• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-19 21:37:40 följande:
    Kan ta bild imorgon! Nu harjag parkerat mig i soffan...

Mja, jag har nog hunnit med en hel del redan... passar på medan man har tid. 
    Ja jag sitter också bra i soffan, efter en dag med fantastiskt väder!!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-19 21:42:47 följande:
    Ja jag sitter också bra i soffan, efter en dag med fantastiskt väder!!!
    Fantastiskt skönt med lite sol!
  • 1700tal

Mix - tycker 7an var fin. Eller den sista men det beror ju som sagt på om de får till rutmönstret.

Ocean - heja, klart det ska vara stooora kjolar ju!

Skumboll - ska bli skoj att se din ring! Själv har jag beställt min första princessdiamant på 0,15 ct och i samma veva gått till ett antal guldsmeder nu när jag hade bestämt hur vigselringen ska se ut (och skulle då beställa en diamant då och då när extra utrymme fanns i månadens ekonomi). Men nähä, det blev vilda protester från samtliga guldsmeder! För det första var diamanterna för stora (för höga) för att kunna fattas i en skena som är sama höjd som min förlovningsring. Dessutom avrådde alla från att sätta princessslipade i kanalfattning för de kommer åka ur... Jahaaa, ok. Tillbaka på ruta ett då, jag som äntligen hade bestämt hur den skulle se ut och budgeterat dess höga pris...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-20 09:12:09 följande:
    Mix - tycker 7an var fin. Eller den sista men det beror ju som sagt på om de får till rutmönstret.

Ocean - heja, klart det ska vara stooora kjolar ju!

Skumboll - ska bli skoj att se din ring! Själv har jag beställt min första princessdiamant på 0,15 ct och i samma veva gått till ett antal guldsmeder nu när jag hade bestämt hur vigselringen ska se ut (och skulle då beställa en diamant då och då när extra utrymme fanns i månadens ekonomi). Men nähä, det blev vilda protester från samtliga guldsmeder! För det första var diamanterna för stora (för höga) för att kunna fattas i en skena som är sama höjd som min förlovningsring. Dessutom avrådde alla från att sätta princessslipade i kanalfattning för de kommer åka ur... Jahaaa, ok. Tillbaka på ruta ett då, jag som äntligen hade bestämt hur den skulle se ut och budgeterat dess höga pris...
    Men åh, sånt är tråkigt när man äntlien bestämt sig!!
  • Cupcake queen

Min klänning och bolero kom i fredags eftermiddag, och jag är så nöjd, Jag rekomenderar Landy bridal, för det första lovade dom att klänningen skulle komma före 19/3 och det var precis, jag tycker dom gjort en fantastisk tolkning av bilderna jag skickade in. Så fort jag hittat minnes kortet till kameran så ska ni få en bild.

• My Wedding 2011

Cupcake queen skrev 2011-03-20 12:39:20 följande:
    Min klänning och bolero kom i fredags eftermiddag, och jag är så nöjd, Jag rekomenderar Landy bridal, för det första lovade dom att klänningen skulle komma före 19/3 och det var precis, jag tycker dom gjort en fantastisk tolkning av bilderna jag skickade in. Så fort jag hittat minnes kortet till kameran så ska ni få en bild.
    så underbart! superkul om du visar bild sen när du kan!!

Jag har hittat en "ny" sida, som jag inte läst om innan, tror jag...

hittade den här underbaaaara klänningen! Perfekt till ett New York bröllop, eller vad säger ni???
  • sunsey
    Cupcake queen skrev 2011-03-20 12:39:20 följande:
    Vad skönt att höra. Har oxå beställt ifrån dem men väntar fortfarande på min klänning.. ska komma i april.
    Ska bli kul att se dina bilder =)
  • Skumboll

Här kommer bild på ringen (ringarna). Vart inte så bra, jag har mitt 50mm objektiv på kameran så jag kunde inte gå så nära.... oh well, ni får nöja er med detta. 
    Ska tillägga att det är väääääldigt enkla ringar, jag har lika stora händer som en 10-åring typ ( ) så min ser inte lika fjösig ut när den sitter på som när den sitter i asken och gubben fick en helt slät ring, han kan ändå inte ha den på sig på dagarna när han jobbar.  

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-20 09:12:09 följande:
    Åh, vad trist när det blir sådär.... när man verkligen haft en bild av hur man vill ha den och så funkar det inte. Har de inte kommit med några bra alternativ?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-20 16:41:54 följande:
    Här kommer bild på ringen (ringarna). Vart inte så bra, jag har mitt 50mm objektiv på kameran så jag kunde inte gå så nära.... oh well, ni får nöja er med detta. 
    Ska tillägga att det är väääääldigt enkla ringar, jag har lika stora händer som en 10-åring typ ( ) så min ser inte lika fjösig ut när den sitter på som när den sitter i asken och gubben fick en helt slät ring, han kan ändå inte ha den på sig på dagarna när han jobbar.  

Men hallå där fotografproffs, vilka snygga bilder! Och vilka fina ringar, din ring ser väl inte alls "fjösig" ut?!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden