• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-20 20:15:48 följande:
    Jag sa det till gubben, hoppas inte vårt bröllop blir en såndär cirkus. 

Jag funderar fortfarande på väska. Hittade en jättefin i ivory också. Är rädd att det blir för mycket färg med gröna skor och rosa väska. 
    nej färg e fint!

Mamma höll på att gråta när ajg sa att jag ska ha svarta skor och svart väska. Vilket ekonstigt för hon brukar vara öppen för förslag men det här med bröllop ska bara vara på ett visst sätt tydligen. Men nu blir det svart ångrar att inte tärnorna har svart men men ..

O nej hoppas inte vår fotograf e sådär... Min saambo e nämligen lika mesig som han i serien o jag lika arg som hon :)
  • MrsBrud

Skumboll: Vilka fina nätta ringar!
    Min vigselring ligger kvar hos guldsmeden, är rädd att använda den annars :)
    Jag undrar varför jag inte köpt mig några diamanter förr!

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-20 20:18:07 följande:
    nej färg e fint!

Mamma höll på att gråta när ajg sa att jag ska ha svarta skor och svart väska. Vilket ekonstigt för hon brukar vara öppen för förslag men det här med bröllop ska bara vara på ett visst sätt tydligen. Men nu blir det svart ångrar att inte tärnorna har svart men men ..

O nej hoppas inte vår fotograf e sådär... Min saambo e nämligen lika mesig som han i serien o jag lika arg som hon :)
    Haha, min är också lite mesig. Här hemma är det jag som styr!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-20 20:43:00 följande:
    Haha, min är också lite mesig. Här hemma är det jag som styr!
    Så är det nog lite här med, men jag har lite mer koll tycker jag själv :) :)
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-03-20 20:37:44 följande:
    Skumboll: Vilka fina nätta ringar!
    Min vigselring ligger kvar hos guldsmeden, är rädd att använda den annars :)
    Jag undrar varför jag inte köpt mig några diamanter förr!
    Det är svårt att hålla fingrarna i styr... tittar på dem flera gånger om dagen men har lovat mig själv att inte prova! 
    Smart att låta dem ligga kvar hos guldsmeden, blir inte så lätt att "fuska" då. 
  • My Wedding 2011

min blivande är också lite mesig... ibland önskar jag att han kunde tuffa till sej liiiiite... folk som kör med honom och han inte vågar säga ifrån... man får inte va dum-snäll...

kollade in på din blogg skumboll, jättekul läsning!!

Jag funderar på att startta en blogg också, men ha den hemlig än så länge... kul att kunna gå tillbaka och minnas alla sina tankar och planeringen...

• MrsBrud

Är det förresten någon som beställt tärnklänningar från kina?
    Kanske finns någon som vill visa bilder?

• Skumboll
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-20 20:54:48 följande:
    min blivande är också lite mesig... ibland önskar jag att han kunde tuffa till sej liiiiite... folk som kör med honom och han inte vågar säga ifrån... man får inte va dum-snäll...

kollade in på din blogg skumboll, jättekul läsning!!

Jag funderar på att startta en blogg också, men ha den hemlig än så länge... kul att kunna gå tillbaka och minnas alla sina tankar och planeringen...
    Haha, det känns så väl igen.... dum-snäll är en bra beskrivning!

Ja, jag tänkte att det skulle vara kul att ha kvar lite från planeringsstadiet. Mycket glömmer man ju bort och då är det kul att kunna gå tillbaka och titta sedan. Kul att du tittade in! Hinner inte skriva så ofta men det blir något inlägg lite då och då...
  • Darling Daisy

Gissa vem som just skickade iväg ett mail med beställning av klänning?

Är riktigt nervös nu, hoppas att jag valt rätt och att det blir bra!
    Nu ska jag bums i säng!  

• Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-20 23:18:37 följande:
    Gissa vem som just skickade iväg ett mail med beställning av klänning?

Är riktigt nervös nu, hoppas att jag valt rätt och att det blir bra!
    Nu ska jag bums i säng!  
    Woho vad roligt! Vilken färg blev det tillslut?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden