• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • awarwen

Haha... låter som vi har typ "Mission Impossible" framför oss och sen gör vi som Tom Cruice och lägger in en högre växel på slutet Flört
    Hm... jag undrar om jag har kvar ngn klänning sen innan alla femtielva graviditeter. Får kolla eller fråga hos de jag gett bort kläderna till.
    Du har nog rätt om höfterna, tar väl längre tid... naturligtvis.
    Jag är inte heller lika långa som modellen - mäter 158 cm i strumplästen. Har beställt ett par silversandaletter med 6.5 cm, hoppas det räcker. Ska ju orka gå hela dagen.
    Nähä... nu kryper jag i sängen och funderar vidare på mått mått mått.
    Sov gott Skrattande

• Darling Daisy
    awarwen skrev 2011-03-15 21:40:57 följande:

Sitter och skummar igenom era inlägg och börjar känna lite nervositet i magen.

Är jag försent ute som inte har beställt min klänning än? Emily på wholesaleweddingdresses skriver att det kommer att ta ca 25 dagar att sy och skícka klänningen och jag "ljög" och skrev att bröllopet är den 24 maj, vilket hon sa var okej. Bröllopet är egentligen den 24 juni, ville bara ha lite spelrum.
    Det här är klänningen jag ska beställa, har ändrat mig efter konsultation med min omgivning.
    Fasen också. Jag ville ju gå ner mer i vikt, vill inte se ut som jag gör nu "Barbapapa". Rynkar på näsan
    Även jag gifter mig 2 juli och har inte beställt ännu. Hoppas dock göra det den här veckan. 
    Min originalplan var att beställa så sent som möjligt från någon av de firmor som har jättejättekort leveranstid (typ (fd) weddingdresses på tradera) eller ta rushorder (för att hinna gå ner så mycket som möjligt i vikt).
    Fast så blev jag lite kär i en klänning och beställer förmodligen nu istället.
    Kommer att dra ifrån några cm på mina mått och beställer med snörning i ryggen.
    Har fått tipset att ett kilo brukar motsvara 1 cm på de ställen där man lagt på sig mest. Så om man lagt på sig extravikt kring midjan och "vet" att man kommer att gå ner tex 5 kilo kan man alltså dra av 5 cm på midjemåttet.

Jättefin klänning förresten!!  
  • Sommarbrud

Nej nu e dags även för mig att gå o sova, hoppas hafått svar från Milly imorgon om de hinner göra min klänning till 2 juli. Är ju som ett heltids jobb att beställa en kina klänning :)

• bettanR

sommarbrud: din klänning är göörfin! 
    så fina klänningar som ni visar...

jag gifter mig i oktober så känns ju som om jag har gott om tid.

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 21:30:19 följande:
    Ja men jag har undrat vart du hållit hus! Har du varit dålig länge?

Hoppas på bilder imorgon!!!!
    Äh, jag har plågats med njursten några dagar och nu åkte jag dessutom på en uvi. Ibland är livet mest pest och pina. 
  • Skumboll

Och det blir inga bilder idag heller. Demon

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-16 06:46:39 följande:
    Äh, jag har plågats med njursten några dagar och nu åkte jag dessutom på en uvi. Ibland är livet mest pest och pina. 
    Ånej, fy finkan så ont du måste haft! Stackare, kan knappt föreställa mig... Nu måste du ju bara bli bättre så du kommer på benen och är ditt vanliga jag igen... Och tråden är inte detsamma utan dig!
    Skumboll skrev 2011-03-16 07:12:09 följande:
    Oh noooo!! Får du inte tag på dem på chatten och kan kräva bilderna!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-16 07:35:28 följande:
    Ånej, fy finkan så ont du måste haft! Stackare, kan knappt föreställa mig... Nu måste du ju bara bli bättre så du kommer på benen och är ditt vanliga jag igen... Och tråden är inte detsamma utan dig!
    Skumboll skrev 2011-03-16 07:12:09 följande:
    Oh noooo!! Får du inte tag på dem på chatten och kan kräva bilderna!
    Jag är van, det var förmodligen bara "smågrus" och det kan jag hantera. Jag har jobbat som vanligt men det har inte funnits ork till så mycket annat... Tycker uvin är jobbigare...haha

Bella säger att den inte är klar, hon LOVADE bilder denna vecka. Oh well, jag orkar inte bråka just nu. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-16 07:38:29 följande:
    Jag är van, det var förmodligen bara "smågrus" och det kan jag hantera. Jag har jobbat som vanligt men det har inte funnits ork till så mycket annat... Tycker uvin är jobbigare...haha

Bella säger att den inte är klar, hon LOVADE bilder denna vecka. Oh well, jag orkar inte bråka just nu. 
    Oj, visste inte man kunde ha "smågrus". Låter hemskt ändå... Uvin har jag  full förståelse för iaf, den har jag haft mååånga. Och lååånga... Har nog ätit 50 penicillinkurer innan jag lärde mig att förebygga dem och bota dem själv. Hoppas du blir bättre snart iaf!

Jaja, då kommer väl bilderna snart, förhoppningsvis i morg!
  • Marylin
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 20:43:25 följande:

Hej på er, nu har jag provat klänningen. Den är jättefin. Tjockt härligt tyg. Mycket klänning. :)
    Men den är för stor. Men det viste jag ju redan inne. Ska ta den till en duktig sömmerska som ska hjälpa mig att ta in den och lägga upp den. Den är nästan en decimeter för lång. Men har inte bestämt skor än så därför ville jag ta det säkra före det osäkra. :)

Vad tycker ni om klänningen?

Ska köpa en ny underkjol. Den som hörde till var för stor upptill.. vill få en mer A-formad siluett...

Åh vad fin klänningen är!!!!! Nu vill jag att min ska komma åxå *s* 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden