• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Marylin
    Skumboll skrev 2011-03-16 16:16:50 följande:
    De tar bara bilder och skickar till en, och den gör man mest för att se så att modellen blir som man vill ha den, med drapperingar, veck osv.
    aha! det verkar ju smart synd att inte alla har det så.
  • Cupcake queen

Jag har bilder på klänning och bolero bland mina bilder, och om allt går som det ska så fotar jag och lägger in resultatet, är så nervig  :)

• Cupcake queen

Och jag glömde, vårt datum är 29/4, så jag har lite tid för eventuella justeringar  :)

• Aylas

Flikar in efter en tids tyst läsning...

Det verkar som sheshopping.com och mylove-bridal.com har lite kortare tider och de som beställt därifrån verkar nöjda. Tänkte beställa klänning 2 därifrån...

Milly verkar lite sena. Jag beställde klänningen ngn vecka efter din första, Skumboll, och det verkar som bilderna på testklänningen kommer i början av nästa vecka. Men "min" Bella är kvick på att svara, med sina "Tack för ditt mail" och "tveka inte att höra av dig om du har frågor"

• S2011
    Ankis79 skrev 2011-03-16 13:16:30 följande:
    Hej alla!

Har en fråga:
    Vårt bröllop är den 28/5 och jag har inte ens provat någon klänning.. Är lite sugen på en empireklänning då jag kommer att vara gravid i femte-sjätte månaden då =). Vågar jag beställa från Kina? Vilken sida är snabbast? Jag tänkte inte skicka bilder och få en helt egen utan välja en 'standard´. Tror ni jag hinner?! Att man alltid ska vara ute i sista minuten... =)
    Jag har beställt min klänning från wholesale weddingdress. De behöver 20-25 dagar för att sy upp klänningen och sen tar leveransen 7-10 dagar.
    Beställde min 3/3 och beräknar få den i månadsskiftet mars/april. 
  • Skumboll
    Aylas skrev 2011-03-16 18:09:21 följande:
    Flikar in efter en tids tyst läsning...

Det verkar som sheshopping.com och mylove-bridal.com har lite kortare tider och de som beställt därifrån verkar nöjda. Tänkte beställa klänning 2 därifrån...

Milly verkar lite sena. Jag beställde klänningen ngn vecka efter din första, Skumboll, och det verkar som bilderna på testklänningen kommer i början av nästa vecka. Men "min" Bella är kvick på att svara, med sina "Tack för ditt mail" och "tveka inte att höra av dig om du har frågor"

Ja, det verkar ju lite långsamt måste jag säga.... jag fick ju ändå bilder på första klänningen den 2 mars. 

Detdär verkar vara standardfraser.... "tack för ditt mail" skriver bella ibland trots att det är HON som mailar mig och frågar något.
  • Aylas

Hihi, det gör "min oxå"  Sjukt artiga de dära Bellorna!

• Preggie

Någon som har fått sin klänning från Milanoo?

• Sommarbrud
    Preggie skrev 2011-03-16 20:08:42 följande:
    Någon som har fått sin klänning från Milanoo?
    Nej, hoppas inom tre veckor..
  • Knopan

Tjohooo girls!

Vad är paypal? Landy ber om min paypal e-mail... 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden