• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jkbr

är det någon av er tjejer som har bestält en tärn klänning från landy? kan jag få se bild? beställde nu , tänkte beställa från milly men det verkade som det tog så lång tid.
    jag blev jätte nojig nu:(  hur har ni gjort när ni bestämt färg? det är ju svårt att se färgerna på dom små bilderna. 

• Höstbröllop 2011
    jkbr skrev 2011-03-26 20:34:29 följande:
    är det någon av er tjejer som har bestält en tärn klänning från landy? kan jag få se bild? beställde nu , tänkte beställa från milly men det verkade som det tog så lång tid.
    jag blev jätte nojig nu:(  hur har ni gjort när ni bestämt färg? det är ju svårt att se färgerna på dom små bilderna. 
    Jag har precis skickat in min beställning på en klänning jag klippt och klistrat ihop. Väntar på bekräftelse nu. Usch så nervigt detta är! Men jag har bara hört gott om Landy och de har dessutom jättefina tärnklänningar till billig peng så jag tror vi gjort ett bra val! :)
  • Theka
    jkbr skrev 2011-03-26 20:34:29 följande:
    Jag har besällt tärnklänning därifrån men har inte fått den än. Idag fick jag mail om att min klänning och tärnklänningen skickas nästa vecka, jag bad att få se bild innan de skickas men har inte fått svar än. Jag kan uppdatera när jag fått en bild!
  • Skumboll

Sommarbrud..... jag fick inte sälja iväg min hårblomma. Om inte jag skulle ha den skulle min tärna ha (låna!) den till sin klänning. 
    Javisst, nu har vi hittat en klänning till henne! 

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-27 09:49:56 följande:
    Sommarbrud..... jag fick inte sälja iväg min hårblomma. Om inte jag skulle ha den skulle min tärna ha (låna!) den till sin klänning. 
    Javisst, nu har vi hittat en klänning till henne! 
    men jäkla tärna :)
  • tigerlily

tweety skrev 2011-03-25 07:35:17 följande:

Hejsan tjejer!

Jättebra tråd och har fått många bra tips av att läsa den.

Jag ska som så många andra beställa en klänning över nätet  

Mitt problem är att det står ai mailet att jag kan beställa med corset eller bandages Vad betyder det?

Snälla jag behöver hjälp jag vill inte ha med snörning.

Någon som vet?! 
    Hej!

Har inte haft tid att läsa på några dar. Är det här fortfarande aktuellt, eller har du löst det?

Zipper back är mycket riktigt med blixtlås i ryggen, så om du har beställt det fattar de nog att du inte vill ha snörning.

Corset brukar vanligtvis syfta på ett snörliv, men här blir det ju lite kaka på kaka så corset kanske syftar på en inbyggd korsett, alltså att livet har insydda skenor och bandages är säkerligen någon form av snörning. Det kan vara ett sätt att sy ihop tyget också, men i det här fallet skulle jag gissa på att de syftar på snörning.
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-27 09:54:35 följande:
    men jäkla tärna :)
    Men jag kan säga var jag köpt min.... hahaha!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-27 10:16:08 följande:
    Men jag kan säga var jag köpt min.... hahaha!
    Ja... vart är det då? Etsy, jag är lite dålig på att söka där så jag tar ju dina länkar o lägger itll i favoriter o handlar alltså likadana saker som du :)
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-03-26 15:39:40 följande:
    Miceme: Fin klänning! Skönt med axelbanden, jag har lite likadana på min ena klänning undrar om de kommer användas.. Spännande!
    Tack! Ja axelbanden var lite mer en båtringning än axelband. Men jag är jättenöjd ändå.
    Ska bli kul att se din klänning när du fått den!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-27 10:26:40 följande:
    Ja... vart är det då? Etsy, jag är lite dålig på att söka där så jag tar ju dina länkar o lägger itll i favoriter o handlar alltså likadana saker som du :)
    Haha, spelar väl ingen roll om du köper samma saker.... vi ska ju inte stå bredvid varandra och gifta oss ändå.

Men jag länkar till några andra också, finns ju lite att välja på....om man säger så!
    www.etsy.com/listing/66104490/audrina-double-ivory-silky-satin-and
    www.etsy.com/listing/62847858/champagne-brunch-small-bridal-hair
    www.etsy.com/listing/38369904/hair-clip-pair
    www.etsy.com/listing/62356965/a-little-grace-ivory-peony-hair-flower
    www.etsy.com/listing/53785876/estella-chiffon-flower-with-vintage
    www.etsy.com/listing/55535646/bridal-flower-feather-fascinator
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden