• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    bettanR skrev 2011-03-17 11:00:42 följande:
    Så söta ni är allihopa som har beställt era klänningar. nervösa och spända,det går säkert enligt planerna allting även fast ni inte får veta hur det går hela tiden;) Fast jag kommer vara likadan själv när jag beställt.!

Jag har äntligen kunnat gå in på millys hemsida o mailat med dom och gissa vad... de vill ta mindre än hälften mot vad Landy ville ha för min Vera Wang!!! Så nu finns det ingen tvekan, nästa vecka så beställer jag..:)

Men ni som har beställt. har ni betalat samtidigt som ni beställde, eller först när klänningen är klar för att skickas? eller..? 
    Kommer du verkligen in på Millys sida? det gör inte jag... Obestämd
  • bettanR

Nej jag gör inte det längre Skumboll, me jag gjorde det igårkväll...

• Skumboll
    bettanR skrev 2011-03-17 11:21:23 följande:
    Nej jag gör inte det längre Skumboll, me jag gjorde det igårkväll...
    Knepigt!
  • Mix

men skojar ni eller; här har man varit borta i mindre en vecka och så har man typ en hel uppsats att läsa igenom haha. på plussidan så känner jag att en viss tids frånvaro från datorn har gjort att jag känner mig mer säker p vilka mina favoritklänningar är nu så nu har jag väl bara en sådär 5 att välja på (jämfört med tidigare 35..)

bettanR skrev 2011-03-17 11:00:42 följande:
    Jag har äntligen kunnat gå in på millys hemsida o mailat med dom och gissa vad... de vill ta mindre än hälften mot vad Landy ville ha för min Vera Wang!!! Så nu finns det ingen tvekan, nästa vecka så beställer jag..:)
    bettan; var det du som vill ha härliga Vera Wang drömklänningen med svart band? Minns att det var någon som ville ha den i alla fall, jag är fortfarande inne på att beställa från coralsbridal.com och när jag kollade runt där så såg jag att de hade Vera Wang klänningen bland sina "real dresses", dvs. bland sina exempel på hur de ser ut färdigsydda, du kan ju kolla på deras sida under "Real wedding dresses" så kan du ju ser hur dom gjorde den.
  • bettanR

Japp, det var jag som ville ha den vera wang.. skiitbra tips Mix, tack!! Men tyvärr tycker jag att den var uselt gjord... hoppas innerligt att Milly skulle kunna göra den bättre.. De har lagt massa energi på att göra fina detlajer, men missat helhetskänslan i klänningen och dom är dyrast utav alla... Synd!

• Ankis79

Hej!!

Har hittat min klänning nu på Landy. Har mailat med en Avalon och hon säger att jag 'absolutely can have in in time', dvs tidigt i maj då jag sa att bröllopet är. (Eg 28/5). Låter det rimligt?

Undrar också om någon har erfarenhet av 'färdiga' klänningar från bild. Jag har alltså inte skickat in bilder, utan väljer en från deras sortiment. Behöver jag ändå välja tyg eller sånt? Eller behöver jag bara mäta mig?

Jag kommer vara 5-6 mån gravid vid bröllopet, hur mycket tror ni jag ska ta till över magen? Har inte fått nån kula än och är i v 14 nu..

Hjälp vad många beslut det är nu... Drömmer

• Mix

Jag tror Milly är ett bra val, i alla fall om du har gott om tid. Klart att det alltid är en chansning att beställa men där verkar man ha möjlighet att vara hyffsat så involverad i processen så har du tur (i oturen) så kan de ju hända att du hinner stoppa eventuella missförstånd. 

• MrsBrud
    Skumboll skrev 2011-03-16 07:38:29 följande:
    Jag är van, det var förmodligen bara "smågrus" och det kan jag hantera. Jag har jobbat som vanligt men det har inte funnits ork till så mycket annat... Tycker uvin är jobbigare...haha

Bella säger att den inte är klar, hon LOVADE bilder denna vecka. Oh well, jag orkar inte bråka just nu. 

Jag är också lite lack på Bella. Min klänning skulle vara klar i slutet på februari, hon har varje vecka sedan dess lovat skicka bilder på klänningen... Men inga bilder och ingen klänning!

Jag blir nervös!

Håller nu på att beställa tärnklänning, fast från Landy denna gång. Hoppas det går snabbare....

• Darling Daisy
    Ankis79 skrev 2011-03-17 19:44:50 följande:
    Hej!!

Har hittat min klänning nu på Landy. Har mailat med en Avalon och hon säger att jag 'absolutely can have in in time', dvs tidigt i maj då jag sa att bröllopet är. (Eg 28/5). Låter det rimligt?

Undrar också om någon har erfarenhet av 'färdiga' klänningar från bild. Jag har alltså inte skickat in bilder, utan väljer en från deras sortiment. Behöver jag ändå välja tyg eller sånt? Eller behöver jag bara mäta mig?

Jag kommer vara 5-6 mån gravid vid bröllopet, hur mycket tror ni jag ska ta till över magen? Har inte fått nån kula än och är i v 14 nu..

Hjälp vad många beslut det är nu... Drömmer
    Jag har också pågående mailkontakt med Landy. Till mig sa de 50 dagars leveranstid, så du borde klara dig bra.
    Jag kommer att beställa en klänning ur deras eget sortiment "Landy bridal gown" och till mig skrev de vilket sorts tyg de kommer att använda. Det är samma tyg som står i klänningens rubrik/namn.
    De mailar mätinstruktioner till dig.

Ang ditt magmått så kan jag inte hjälpa dig... Det är ju så individuellt hur mycket mage man får! Har du tänkt dig en empirskuren klänning, så finns det ju ganska bra plats för växande mage. Skriv till Avalon att du kommer vara gravid i 6e månaden, de har nog sytt ganska många klänningar till blivande mammor.
  • Skumboll

Nu har jag chattat med någon av bellorna och de höll på med testklänningen nu iaf men den var inte riktigt klar så imorgon får jag bilder. 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden