• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ankis79
    Hej alla!

Har en fråga:
    Vårt bröllop är den 28/5 och jag har inte ens provat någon klänning.. Är lite sugen på en empireklänning då jag kommer att vara gravid i femte-sjätte månaden då =). Vågar jag beställa från Kina? Vilken sida är snabbast? Jag tänkte inte skicka bilder och få en helt egen utan välja en 'standard´. Tror ni jag hinner?! Att man alltid ska vara ute i sista minuten... =)
  • Darling Daisy
    Ankis79 skrev 2011-03-16 13:16:30 följande:
    Hej alla!

Har en fråga:
    Vårt bröllop är den 28/5 och jag har inte ens provat någon klänning.. Är lite sugen på en empireklänning då jag kommer att vara gravid i femte-sjätte månaden då =). Vågar jag beställa från Kina? Vilken sida är snabbast? Jag tänkte inte skicka bilder och få en helt egen utan välja en 'standard´. Tror ni jag hinner?! Att man alltid ska vara ute i sista minuten... =)

Hejhej!
    Jag fick just svar från Landy att de behöver 50 dagar för produktion och frakt.
    Från Milly fick jag 65 dagar för produktion och frakt.
    De andra siterna kan tyvärr inte jag hjälpa dig med!

• Sommarbrud
    Humlan66 skrev 2011-03-16 12:48:47 följande:
    Jag vill beställa. Sett en klänning som inte är hel lång så jag frågade om det gick att få den lång samt med ett litet släp, men som sagt inget svar. Usch va tråkigt
    Va mycket dyrare det har blitt bara på det senaste året med kinaklännings priserna tycker jag.
    Skulle ju ha gift mig förra sommaren men ekonomin ville annorlunda. Däför har man haft koll ett tag och det har skenat. Undrar hur länge det kommer att vara värt att köpa såhär ?
    Jag tänkte att du kunde beställa från ett annat företag än milanoo, verkar som om de är sämst på att svara på mail..

Det är fler som har sagt att det har blivit dyrare men det är klart finns det ett behov så klart de ska ta betalt:) Är ju fortfarande bra mkt billigare än att köpa klänning i butik här. Min skulle nog gå på en hel del här :(
  • Humlan66
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 14:53:15 följande:
    Jag tänkte att du kunde beställa från ett annat företag än milanoo, verkar som om de är sämst på att svara på mail..

Det är fler som har sagt att det har blivit dyrare men det är klart finns det ett behov så klart de ska ta betalt:) Är ju fortfarande bra mkt billigare än att köpa klänning i butik här. Min skulle nog gå på en hel del här :(
    Jo men det är ju nästan så att en klänning via blocket Tex är mer värt .Det ska vara om man ritar en själv då.
    Jag har ju dessutom blitt blåst 2 gånger via ebay ( kina) surt surt
  • bettanR

HUmlan66: ja såklart att det är smidigt o billigt att hitta en klänning via blocket eller här på köp& sälj, men det handlar ju också om att hitta en man vill ha..!

Jag undar, är det bara Milly som gör testklänningar? inte Landy?? 

• Skumboll
    bettanR skrev 2011-03-16 15:58:04 följande:
    HUmlan66: ja såklart att det är smidigt o billigt att hitta en klänning via blocket eller här på köp& sälj, men det handlar ju också om att hitta en man vill ha..!

Jag undar, är det bara Milly som gör testklänningar? inte Landy?? 
    Jepp, det är bara milly som gör testklännigar.
  • Marylin
    Skumboll skrev 2011-03-16 16:01:03 följande:
    Jepp, det är bara milly som gör testklännigar.
    vad är en testklänning? *nyfiken*
  • Skumboll
    Marylin skrev 2011-03-16 16:08:39 följande:
    vad är en testklänning? *nyfiken*
    Innan de syr klänningen i det riktiga materialet gör de en testklänning (s.k. toile) i ett enklare tyg, typ tunn bommullsväv.
  • Marylin
    Skumboll skrev 2011-03-16 16:10:42 följande:
    Innan de syr klänningen i det riktiga materialet gör de en testklänning (s.k. toile) i ett enklare tyg, typ tunn bommullsväv.
    ok, vad gör dom med den då?  Får man den åxå eller vad?
  • Skumboll
    Marylin skrev 2011-03-16 16:12:49 följande:
    ok, vad gör dom med den då?  Får man den åxå eller vad?
    De tar bara bilder och skickar till en, och den gör man mest för att se så att modellen blir som man vill ha den, med drapperingar, veck osv.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden