• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:20:36 följande:
    Jag har försökt går ju inte :(
    Får du in örhänget en bit eller är det helt igenväxt?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:21:18 följande:
    Får du in örhänget en bit eller är det helt igenväxt?
    kanske går att få in super lite ska testa ikväll
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:17:44 följande:
    Augusti så jag vet inte alls hur hon ska lösa det. Oh well, jag orkar inte ens tänka på det. Jag vill bara inte ha rosor.... Kräks
    Oj, nähä det går väl inte... Varför vill du inte ha rosor då, är det för "alldagligt"? Flört Jag som beställt 15 rosplantor som ska grävas ner av någon (=sambon) när snön försvinner för att användas om i aug om ett år... Om den nu nånsin det, suck...
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:22:11 följande:
    Aah, nej gör inte det! Ryser... Tänk om det blir infekterat eller typ.. gör ont.. Förvånad
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-18 14:30:33 följande:
    Oj, nähä det går väl inte... Varför vill du inte ha rosor då, är det för "alldagligt"? Flört Jag som beställt 15 rosplantor som ska grävas ner av någon (=sambon) när snön försvinner för att användas om i aug om ett år... Om den nu nånsin det, suck...
    Aah, nej gör inte det! Ryser... Tänk om det blir infekterat eller typ.. gör ont.. Förvånad
    Ja jag e lite rädd att det gör ont och att örat ska ramla av..
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-18 14:30:33 följande:
    Tänkte åka iväg till floristen i helgen (när vi ska hämta ringarna, woho!) så får vi se vad hon säger om pionerna.
    Min kompis som figte sig för ett par år sedan hade liljekonvaljer i sin bukett, i slutet av augusti.... kostade multum men det gick!

Rosor är inte jag, då skulle jag lika gärna kunna komma med en bunt tulpaner från ica....

Äh, lite smärta är väl inte så farligt? Jag fick in mina örhängen men inte ut dem på andra sidan, men det löste jag. Orka gå och ta om hålen...
  • Skumboll

Nu kanske ni inte ska lyssna på mig om öronen.... jag har opererat mina öron och har jättelite känsel kvar i dem så det kanske är därför jag inte tycker att det gör så ont...

• Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:37:27 följande:
    Nu kanske ni inte ska lyssna på mig om öronen.... jag har opererat mina öron och har jättelite känsel kvar i dem så det kanske är därför jag inte tycker att det gör så ont...
    Tyckte just att det lät lite barbariskt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:37:27 följande:
    jag har nog jätte mkt känsel gör ju as ont!! Blir nog o ta nya hål..

Har ni redan beställt era ringar? vad snabba ni är det är så mkt som måste fixas!!
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-18 14:39:59 följande:
    Tyckte just att det lät lite barbariskt!
    Haha, ja, kanske!
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:41:57 följande:
    jag har nog jätte mkt känsel gör ju as ont!! Blir nog o ta nya hål..

Har ni redan beställt era ringar? vad snabba ni är det är så mkt som måste fixas!!
    Jepp, jag är ju stenbock så det är mer än skönt att kunna pricka av på listan. 
    Har beställt dem hos en toppenbra guldsmed i norrtälje. Valde att beställa dem nu för sedan blir det högsäsong och då har de tydligen sjukt mycket att göra och leverantiderna blir därefter...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 14:31:42 följande:
    Ja jag e lite rädd att det gör ont och att örat ska ramla av..
    Precis!
    Skumboll skrev 2011-03-18 14:36:04 följande:
    Tänkte åka iväg till floristen i helgen (när vi ska hämta ringarna, woho!) så får vi se vad hon säger om pionerna.
    Min kompis som figte sig för ett par år sedan hade liljekonvaljer i sin bukett, i slutet av augusti.... kostade multum men det gick!

Rosor är inte jag, då skulle jag lika gärna kunna komma med en bunt tulpaner från ica....

Äh, lite smärta är väl inte så farligt? Jag fick in mina örhängen men inte ut dem på andra sidan, men det löste jag. Orka gå och ta om hålen...
    Haha, bunt tuplaner kan jag väl hålla med om att det inte är så glamoröst! Nee, håller mig till rosor.. Fast vilda och busiga trädgårdsrosor då, perfekta köperosor skulle jag inte använda..

OMG, får flashbacks till tonårstiden då vi piercade kompisarna (inte på mig dock, jag var en mes som inte förr för grupptrycket i denna fråga) med grooova nålar och isbitar. Huja, never ever again...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden