• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:45:55 följande:
    Haha, ja, kanske!
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:41:57 följande:
    jag har nog jätte mkt känsel gör ju as ont!! Blir nog o ta nya hål..

Har ni redan beställt era ringar? vad snabba ni är det är så mkt som måste fixas!!
    Jepp, jag är ju stenbock så det är mer än skönt att kunna pricka av på listan. 
    Har beställt dem hos en toppenbra guldsmed i norrtälje. Valde att beställa dem nu för sedan blir det högsäsong och då har de tydligen sjukt mycket att göra och leverantiderna blir därefter...
    hur ser den ut ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:55:39 följande:
    hur ser den ut ?
    En klassisk solitär i vitt guld. 
    1700tal skrev 2011-03-18 14:47:50 följande:
    Precis!
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:36:04 följande:
    Tänkte åka iväg till floristen i helgen (när vi ska hämta ringarna, woho!) så får vi se vad hon säger om pionerna.
    Min kompis som figte sig för ett par år sedan hade liljekonvaljer i sin bukett, i slutet av augusti.... kostade multum men det gick!

Rosor är inte jag, då skulle jag lika gärna kunna komma med en bunt tulpaner från ica....

Äh, lite smärta är väl inte så farligt? Jag fick in mina örhängen men inte ut dem på andra sidan, men det löste jag. Orka gå och ta om hålen...
    Haha, bunt tuplaner kan jag väl hålla med om att det inte är så glamoröst! Nee, håller mig till rosor.. Fast vilda och busiga trädgårdsrosor då, perfekta köperosor skulle jag inte använda..

OMG, får flashbacks till tonårstiden då vi piercade kompisarna (inte på mig dock, jag var en mes som inte förr för grupptrycket i denna fråga) med grooova nålar och isbitar. Huja, never ever again...
    Trägårdsrosor är jättefina - i trädgården. Men de kommer då inte i min brudbukett....  

Googlade lite och såå svårt verkar det ju inte vara att få tag i pioner i augusti, de blir ju inte svenska såklart. Vad finns det annars för ljust rosa blommor?
  • Sommarbrud

Hmm jag ska nog ha vanliga tråkiga köpe rosor... :(

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-18 15:01:32 följande:
    Googlade lite och såå svårt verkar det ju inte vara att få tag i pioner i augusti, de blir ju inte svenska såklart. Vad finns det annars för ljust rosa blommor?
    I så fall är ju pioner super. Hoppas din florist hittar dem, det går ju säkert om hon säger det... Jaa, vad finns det annars... Rosa liljor är ju maffigt. Och rosa stora orkidéer..
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-18 15:01:32 följande:
    En klassisk solitär i vitt guld. 
    1700tal skrev 2011-03-18 14:47:50 följande:
    Precis! Haha, bunt tuplaner kan jag väl hålla med om att det inte är så glamoröst! Nee, håller mig till rosor.. Fast vilda och busiga trädgårdsrosor då, perfekta köperosor skulle jag inte använda..

OMG, får flashbacks till tonårstiden då vi piercade kompisarna (inte på mig dock, jag var en mes som inte förr för grupptrycket i denna fråga) med grooova nålar och isbitar. Huja, never ever again...
    Vad fint! Ska åka in till stan o fixa min ring här snart, efter att jag har bokat allt som ajg ska boka.. e lite seg i starten just nu
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-18 15:16:00 följande:
    I så fall är ju pioner super. Hoppas din florist hittar dem, det går ju säkert om hon säger det... Jaa, vad finns det annars... Rosa liljor är ju maffigt. Och rosa stora orkidéer..
    Hoppas jag med. Gör inget om det blir dyrt, det är en bekant till familjen så jag betalar bara inköpspriset ändå. Bara jag får mina pioner... haha. 

Loljor är ju fint, tål att tänkas på!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 15:08:37 följande:
    Har du vart hos någon florist och kikat på vad du ska ha?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-18 15:21:55 följande:
    Har du vart hos någon florist och kikat på vad du ska ha?
    Ja, eller jag har så mkt olika förslag varje dag men många blommor finns inte då o jag tycker rosor är väldigt fint :) Och det kan nog passa till min klänning o stället så tror jag kör på det
  • 1700tal

Är inget fel på köperosor! Däremot tycker jag personligen de är lite för "perfekta" för min bukett. Vill ha lite mer "bus"!

Sommarbrud skrev 2011-03-18 15:08:37 följande:
    Är lite av en rosnörd... Ska ha dessa. Den första är ganska lik en pion!

• Darling Daisy

Åhåjaja, tack till den rackare som skrev något om etsy här idag.... Nu har jag lyckats hitta de mest bedååååårande kläder till min stackars lilla dotter.

Pettiskirt Bubble Romper - Light Pink

Shit vad fina saker det finns!!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden