• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-03-21 14:04:50 följande:
    Jag vet faktiskt inte just nu, jag fick inte se de sista ändringarna de gjorde på testklänningen utan Bella sa att de gjort ändringarna på mönstret och det är det som de syr efter nu..så jag antar att det är några veckors väntan nu tills den riktiga klänningen är klar Glad
    Spännande! Jag såg din testklänning i bakgrunden på de bilder jag fick i fredags, såg iaf jättefin ut!
  • Malin24
    Skumboll skrev 2011-03-21 14:06:48 följande:
    Spännande! Jag såg din testklänning i bakgrunden på de bilder jag fick i fredags, såg iaf jättefin ut!
    Ja jag såg den, tycker de har gjort ett superfin jobb med den. Så jag hoppas verkligen att den blir så fin i det riktiga tyget också..

Såg dina bilder och den var ju superfinGlad Har du godkänt den och den är klar för att sys upp?
  • Skumboll
    Malin24 skrev 2011-03-21 14:10:39 följande:
    Ja jag såg den, tycker de har gjort ett superfin jobb med den. Så jag hoppas verkligen att den blir så fin i det riktiga tyget också..

Såg dina bilder och den var ju superfinGlad Har du godkänt den och den är klar för att sys upp?
    Den blir nog bättre i det riktiga tyger som är lite mer följsamt! 

Ja, jag är jättenöjd med klänningen. Dock hade de missat att jag ville ha snörning i ryggen så jag bad den bekräfta och sen kunde de börja med den riktiga. Har inte fått något svar ännu. 
  • Malin24
    Skumboll skrev 2011-03-21 14:14:33 följande:
    Den blir nog bättre i det riktiga tyger som är lite mer följsamt! 

Ja, jag är jättenöjd med klänningen. Dock hade de missat att jag ville ha snörning i ryggen så jag bad den bekräfta och sen kunde de börja med den riktiga. Har inte fått något svar ännu. 
    Skönt ändå när man känner att det börjar närma sig ett slut på all denna väntanGlad
  • Mix

Jag mejlade Coral's bridal bilderna på klänningen med rutmönstret och frågade om det var möjligt att göra något liknande men de svarade att de inte hade någon spdan spets och föreslog nåfon annan (inte så fin). De var i alla fall väldigt ärliga och tydliga. tror jag ska ta och mejla bidlerna av den rosa spetsklänningen och fråga om man kan göra något mellanting mellan den och den jag gilalr från deras sortiment. Hmm.

Har i alla flal varit och köpt ett proffsigt måttband idag så nu finns det inga fler ursäkter för att inte bestämma sig!

• Skumboll

Ah, nu har någon av bellorna bekräftat att de gör den andra klänningen med snörning, så nu är bägge klänningar i produktion. Spännande värre!

• Junibruden

Bellorna bekräftade igår att min klänning är i stage 2 och att blir färdig senast vecka 15 dvs om tre veckor Solig

skumboll, när blir dina klänningar färdiga?

• Skumboll
    Junibruden skrev 2011-03-22 10:19:25 följande:

Bellorna bekräftade igår att min klänning är i stage 2 och att blir färdig senast vecka 15 dvs om tre veckor Solig

skumboll, när blir dina klänningar färdiga?

Åh vad roligt!

Ingen aning när de blir klara faktiskt, har inte ens frågat. 
  • Agape

Trevligt att det verkar gå framåt med klänningarna här inne. Själv ska jag försöka hålla mig och avvakta att beställa något innan sommaren. Jag gifter mig ju inte än på ett par månader så liite till kan jag vänta. Man blir ju alldeles velig av att titta på andras val av klänningar, kanske man borde satsa på mer tyg i klänningen ändå, men spets var ju sagolikt vackert osv....

• Agape

Läste ett inlägg om varm klänning... Har inte ens tänkt på praktiska saker som om det blir för varmt, tungt osv med en viss typ av klänning... Kul överraskning

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden