• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-20 17:47:01 följande:
    Men hallå där fotografproffs, vilka snygga bilder! Och vilka fina ringar, din ring ser väl inte alls "fjösig" ut?!
    Haha, det är nog kamerans förtjänst... inte min! Men okej, jag gick några fotokurser för några år sedan...
    Jamen okejdå, den är tillräckligt stor för mig i alla fall.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-20 17:45:46 följande:
    Åh, vad trist när det blir sådär.... när man verkligen haft en bild av hur man vill ha den och så funkar det inte. Har de inte kommit med några bra alternativ?
    Grejen var oxå att jag pratat om det flyktigt med några guldsmeder förut och då lät det sååå positivt osv men när det kom till kritan vill ingen göra den ringen...

Enda alternativet som en guldsmed kom med var att använda min hemkomna diamant som prinsesslipad "solitär" i en egen infattning i mitten (om den då sprätter iväg så är det EN diamant som sprätter iväg och inte 7-9 st á 1700 kr) och sen fylla ut med små små runda diamanter på sidorna för att få lite mer blingbling. Låter det helknäppt? Har inte hittat en bild på såna men de hade en i butiken som såg rätt fin ut ihop med förlovningsringen. Ska googla och se om jag hittar bild på den...

Förresten, vad har du för förlovningsring till din solitär?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-20 17:50:23 följande:
    Haha, det är nog kamerans förtjänst... inte min! Men okej, jag gick några fotokurser för några år sedan...
    Jamen okejdå, den är tillräckligt stor för mig i alla fall.
    Bilderna var iaf riktigt snygga, vare sig det är kamerans eller fotografens förtjänst. Gick oxå en fotokurs på gymnasiet, inte blir skärpan bättre för det! Eller - jag kanske ska skylla på min kamera istället. Ja just det, det är nog kamerans fel....
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-20 17:56:23 följande:
    Grejen var oxå att jag pratat om det flyktigt med några guldsmeder förut och då lät det sååå positivt osv men när det kom till kritan vill ingen göra den ringen...

Enda alternativet som en guldsmed kom med var att använda min hemkomna diamant som prinsesslipad "solitär" i en egen infattning i mitten (om den då sprätter iväg så är det EN diamant som sprätter iväg och inte 7-9 st á 1700 kr) och sen fylla ut med små små runda diamanter på sidorna för att få lite mer blingbling. Låter det helknäppt? Har inte hittat en bild på såna men de hade en i butiken som såg rätt fin ut ihop med förlovningsringen. Ska googla och se om jag hittar bild på den...

Förresten, vad har du för förlovningsring till din solitär?
    Låter faktiskt väldigt fint att göra den som en solitär med små diamanter runt. Vore kul om du hittar en bild! 

Jag har ingen förlovningsring (eller jo, men den sitter på ett halsband...)! När vi förlovade oss så köpte vi stålringar, sen blev jag gravid och fick ta av mig min innan den växte fast.... och jag har aldrig gått ner till ursprungsvikt igen så jag har inte haft någon förlovningsring sedan dess. Stålringar går ju inte att förstora, bara förminska. Så vigselringen blir min enda ring, jag använder ju inte smycken annars så det är mer än nog för mig. 
    Har ju inte haft någon annan ring att ta hänsyn till, har bara valt urifrån vad jag tycker är fint och vad jag verkligen vill ha!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-20 17:59:49 följande:
    Bilderna var iaf riktigt snygga, vare sig det är kamerans eller fotografens förtjänst. Gick oxå en fotokurs på gymnasiet, inte blir skärpan bättre för det! Eller - jag kanske ska skylla på min kamera istället. Ja just det, det är nog kamerans fel....
    Skyll på kameran du!  
    Jag köpte i höstas en nikon D90 med ett 50mm objektiv och en extern blixt. Det gör susen för bilderna! 
  • Skumboll

Jag har faktiskt en liten bröllopsblogg, kanske inte så välfylld men det är kul att spara lite tankar och bilder och inspiration och så inför den stora dagen. Öppen för den som vill läsa.

herrochfruegelin.wordpress.com/

• Sommarbrud

Skumboll: Vilka fina ringar!! Och fina kort :)
    Och nu kommer du o säger att du har en b.blogg? Fin! Gillar de olivgröna skorna skarpt. Men du har hunnit så mkt. Vilket datum är det nu igen ni gifter er ?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-20 19:06:22 följande:
    Skumboll: Vilka fina ringar!! Och fina kort :)
    Och nu kommer du o säger att du har en b.blogg? Fin! Gillar de olivgröna skorna skarpt. Men du har hunnit så mkt. Vilket datum är det nu igen ni gifter er ?
    Hihi, trodde inte ni var så intresserade av att läsa.
    Det blev inte de olivgröna skorna.... jag har specialbeställt hos matildas fest.... också olivgröna visserligen...
    Vi gifter oss 13 augusti.... som sagt, ute i god tid!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-20 19:17:28 följande:
    Hihi, trodde inte ni var så intresserade av att läsa.
    Det blev inte de olivgröna skorna.... jag har specialbeställt hos matildas fest.... också olivgröna visserligen...
    Vi gifter oss 13 augusti.... som sagt, ute i god tid!
    Men åh du gifter dig en måad efter mig o har gjort så mkt!! Jaha du har ingen bild på de du beställt? Åh jag ska ta mina mått ikväll o förhoppningsvis beställa min klänning. Men idag har jag nog tagit beslutet att ha svarta skor när jag gifter mig :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-20 19:22:24 följande:
    Men åh du gifter dig en måad efter mig o har gjort så mkt!! Jaha du har ingen bild på de du beställt? Åh jag ska ta mina mått ikväll o förhoppningsvis beställa min klänning. Men idag har jag nog tagit beslutet att ha svarta skor när jag gifter mig :)
    Haha, ligger nog lite i min natur och vara väl förberedd. 

Det kommer bli supersnyggt med svarta skor till din klänning! Har du beställt väskan ännu?

Jag har beställt dessa skor fast i olivgrönt och med en låg klack (typ 3 cm)

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden