• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    bettanR skrev 2011-03-15 19:08:29 följande:
    btw, jag älskar 1700tals rosa volangdröm! 
    Och jag fullkomligt älskar "din" Vera Wang! Har oxå sett att Landy har den och har haft den sparad i min "vill-ha-mapp" på datorn länge! Skrattande Har sett att den är ganska dyr men tror man får mkt för pengarna ändå, det där är ju verkligen ingen lätt klänning...
  • bettanR

Men du med erfarenhet, tror du dom skulle funna klara det då?

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-15 17:28:49 följande:
    Det låter ju super! Och är det i taft kan du ju släta till och platta ut draperingarna lite oxå. Hade de gjort den i satin hade ju hela klänningen blivit klumpigare...

Jo, en del har insydda underkjolar. Det är ju smidigt.
    Milly vill göra hela klänningen i satin. Vilket ju inte är mitt älsklingsmaterial... så just nu lutar det åt Landy även om de är 120 dollar dyrare. 
    Ska försöka formulera ett litet fint prutningsförsök på engelska nu bara.. 
  • Sassabrassa

Hej på er, nu har jag provat klänningen. Den är jättefin. Tjockt härligt tyg. Mycket klänning. :)
    Men den är för stor. Men det viste jag ju redan inne. Ska ta den till en duktig sömmerska som ska hjälpa mig att ta in den och lägga upp den. Den är nästan en decimeter för lång. Men har inte bestämt skor än så därför ville jag ta det säkra före det osäkra. :)

Vad tycker ni om klänningen?

Ska köpa en ny underkjol. Den som hörde till var för stor upptill.. vill få en mer A-formad siluett...

• Ocean Bride
    Sassabrassa skrev 2011-03-15 20:43:25 följande:

Hej på er, nu har jag provat klänningen. Den är jättefin. Tjockt härligt tyg. Mycket klänning. :)
    Men den är för stor. Men det viste jag ju redan inne. Ska ta den till en duktig sömmerska som ska hjälpa mig att ta in den och lägga upp den. Den är nästan en decimeter för lång. Men har inte bestämt skor än så därför ville jag ta det säkra före det osäkra. :)

Vad tycker ni om klänningen?

Ska köpa en ny underkjol. Den som hörde till var för stor upptill.. vill få en mer A-formad siluett...

Vad fin den ser ut!!! Skrattande Vad härligt att du är nöjd!!
    Var beställde du ifrån? Vill du ta en närbild på brodyrerna på bröstet? Såå nyfiken på hur dom gör dem!!
    Jättefin!
  • Darling Daisy

Sassabrassa: klänningen ser jättefin ut! Vad skönt att du är nöjd!

Välkomna ni nya! Snygga klänningar ni visade. 

• Sassabrassa
    Ocean Bride skrev 2011-03-15 20:47:17 följande:
    Vad fin den ser ut!!! Skrattande Vad härligt att du är nöjd!!
    Var beställde du ifrån? Vill du ta en närbild på brodyrerna på bröstet? Såå nyfiken på hur dom gör dem!!
    Jättefin!
    Jag beställde från Luxury-dresses, som tidigare hette Weddingdresses på Tradera, men tror att de har bytt namn där nu. Kanonnöjd med min klänning, men inte nöjd med mannens kläder.

Jag lägger upp närbild på broderierna imorgon när jag kan klippa och zooma i Photoshop.
    Men måste säga att broderierna är fantastiskt fint gjorda.
  • Skumboll

Jättefin sassabrassa!  
    Synd att inte din sambos kläder blev nå bra.

Sådär ja, en tur till jourläkaren, lite antibiotika så kanske man är på benen snart.
    Imorgon sägs det att jag ska få bilder på testklänning två. Tja, vi får väl se...

• Sommarbrud
    bettanR skrev 2011-03-15 19:48:23 följande:
    men har dom ingen riktig hrmsida alltså?
    den billiga jag ska beställa är denna: 

fast jag tänkte göra lite ändringar med den. som t ex ett annat band, knappar i ryggen som går hela vägen ned till golvet och ett bandeau band till urringen i guld. 

men min drömklänning är en vera wang:

men är lite nervös för om någon verkligen kan klara av o göra den klänningen rätta...
    Men så fina, nummer ett har jag i min vill ha box och nummer två är ju lite lik den jag ska beställa :) Så båda är väldigt fina :) Mkt bra smak!!
  • Vott
    Pilla skrev 2011-03-15 19:35:40 följande:
    Den 19 februari beställde jag denna:
    Snygg klänning! Hoppas du blir nöjd och att den kommer snart.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden