• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Knopan

Hey ho!

Nu har jag fått svar från Landy. De vill ha 399 usd inklusive frakt för klänningen.

Ser du mig, Sommarbrud? Vad var det de skrev till dig? 

• Pilla
    Två ska bli tre skrev 2011-03-15 12:06:45 följande:
    Någon som har någon erfarenhet av  DHgate.com?
    De har ju massor med superfina klänningar och till riktigt bra priser men vågar man beställa därigenom?
    Jag har beställt från DHgate. Från en säljare som heter Faithfully. Jag har inte fått klänningen än, men hon verkar mycket bra och svarar direkt på mail eller på chat.
  • Sassabrassa
    Marylin skrev 2011-03-15 12:22:54 följande:
    Åh, har du fått dina redan!! Väntar fortfarande på min klänning... Vi skickade väl måtten ungefär samtidigt tror jag :)
    Ja nu har den kommit.
    Kan säga så här... sambons reaktion över sina kläder var inte kul. "Det här var det fulaste jag någonsin har haft på mig!" Han kommer inte att ha de kläderna på sig i augusti.
    Men min klänning ser lovande ut. Jag har bara hängt upp den i sovrummet än så länge. Men den ser väldigt bra ut. Hoppas bara den känns lika bra på... är skitnervös.
    Sambon är en liten märkesgillare... så det var väl egentligen dömt att misslyckas från början. Jag tyckte västen var fin iallafall. Resten var för stort. Så är det någon som behöver en skjorta till sin blivande i strl 40 så finns det här. :)
    Frockcoaten och byxorna vet jag inte alls vad han ska göra med. Vi får väl skönka dem till Myrorna. Sen hyr vi de grejerna istället.
    Ooooh jag hoppas verkligen att jag gillar min klänning sen. Brodyren och allt var precis så som jag vill ha det. Släpet är lååångt och fint. Så nu är det passformen om att göra.
    Bilder kommer ikväll. :)
  • Marylin
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 12:54:41 följande:
    Ja nu har den kommit.
    Kan säga så här... sambons reaktion över sina kläder var inte kul. "Det här var det fulaste jag någonsin har haft på mig!" Han kommer inte att ha de kläderna på sig i augusti.
    Men min klänning ser lovande ut. Jag har bara hängt upp den i sovrummet än så länge. Men den ser väldigt bra ut. Hoppas bara den känns lika bra på... är skitnervös.
    Sambon är en liten märkesgillare... så det var väl egentligen dömt att misslyckas från början. Jag tyckte västen var fin iallafall. Resten var för stort. Så är det någon som behöver en skjorta till sin blivande i strl 40 så finns det här. :)
    Frockcoaten och byxorna vet jag inte alls vad han ska göra med. Vi får väl skönka dem till Myrorna. Sen hyr vi de grejerna istället.
    Ooooh jag hoppas verkligen att jag gillar min klänning sen. Brodyren och allt var precis så som jag vill ha det. Släpet är lååångt och fint. Så nu är det passformen om att göra.
    Bilder kommer ikväll. :)
    ajdå, de var ju trist med sambons kläder!!! var det dålig kvalite,eller varför tyckte han dom var fula?

väntar med spänning på bildrna på din klänning! hoppas den passar!
  • Sassabrassa
    Marylin skrev 2011-03-15 12:59:16 följande:
    ajdå, de var ju trist med sambons kläder!!! var det dålig kvalite,eller varför tyckte han dom var fula?

väntar med spänning på bildrna på din klänning! hoppas den passar!
    Njae jag vet egentligen inte om kvalitén var så dålig. Men passformen var hemsk och jo kvalitén var nog ganska usel egentligen. Byxorna var inte alls bra.
    Men det kan också vara så att vi inte lyckades ta måtten rätt. För det var riktigt svårt. Och med tanke på att de skickade med en skjorta i strl 40. Sambon är mer åt 38. Herr Medium. Så var nog våra mått fel.

• Darling Daisy
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 13:01:35 följande:
    Njae jag vet egentligen inte om kvalitén var så dålig. Men passformen var hemsk och jo kvalitén var nog ganska usel egentligen. Byxorna var inte alls bra.
    Men det kan också vara så att vi inte lyckades ta måtten rätt. För det var riktigt svårt. Och med tanke på att de skickade med en skjorta i strl 40. Sambon är mer åt 38. Herr Medium. Så var nog våra mått fel.

Vad tråkigt att herrkläderna inte var så roliga! Jag tycker att ni ska klaga, för visst var det via Anders på Weddingdresses ni beställt?
    Om sambons kläder är så dåliga (både passform och kvalitet) att ni kommer att slänga/skänka bort dom så har ni ju blivit "lurade" på paketpriset. Då hade du kunnat köpa din klänning enbart o kommit undan med ett lägre pris, eller hur?
    Har ni måtten kvar så ni kan kontrollera om de är "rätt" sydda?

Sen är det ju inte säkert att det går att göra något åt, men du kan ju alltid fråga lite vänligt.
  • Sassabrassa
    Darling Daisy skrev 2011-03-15 13:07:25 följande:
    Vad tråkigt att herrkläderna inte var så roliga! Jag tycker att ni ska klaga, för visst var det via Anders på Weddingdresses ni beställt?
    Om sambons kläder är så dåliga (både passform och kvalitet) att ni kommer att slänga/skänka bort dom så har ni ju blivit "lurade" på paketpriset. Då hade du kunnat köpa din klänning enbart o kommit undan med ett lägre pris, eller hur?
    Har ni måtten kvar så ni kan kontrollera om de är "rätt" sydda?

Sen är det ju inte säkert att det går att göra något åt, men du kan ju alltid fråga lite vänligt.
    Jo du har rätt där. Men jag vet inte om vi orkar klaga. Sambon blir bara neg. Vi får se hur vi gör. :)
  • Darling Daisy

Sassabrassa:
    Förstår er!  Det tar ju en massa energi att klaga o "bråka" och det är inte säkert att man mår bättre av att göra det när det gäller en sån här sak.

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-15 12:50:33 följande:
    Hey ho!

Nu har jag fått svar från Landy. De vill ha 399 usd inklusive frakt för klänningen.

Ser du mig, Sommarbrud? Vad var det de skrev till dig? 
    Hm min skulle kosta 429 plus 30 usd i frakt.. Lite skillnad men ajg vill ha snörning i ryggen kan det dra upp priset ?

Förlåt mitt lite sena svar.. Kom just hem :)
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 13:37:37 följande:
    Hm min skulle kosta 429 plus 30 usd i frakt.. Lite skillnad men ajg vill ha snörning i ryggen kan det dra upp priset ?

Förlåt mitt lite sena svar.. Kom just hem :)
    Ja, det drar kanske upp priset...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden