• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Junibruden
    Skumboll skrev 2011-03-24 11:52:32 följande:
    Usch, idag är ingen bra dag. Jag har nog fått varenda jäkla biverkning man kan få av medicinen... Kräks

Junibruden: Klänningen ser ju jättefin ut! Är du nöjd?

Dethär med paypal och att de vill ha mailadressen, måste man verkligen ordna ett paypalkonto för det? Jag har handlat av några företag i asien nu och alla använder sig av paypal, men de skickar bara en faktura via paypal till min vanliga mailadress och det har aldrig varit några problem...
    Stackars dig!! Hoppas du snart mår bättre....

Jag är nöjd med klänningen. Men är ju nog nervös för om den också i verkligheten är precis så som jag tänkt mig.

jag har ett payalkonto och via paypal får jag fakturan från milly, sedan loggar jag in på paypals sida, bekräftar fakturan och den dras av från visa-kontot, dvs jag betalar summan i fkaturan i fråga i samband med nästa visafaktura.
  • Junibruden

Miceme: snygg klänning!! hur ser dina två andra ut då? har du redan fått dem?

• Darling Daisy

Stackars dig, Skumboll!! Det låter inte som nåt roligt liv just nu! *kramar om*

• Skumboll
    Junibruden skrev 2011-03-24 12:08:29 följande:
    Stackars dig!! Hoppas du snart mår bättre....

Jag är nöjd med klänningen. Men är ju nog nervös för om den också i verkligheten är precis så som jag tänkt mig.

jag har ett payalkonto och via paypal får jag fakturan från milly, sedan loggar jag in på paypals sida, bekräftar fakturan och den dras av från visa-kontot, dvs jag betalar summan i fkaturan i fråga i samband med nästa visafaktura.
    Håller tummarna för att den är lika fin live. När beräknas den vara helt klar?
    Darling Daisy skrev 2011-03-24 13:18:10 följande:
    Stackars dig, Skumboll!! Det låter inte som nåt roligt liv just nu! *kramar om*
    Nej, nu hade jag gärna bytt med någon annan faktiskt. 
  • 11juni2011
    Miceme skrev 2011-03-24 10:51:11 följande:
    junibruden: Klänningen blir ju finare än orginalet!! Riktigt snygg!

Jag gjorde slag i saken och köpte min tredje klänning, jag tänkte jag skulle byta om till valsen. Skrattande

Jag tror att det skulle bli svårt för oss att dansa i den andra klänningen då den är med stor kjol och ganska långt släp. Okej största anledningen kanske är att det finns så många fina klänningar!!!! Skrattande
    Här kommer en bild
    Åh har du också tre klänningar?!?! :=)
    Jag med! Kunde inte bestämma mig hehe! Har köpt en i Sverige, och nu har ja beställt 2 st från kina som jag inväntar, får se sen när dom kommer vilken/vilka det blir på bröllopet!
    Men nu har jag shoppningförbud på mer brudklänningar!
  • Junibruden
    Skumboll skrev 2011-03-24 13:24:24 följande:
    Håller tummarna för att den är lika fin live. När beräknas den vara helt klar?
    vecka 15 har de lovat att jag ska få den... härligt härligt!!
  • Skumboll
    Junibruden skrev 2011-03-24 13:35:33 följande:
    vecka 15 har de lovat att jag ska få den... härligt härligt!!
    Åh vad roligt!
  • Miceme
    Junibruden skrev 2011-03-24 12:09:01 följande:
    Miceme: snygg klänning!! hur ser dina två andra ut då? har du redan fått dem?
    Ja den första köpte jag i Sverige tycker jättemycket om den också. Men jag blev lite sugen på någon form av axelband så beställde från landy och fick den igår, jättefin, Ska dock få hjälp av min syster i helgen att snöra ryggen då det ju är lite svårt at t fixa själv =) Och jag vill inte be min sambo.
    Jag postar bilder efter helgen då jag provat den ordentligt.

Jag är övertygad att du kommer bli nöjd med din klänning jag tycker som sagt att den var jättefin på provbilderna!
  • Miceme
    11juni2011 skrev 2011-03-24 13:33:56 följande:
    Åh har du också tre klänningar?!?! :=)
    Jag med! Kunde inte bestämma mig hehe! Har köpt en i Sverige, och nu har ja beställt 2 st från kina som jag inväntar, får se sen när dom kommer vilken/vilka det blir på bröllopet!
    Men nu har jag shoppningförbud på mer brudklänningar!
    Japp! Det finns ju hur mycket fina klänningar som helst!! Jag köpte också den första i sverige =)
    Jag har tänkt att byta om innan dansen, en ypperligt bra anledning att ha en till klänning Skrattande
    Men jag har som du lagt shopping förbud för annars vet man ju aldrig vart det slutar.
    Jag tycker om båda mina två klänningar och bestämmer mig säkert inte förrän dagen D vilken det blir , hi hi
  • Ocean Bride
    S2011 skrev 2011-03-24 09:13:06 följande:
    Min käre sambos tröstande ord imorse, när jag berättade om klänningsdrömmen var: "det händer inte, gumman. vi gifter oss på en lördag. man får inte post då."

Kanske är lite nojigare över klänningen än man trodde Skrattande 
    hahahah ja det var just en tröst, "man får inte post då" Underbart!! hahahah
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden