• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Miceme

Jättesvårt att få en bra bild,men här kommer en på min klänning.
    Jag är jättenöjd men undrar hur man ska klara att andas den är ändå inte så hårt snörad som jag vill ha den på dagen D.
    Därför känns mitt val att byta till en enklare klänning innan dansen alldeles fantastiskt bra Glad
  • Höstbröllop 2011

Hej allihopa!

Är det nån av er som har erfarenhet av Landy Bridal och/eller Luxury Dresses?

Jag hade egentligen bestämt mej för att beställa från Luxury Dresses, Anders, och har gjort en "egen" klänning genom att sätta ihop flera stycken till en. Nu har jag dock läst alldeles för många inlägg om klänningar som inte blivit som de skulle från honom. Det verkar som om han missar viktiga detaljer (som t.ex. snörning istället för dragkedja) och missförstår hur klänningen ska vara även om folk varit övertydliga.

Detta gjorde att jag började kika runt efter alternativ och hittade Landy Bridal som verkar ha fått strålande kritik! Det lutar  i så fall åt att jag köper en "hel" klänning, dvs. inte sätter ihop flera stycken, bara för att i största möjliga mån undvika missförstånd.

Vad tycker ni?

• Höstbröllop 2011
    Miceme skrev 2011-03-26 09:54:03 följande:

Jättesvårt att få en bra bild,men här kommer en på min klänning.
    Jag är jättenöjd men undrar hur man ska klara att andas den är ändå inte så hårt snörad som jag vill ha den på dagen D.
    Därför känns mitt val att byta till en enklare klänning innan dansen alldeles fantastiskt bra Glad
    Fin :) Har du nån före-bild? Var beställde du den?
  • Höstbröllop 2011
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 10:11:28 följande:
    Fin :) Har du nån före-bild? Var beställde du den?
    Oj vad konstigt det lät, jag menar förstås om du har en originalbild på klänningen?
  • Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 10:10:44 följande:
    Hej allihopa!

Är det nån av er som har erfarenhet av Landy Bridal och/eller Luxury Dresses?

Jag hade egentligen bestämt mej för att beställa från Luxury Dresses, Anders, och har gjort en "egen" klänning genom att sätta ihop flera stycken till en. Nu har jag dock läst alldeles för många inlägg om klänningar som inte blivit som de skulle från honom. Det verkar som om han missar viktiga detaljer (som t.ex. snörning istället för dragkedja) och missförstår hur klänningen ska vara även om folk varit övertydliga.

Detta gjorde att jag började kika runt efter alternativ och hittade Landy Bridal som verkar ha fått strålande kritik! Det lutar  i så fall åt att jag köper en "hel" klänning, dvs. inte sätter ihop flera stycken, bara för att i största möjliga mån undvika missförstånd.

Vad tycker ni?
    Jag hade valt Landy... och jag tror definitivt inte att du behöver vara orolig om du vill sätta ihop flera olika klänningar, de verkar ha en bra och snabb kommunikation och var bara tydlig och be dem bekräfta de "krav" du har. Och så ber du att de skickar bild på klänningen INNAN de skickar den så kan du i sådana fall klaga då. 
  • Höstbröllop 2011
    Skumboll skrev 2011-03-26 10:19:44 följande:
    Jag hade valt Landy... och jag tror definitivt inte att du behöver vara orolig om du vill sätta ihop flera olika klänningar, de verkar ha en bra och snabb kommunikation och var bara tydlig och be dem bekräfta de "krav" du har. Och så ber du att de skickar bild på klänningen INNAN de skickar den så kan du i sådana fall klaga då. 
    Okej, då kanske jag skulle våga chansa då. Jag har mejlat dem och frågat om jag kunde sätta ihop klänningar och de har varit väldigt snabba med svar och tillmötesgående hittills.

Men hur gör man då, köper man en random klänning på deras sida och sen syr de en annan eller köper man den "utanför" sidan? Förstår du hur jag menar? Tänker på betalningen.
  • Skumboll
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-26 10:23:03 följande:
    Okej, då kanske jag skulle våga chansa då. Jag har mejlat dem och frågat om jag kunde sätta ihop klänningar och de har varit väldigt snabba med svar och tillmötesgående hittills.

Men hur gör man då, köper man en random klänning på deras sida och sen syr de en annan eller köper man den "utanför" sidan? Förstår du hur jag menar? Tänker på betalningen.
    Du mailar bilder på hur du vill att klänningen ska se ut (vilket du redan verkar ha gjort) och de ger dig ett pris. Är du nöjd ber du dem att skicka en paypal-faktura till din mail, via den betalar du klänningen. Du behöver alltså inte lägga någon order via deras hemsida. 
  • Miceme

Här är originalet jag har som syns vikt ner axelbanden då det blev alldeles för mycket "mitt stora feta grekiska bröllop" egentligen var axelbanden en av anledningarna till att jag beställde den men jag har bestämt för att strunta i mina armar och ha utan.

Den här klänningen är med knappar på bilden men jag bad om snörning och det har jag fått.

Men som sagt jag hade svårt att få en bra bild, klänningen är såååå mycket vackrare i verkligheten. Mycket broderier och detaljer, klänningen har en hel del pärlor och inte en enda har ramlat av!!
    Jag tycker att den är lik originalet men det är klart att det blir skillnad då jag säkert är 50 kg tyngre än modellen.
    22 arbetsdagar tog det innan jag fick den. Jag är jättenöjd!
    Köpt på landy
  • Höstbröllop 2011
    Miceme skrev 2011-03-26 10:31:02 följande:

Här är originalet jag har som syns vikt ner axelbanden då det blev alldeles för mycket "mitt stora feta grekiska bröllop" egentligen var axelbanden en av anledningarna till att jag beställde den men jag har bestämt för att strunta i mina armar och ha utan.

Den här klänningen är med knappar på bilden men jag bad om snörning och det har jag fått.

Men som sagt jag hade svårt att få en bra bild, klänningen är såååå mycket vackrare i verkligheten. Mycket broderier och detaljer, klänningen har en hel del pärlor och inte en enda har ramlat av!!
    Jag tycker att den är lik originalet men det är klart att det blir skillnad då jag säkert är 50 kg tyngre än modellen.
    22 arbetsdagar tog det innan jag fick den. Jag är jättenöjd!
    Köpt på landy
    Vad kul att du är nöjd och att det är från Landy du beställt. Jag är nu övertygad från flera håll att jag beställer därifrån :)

Du är jättefin i klänningen!
  • Skumboll

Jättefin klänning miceme, kul att du blev så nöjd! Hur tänker du göra med ärmarna, ber du någon sömmerska fixa till det?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden