• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • lovvydovvy

Hej alla!

Ska snart beställa min klänning nu och frågade landy bridal vilket tyg de skulle använda och fick till svar "soft satin". Någon som vet vad detta är för tyg?

Denna klänningen blev det till

slut:
  • Darling Daisy

Ohh, snygg klänning Lovvydovvy! Har dock ingen aning om tyget!

• lovvydovvy
    lovvydovvy skrev 2011-03-22 11:48:49 följande:
    Hej alla!

Ska snart beställa min klänning nu och frågade landy bridal vilket tyg de skulle använda och fick till svar "soft satin". Någon som vet vad detta är för tyg?

Denna klänningen blev det till slut:
    Uppdatering: även milly vill använda thin satin "suitable for bridesmaids dresses" Vad tror vi om detta?
  • Mix

lovvydovvy: snygg och speciell klänning!

vet tyvärr inte heller vilket tyg som menas men antar att de är olika blanka/matat tex så det beror väl på vad du föredrar. Tror vi behöver 1700-tals tyg expertis här...

• lovvydovvy
    Mix skrev 2011-03-22 13:34:23 följande:
    lovvydovvy: snygg och speciell klänning!

vet tyvärr inte heller vilket tyg som menas men antar att de är olika blanka/matat tex så det beror väl på vad du föredrar. Tror vi behöver 1700-tals tyg expertis här...
    funderade också om de föreslog det tyget på grund av att den är så glansig men jag vill inte ha den så glansig! Har skickat lite frågor till dem båda och skrivit att jag inte vill att den ska vara "very shiny" just a little shiny... får hoppas de förstår vad jag är ute efterGlad.  provade den i butik i ivory och den var inte alls lika blank som på bilden, mer som vanliga satinklänningar.

Tror också vi behöver 1700tals expertis, hon får alla svåra frågor den stackaren!
  • Sommarbrud
    lovvydovvy skrev 2011-03-22 18:48:26 följande:
    Var är alla experter idag?
    Fin klänning! Tyvärr ingen expert här :/ SKumboll brukar ju vara bra på material också men hon e inte heller här :( Hoppas du får svar under kvällen eller imorgon!
  • Humlan66

Nu har jag ääntligen köpt min klänning via ebay och en kina säljare och under 1000 lappen med

Gud va spännande 

• lovvydovvy

puffar upp tråden lite för hoppas på svar om tyget från nån vänlig själGlad

• Hvidbrud

Tror att d vill använda ett lite tunnare tyg, än det vanliga brudsatainet för att din klänning har så många vackra veck. Använder man tjockare tyg, blir även klänningen tjockare över livet och då tror jag att du skulle bli mycket besviken... Tycker att du ska låta dem köra på thin satain och hoppas på att de troligen vet vad de gör. Kanske har de någon bild på en klänning som blivit sydd i samma tyg, sån du kan be att få se en bild på?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden