• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 20:07:41 följande:
    Men då hinner jag inte beställa från Milly :( SÅ får väl lita på att landy kan sina saker..
    Aj då! Då får du ta landy då. Men det blir säkert jättebra!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-14 20:30:59 följande:
    Aj då! Då får du ta landy då. Men det blir säkert jättebra!
    Ja men vilka material ska jag fråga om de använder? DÅ kan jag ju maila till dem o fråga helt enkelt :)
  • Darling Daisy
    tigerlily skrev 2011-03-14 15:11:56 följande:
    Hej!

Om du skriver "less drapings", så betyder det färre draperingar, inte mindre draperingar och det kanske var därför de blev förvirrade. Om du skriver "I'd like the drapings to be slightly smaller, with a little less volume, especially in the lower draping which I'd prefer to be not quite as bulging" eller något sådant så kanske de förstår bättre. Om du inboxar mig exakt vad det är du vill säga till dem så kan jag översätta det åt dig om du vill. (jobbar som översättare...)
    Tack snälla Tigerlily för hjälpen med översättningen!! Nu förstår jag ju varför Lucy på Landy blev förvirrad! Jag tog ditt förslag och lade till lite, hoppas att hon förstår nu. Bad henne att fråga igen om något var oklart (fast har förstått att kineserna inte gärna frågar om för att det är skämmigt att inte förstå)

Nu är jag riktigt pirrig och nyfiken!  
  • Darling Daisy

Sommarbrud; 
    Milly skrev 65 dagars totaltid på min klänning också. Om det innebär arbetsdagar så blir det ju onekligen lite tight till 2 juli!!
    Hade du fått kortare tid angiven från Landy?
    Vilken firma var billigast för din klänning? 

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:27:46 följande:
    Sommarbrud; 
    Milly skrev 65 dagars totaltid på min klänning också. Om det innebär arbetsdagar så blir det ju onekligen lite tight till 2 juli!!
    Landy var billigast, ja landy skulle ta 40 dagar sen kanske 6 dagar för frakt tror jag det brukar ta. Eller det skrev milly och milanoo så då borde ju landy ha samma ?

Vilken var billigast för din klänning?
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:27:46 följande:
    Sommarbrud; 
    Fast vad konstigt, för jag skrev till milly att jag gifter mig i Maj o det var inga problem o fixa klänningen
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 21:29:55 följande:
    Landy var billigast, ja landy skulle ta 40 dagar sen kanske 6 dagar för frakt tror jag det brukar ta. Eller det skrev milly och milanoo så då borde ju landy ha samma ?

Vilken var billigast för din klänning?
    Jag har inte fått svar från Landy än, men Milly ville ha 280 dollar. Orginalklänningen på Landy ligger på 399 dollar, så det blir spännande o se vad de säger i mailet.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:40:46 följande:
    Jag har inte fått svar från Landy än, men Milly ville ha 280 dollar. Orginalklänningen på Landy ligger på 399 dollar, så det blir spännande o se vad de säger i mailet.
    Ja verkligen, ja det är ju en till i tråden som har frågat efter pris på min klänning spännande o se om hon får samma pris som mig. Visst gifte du dig 2 juli? Vilken lutar det år att du beställer ifrån? Vågar man chansa milly
  • Darling Daisy

Jo, vi har samma datum, 2 juli.
    Tjaaa, om man vågar chansa eller inte....? Är lite osäker på det. Fast nog måste de mena 65 dagar, inte arbetsdagar. Annars skulle milly ju inte skrivit att det är ok med bröllop i Maj!

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-14 21:54:19 följande:
    Jo, vi har samma datum, 2 juli.
    Tjaaa, om man vågar chansa eller inte....? Är lite osäker på det. Fast nog måste de mena 65 dagar, inte arbetsdagar. Annars skulle milly ju inte skrivit att det är ok med bröllop i Maj!
    Nej jag tycker också det är konstigt men det är tråkigt om den inte kommer för då har vi inga klänningar, eller jag har ju iof två men vill ju ha fluffen. Gillar att man får godkänna klänningen hos milly landy skrev att de skulle skicka bilder innan de skickar klänningen men det lär ju inte hända..
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden