Håller tummarna :) Fast jag har beställt från Landy bridal. Annars får du väl mejla dem och fråga helt enkelt.
  • Aylas

S2011; Vad kul! Vänta spänt på  bilder

Darling Daisy; fina skor! Jag måste nästan leta upp de vita, de var helt i min smak
    Är sjukt kräsen när det gäller skor och kommer säkert ha både tre och fem par med mig på den stora dagen

Nån som hört något från bella de senaste dagarna. Jag skulle fått bilderna på testklänningen förra veckan men istället har hon slutat att svara på mail. Sitter ju på helspänn varje gång jag öppnar mailen.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden