• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Skumboll skrev 2011-03-27 10:40:14 följande:
    Haha, spelar väl ingen roll om du köper samma saker.... vi ska ju inte stå bredvid varandra och gifta oss ändå.

Men jag länkar till några andra också, finns ju lite att välja på....om man säger så!
    www.etsy.com/listing/66104490/audrina-double-...
    www.etsy.com/listing/62847858/champagne-brunc...
    www.etsy.com/listing/38369904/hair-clip-pair
    www.etsy.com/listing/62356965/a-little-grace-...
    www.etsy.com/listing/53785876/estella-chiffon...
    www.etsy.com/listing/55535646/bridal-flower-f...
    Det var alltså den första jag köpte....
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-03-27 09:49:56 följande:
    Sommarbrud..... jag fick inte sälja iväg min hårblomma. Om inte jag skulle ha den skulle min tärna ha (låna!) den till sin klänning. 
    Javisst, nu har vi hittat en klänning till henne! 

Vad hittade ni för klänning till henne?

Var är 1700-tal? Vet att hon gjorde ett inlägg (ibörjan av veckan?) men vad är hon nu? Massa jobb?! Obestämd

• Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-03-27 11:45:23 följande:

Var är 1700-tal? Vet att hon gjorde ett inlägg (ibörjan av veckan?) men vad är hon nu? Massa jobb?! Obestämd

Hon jobbar :(
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-03-27 11:45:23 följande:

Hon valde denna från ellos, ska "pimpas" till lite med sidenband och annat. Blir nog bra! 
    (Jätterosetten ska inte vara kvar!)

• Darling Daisy

Snygg tärnklänning, Skumboll! 
    Och din klänning såg kanonfin ut, Miceme! Skönt att axelbanden verkar gå att ordna!

I fredags mailade jag och bekräftade hela ordern (dvs mått, färger osv) till Landy, så nu sätter de igång och syr på min klänning. Det ska bli så spännande!!

Nu ska här fokuseras på näbbklänning istället - för något måste man ju använda kinasidorna till!
    Har hittills inte hittat någon som faller mig i smaken..
    Undrar om man kan rita en egen och be tex landy att sy upp den? Nån som gjort så?
    Alltså skicka en teckning på hur man vill ha klänningen istället för en bild från nätet.

Nu ska jag smita ut, sambon har gått för att lägga dotra för eftemiddagsvilan, så nu tar jag min chans till lite internettid och efterföljande frihet!  *undrar* ska jag åka och handla mat, gå en promenad i det sviiiiinkalla vädret eller åka till stan för att slökolla på "ingenting"...
    Hrm, tål att tänkas på (vi bor ju på landet, så att åka till stan tar sisådär 45 min..).

Det finns säker något jag måste ha i stan... tror ni inte det? Typ hushållspapper eller nåt annat exklusivt som jag inte kan hitta i närmaste lilla byhålan?  

• Sommarbrud

Darling Daisy: Hur lång tid skulle det ta för att få klänningen?

Haha vilken aktivitet blev det? Jag skulle vilja åka o handla lite, behöver lite nytt ska till fjällen men lille W är sjuk så då blev det att vara inne o ha trååååkigt! Min sambo är i Barcelona så inge ute tid för mig :(

Skumboll:Tack för länkarna, nu har jag ju börjat fundera på om jag inte ska hitta ett par svarta skor med klack som har som fjädrar på klacken låter as fult men hittade ett par på nätet. och sen köpa en liknande den du kanske ska ha i håret.. Så de passar ihop skorna o spännet, fast ingen ser men en tanke ska kolla. Så om du som hittar allt ser några såna skor skrik till :)

• Elinus86

Hej tjejer!
    Jag har inte läst igenom vad som skrivits på senaste tiden men tänkte bara säga att om någon vill ha tygprover på vit och ivory taft och satin från Milly så kan ni få mina. Har även någon rosa och silver/grå därifrån om det skulle vara intressant.

Här kommer bilder på min klänning som kom från Landy förra veckan. Jag är ganska nöjd. Den är jättefint sydd, kvaliteten känns jättebra, jag bad dessutom om ett extra lager tyg så det känns väldigt tjockt och bra. Modellen blev dock inte helt som jag hade tänkt mig. Jag valde en modell på deras hemsida och jag hade varit och provat originalet i butik innan. Men denna är jättefin också iofs. Några små ändringar ska jag dock göra hos sömmerska, men det är mest för att jag är petig, klänningen satt faktiskt perfekt. Jag valde ivory taft och den är ganska ljus, nästan vit, men jag gillar det. Köpte även en liten jacka till och en underkjol, båda är jättefina. Beställde precis innan det kinesiska nyåret och fick klänningen i veckan.

Hör av er om ni har några frågor :)

• Sommarbrud
    Elinus86 skrev 2011-03-27 16:34:06 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har inte läst igenom vad som skrivits på senaste tiden men tänkte bara säga att om någon vill ha tygprover på vit och ivory taft och satin från Milly så kan ni få mina. Har även någon rosa och silver/grå därifrån om det skulle vara intressant.

Här kommer bilder på min klänning som kom från Landy förra veckan. Jag är ganska nöjd. Den är jättefint sydd, kvaliteten känns jättebra, jag bad dessutom om ett extra lager tyg så det känns väldigt tjockt och bra. Modellen blev dock inte helt som jag hade tänkt mig. Jag valde en modell på deras hemsida och jag hade varit och provat originalet i butik innan. Men denna är jättefin också iofs. Några små ändringar ska jag dock göra hos sömmerska, men det är mest för att jag är petig, klänningen satt faktiskt perfekt. Jag valde ivory taft och den är ganska ljus, nästan vit, men jag gillar det. Köpte även en liten jacka till och en underkjol, båda är jättefina. Beställde precis innan det kinesiska nyåret och fick klänningen i veckan.

Väldigt fin klänning!

Några frågor, jag tog ivory ljust för att jag inte ville ha den riktigt vit, ska jag ändra dark ivory eller är det en liten nyans skillnad på ivory och vit?
    Sen hur lång tid tog det att få hem klänningen?
  • Miceme
    Elinus86 skrev 2011-03-27 16:34:06 följande:
    Hej tjejer!

Jättefin klänning!
  • Elinus86
    Sommarbrud skrev 2011-03-27 16:38:59 följande:
    Väldigt fin klänning!

Några frågor, jag tog ivory ljust för att jag inte ville ha den riktigt vit, ska jag ändra dark ivory eller är det en liten nyans skillnad på ivory och vit?
    Sen hur lång tid tog det att få hem klänningen?
    Åh tack :)
    Ska du beställa från Landy eller Milly? Om jag jämför min klänning i ivory taft från Landy och tygprovet från Milly i ivory taft så är de ganska likvärdiga. De är nästan vita, absolut inte lika "gula" som tygprovet jag har fått i ivory satin från Milly (beställde aldrig tygprover från Landy). Så det är ganska stor skillnad mellan taft och satin av det jag sett. Bor du i Stockholm och vill komma och kolla på klänningen är du välkommen :) Annars har jag ju tygproverna som jag kan skicka till dig om du vill?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden