• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mix
    Darling Daisy skrev 2011-03-19 09:02:13 följande:
    Mix:

Den sista du visade nu är också jättevacker! Fast jag undrar också om ifall det går att kopiera det speciella rutmönstret tillräckligt väl. Det är ju det som är speciellt  (och vackert) på den här modellen, så om det blir dåligt är det ju inte så roligt!! 
    Ja precis. Jag tror att om jag väljer denna så kommer jag att be om bilder på de material de tänker använda för att se hur de har tänkt...och så kommer jag beställa två (ha en andra som backup hehe), en från ett "dyrare" ställe (Corals Bridal antagligen) och en från någon av de riktigt billiga sidorna. Eller kanske tre...Drömmer Det är ju så svårt att välja!
  • Sommarbrud

Mix: Trean och den nedersta röstar jag på :)

• Sommarbrud
    Ocean Bride skrev 2011-03-18 23:33:44 följande:
    Skumboll och Sommarbrud: Ni har ställt till det för mig!! Era klänningar har förändrat min syn på det här med klänningar. Förvånad Klänningen som tidigare HELT hägrade (helt i spets) - inget kunde mäta sig med den - känns numer ganska obetydlig, nu vill jag ha tyl - MASSA tyll, kanske stoooor kjol med mera med mera..... Vad  hände?!
    Men ändå, liiiiiite spets hade ju varit trevligt... Men den klänningen (i spets..) var ju tajt hela vägen, nu kan jag tänka mig utsvängd kjol och bredare gång mot altaret Flört
    haha ja så blir det när man hänger här :) KOmmer sluta med min klänning :) jag började ju också med klänningar helt i spets nu är det en jätte kjol Cool
  • Knopan

Hola chicas!

Jag sitter och pluggar och tittar in som hastigast (bäst att hålla sig uppdaterad så man inte har en miljon sidor att läsa ikapp sen   ).
    Jag måste bara säga att jag verkligen längtar tills vi alla gift oss och då kan lägga upp bilder på hur vi ser ut i våra fantastiska kreationer  

Nu återgår jag till studierna (ute skiner solen och jag är mega-bitter som måste sitta här).

Kram från mig    

• My Wedding 2011

vi har helt slopat sommarbröllop och siktar in oss på ett New York bröllop sensommar/höst 2012.
    Så nu spanar jag efter en lite kortare fin brudklänning...

• Skumboll

Mix: Jag röstar på 4an!

Ocean: Haha, så kan det gå när man hänger här!

Idag har vi iaf hämtat våra ringar, jag använder ju inte smycken annars men denna kommer jag med glädje sätta på fingret!
    Var också förbi floristen och det var definitivt inte omöjligt att få tag på pioner i augusti, det kan vara lite klurigt och det kan vara rätt dyrt men hon hade bra leverantörer så hon sa att jag inte behövde fundera mer på det - hon löser det. SKÖNT!  

• Ankis79

Hej!

Ska skicka mina mått till Landy. Måste jag skicka i inches eller kan jag göra det lätt för mig och skicka i cm? Hur har ni andra gjort?

Ha en skön lördagkväll!

• S2011
    Ankis79 skrev 2011-03-19 16:42:38 följande:
    Hej!

Ska skicka mina mått till Landy. Måste jag skicka i inches eller kan jag göra det lätt för mig och skicka i cm? Hur har ni andra gjort?

Ha en skön lördagkväll!
    i deras egna storlekstabeller verkar de mäta i inches, så jag skulle nog skicka in måtten i inches.
    om du ändå väljer att skicka i cm - var oerhört noga att påpeka att måtten du anger är i cm. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-19 14:14:46 följande:
    Mix: Jag röstar på 4an!

Ocean: Haha, så kan det gå när man hänger här!

Idag har vi iaf hämtat våra ringar, jag använder ju inte smycken annars men denna kommer jag med glädje sätta på fingret!
    Var också förbi floristen och det var definitivt inte omöjligt att få tag på pioner i augusti, det kan vara lite klurigt och det kan vara rätt dyrt men hon hade bra leverantörer så hon sa att jag inte behövde fundera mer på det - hon löser det. SKÖNT!  
    Åh, har du ingen bild på ringen? Jag måste ta mig till stan o beställa ring vilken vecka som hellst nu... Är lite seg på att göra saker...

Skönt med floristen också ännu en sak du inte behöver tänka på. Du verkar ha hunnit med så mkt!!! :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-19 21:31:34 följande:
    Åh, har du ingen bild på ringen? Jag måste ta mig till stan o beställa ring vilken vecka som hellst nu... Är lite seg på att göra saker...

Skönt med floristen också ännu en sak du inte behöver tänka på. Du verkar ha hunnit med så mkt!!! :)
    Kan ta bild imorgon! Nu harjag parkerat mig i soffan...

Mja, jag har nog hunnit med en hel del redan... passar på medan man har tid. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden