• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-15 16:41:14 följande:
    Ja, det drar kanske upp priset...
    Men kan det skilja så mkt? Vad fick du för pris från milly ?
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-15 12:44:36 följande:
    Nä, det förstås!
    Nu fick jag precis svar ang tygvalen:
    "We will use taffeta to make it.
     And we will use a kind of satin as lining.
     And will add some layers of tulle as sew in petticoat."

Låter det ok? (för er som behöver en uppdatering ang vilken klänning det är så är det denna www.landybridal.com/lb0014-p4053.aspx)

Om det är en "sew in petticoat", betyder det att jag inte behöver ha nån extra underkjol?
    Det låter ju super! Och är det i taft kan du ju släta till och platta ut draperingarna lite oxå. Hade de gjort den i satin hade ju hela klänningen blivit klumpigare...

Jo, en del har insydda underkjolar. Det är ju smidigt.
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 17:05:28 följande:
    Men kan det skilja så mkt? Vad fick du för pris från milly ?
    Jag har inte brytt mig om att maila Milly. Jag borde kanske öra det också iofs...
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-15 17:40:53 följande:
    Jag har inte brytt mig om att maila Milly. Jag borde kanske öra det också iofs...
    jag har mailat Landy o fick svar att de ska försöka hitta bilder på liknande klänningar som de har gjort.. Hmm

Har ju även mailat till Milly o frågat om det hinner göra klänningen så får se imorgon om jag fått svar.
    Men om inte milly hinner blir det landy annars tror jag att jag kör milly får se imorgon
  • Vott
    Pilla skrev 2011-03-15 12:53:35 följande:
    Jag har beställt från DHgate. Från en säljare som heter Faithfully. Jag har inte fått klänningen än, men hon verkar mycket bra och svarar direkt på mail eller på chat.
    Jag har också beställt från Faithfully! Min klänning är nånstans runt jorden och åker, de skickade den igår! Jag är superspänd kan ju gå hur som helst det här.

Vilken klänning beställde du och när gjorde du det? 
  • bettanR

hoho alla brudar! nu har jag följt er ett tag tillbaka o nu börjar det äntligen bli dags för mig! det är jättekul o läsa o ffa se era bilder ni lägger ut!

jag tänkte beställa en lite billigare klänning från www.dragonorient.com men har egentligen en annan klänning jag hellre vill ha.. Den finns på Landy men tänkte höra med Milly vad dom skulle ta för att göra den, men www.millybridal.com länken fungerar inte. Är den tillfälligt nere eller står det fel? Verkar ju vara många av er som använt dom så vore ju intressant o kolla upp..Den är lite dyr på Landy... 

btw, jag älskar 1700tals rosa volangdröm! 

• Sommarbrud
    bettanR skrev 2011-03-15 19:08:29 följande:
    hoho alla brudar! nu har jag följt er ett tag tillbaka o nu börjar det äntligen bli dags för mig! det är jättekul o läsa o ffa se era bilder ni lägger ut!

jag tänkte beställa en lite billigare klänning från www.dragonorient.com men har egentligen en annan klänning jag hellre vill ha.. Den finns på Landy men tänkte höra med Milly vad dom skulle ta för att göra den, men www.millybridal.com länken fungerar inte. Är den tillfälligt nere eller står det fel? Verkar ju vara många av er som använt dom så vore ju intressant o kolla upp..Den är lite dyr på Landy... 

btw, jag älskar 1700tals rosa volangdröm! 
    Välkokmmen :)

jag har mailat med milly nu och jag skriver till millybridal2001@gmail.com Så prova där skicka in en bild o fråga efter pris, så har jag gjort :) Hur ser klänningen ut? Vi älskar ju bilder!!!

Ja 1700tals volangdröm är fantastisk!
  • Sommarbrud
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 19:18:27 följande:
    Välkokmmen :)

jag har mailat med milly nu och jag skriver till millybridal2001@gmail.com">millybridal2001@gmail.com Så prova där skicka in en bild o fråga efter pris, så har jag gjort :) Hur ser klänningen ut? Vi älskar ju bilder!!!

Ja 1700tals volangdröm är fantastisk!
    Knas mailen kom två gånger.. räcker ju o skriva en gång... :)
  • Pilla
    Vott skrev 2011-03-15 18:17:12 följande:
    Jag har också beställt från Faithfully! Min klänning är nånstans runt jorden och åker, de skickade den igår! Jag är superspänd kan ju gå hur som helst det här.

Vilken klänning beställde du och när gjorde du det? 
    Den 19 februari beställde jag denna:

• bettanR

men har dom ingen riktig hrmsida alltså?
    den billiga jag ska beställa är denna: 

fast jag tänkte göra lite ändringar med den. som t ex ett annat band, knappar i ryggen som går hela vägen ned till golvet och ett bandeau band till urringen i guld. 

men min drömklänning är en vera wang:

men är lite nervös för om någon verkligen kan klara av o göra den klänningen rätta...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden