• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-18 13:33:06 följande:
    Nu kan ni väl hjälpa mig med färgval istället:

klänningen i fråga är den från Landy:Picture of A-line Strapless Natural Waist Taffeta Floor-length Beading Embroidery Wedding Dress LB0014

och färgerna är dessa:

Har du ngn bild på den blivandes kläder? För visst hade ni beställt de? Så jag inte blandar ihop nu...
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-18 13:33:06 följande:
    Nu kan ni väl hjälpa mig med färgval istället:

klänningen i fråga är den från Landy:

och färgerna är dessa:

Jag hade nog valt ivory eller dark ivory. 
  • Darling Daisy

Oj, klänningsbilden försvann:
    Picture of A-line Strapless Natural Waist Taffeta Floor-length Beading Embroidery Wedding Dress LB0014

Och den ska alltså matcha mannens guldiga frock coat.

• Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 13:34:16 följande:
    Har du ngn bild på den blivandes kläder? För visst hade ni beställt de? Så jag inte blandar ihop nu...
    Japp, här kommer en bild på frock coaten igen.

och så försöker jag en tredje gång med klänningsbilden:

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-18 13:23:54 följande:
    Men 1700tal, dig har jag tappat hoppet om! Inget förnuft där inte Cool

Ja ja har nu alla fina med spets framme, oj oj oj inga fler sidor nu!!!
    What?! Jag som är så sansad... Eller? Hodå!
    Skumboll skrev 2011-03-18 13:24:47 följande:
    Nej, gör inte det för nu blir det inte nå fler klänningar för mig. Jag har redan spräckt vår bröllopsbudget med sisådär 50 lax.

Jag tror den med volangerna är en kopia av en cymbelineklänning, den allra första klänningen jag föll för....
    Men inte kan du ha blåst 50 lax på kinaklänningar iaf!! Å andra sidan, en klänning mer eller mindre kan ju inte göra nån större skillnad på den överskridna budgeten... Dessutom har vi väl din blivande på vår sida, eller? Jag menar, om du hittar en till, en helt sensationell klänning med stort K - skulle han inte vilja att du beställde den då??
    Skumboll skrev 2011-03-18 13:26:10 följande:
    De hade superfina i spets, nästan så att det frestar lite....
    Eller hur! Säger hon som dissar spets...
    Darling Daisy skrev 2011-03-18 13:27:28 följande:
    Nej, men nu är ni ju igång igen! Bara för att jag suttit insnöad på förmiddagen så har ni nästan köpt en hel butik till!

Jag vägrar gå in på corals bridal, jag... Tror ni alla förstår varför! (fast å andra sidan, jag har ju inte ens beställt nån ännu, så jag ligger ljusår bakom er - vilket borde betyda att jag kan köpa åtminstone en från corals om jag skulle fastna!)
    Och ändå har det varit rätt slow i tråden idag... Hade nästan glömt varför jag har beställt klänningar nu igen... Bröllop, jaha!

Men då har du ju fritt fram att shoppa på corals!!
  • Sommarbrud

Darling Daisy, då blir det nog dark ivory svårt!!!

• Darling Daisy

Och jag kom just på en perfekt ursäkt för att knappa mig in på corals  --- måste ju hitta en fin klänning till lilla dottern!!   *trallalalala*

• 1700tal

Öööh, din bild som försvann ligger nu längst upp på min skärm, typ bredvid knappen för favoriter! Hur 17 lyckades du med det??

Hursom, jag skulle ta dark ivory eller champagne! Skrattande

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-18 13:40:52 följande:
    Men inte kan du ha blåst 50 lax på kinaklänningar iaf!! Å andra sidan, en klänning mer eller mindre kan ju inte göra nån större skillnad på den överskridna budgeten... Dessutom har vi väl din blivande på vår sida, eller? Jag menar, om du hittar en till, en helt sensationell klänning med stort K - skulle han inte vilja att du beställde den då??
    Skumboll skrev 2011-03-18 13:26:10 följande:
    De hade superfina i spets, nästan så att det frestar lite....
    Eller hur! Säger hon som dissar spets...
    Nejdå, inte på klänningar.... men på en hel del andra grejer, kanske till och med helt onödiga grejer!
    Jag måste hejda mig nu! Men faktum är att efter jag beställde den andra klänningen med volanger så känner jag inget behov av fler klänningar. Kan ju bara betyda en sak... 

Förvånad Jag dissar väl inte spets!? Nu måste du fått något om bakfoten....! Haha
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-18 13:44:25 följande:
    Och jag kom just på en perfekt ursäkt för att knappa mig in på corals  --- måste ju hitta en fin klänning till lilla dottern!!   *trallalalala*
    Bra där!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden