• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 08:37:51 följande:
    Ja, de är väldigt snabba på att svara! Både Landy och Milly har svarat mig snabbt. Fast då är jag ju bara på quotation-stadiet ännu..
    Jo, på det stadiet var milly snabba med mina frågor oxå...
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 08:35:32 följande:
    Ja det är plus för landy, plus för milly är testklänningen och att säger vilka material de använder. Så om man skulle mixa landy o Milly skulle det bli fantastiskt :)
    Ohh, jag håller med till 100 procent!! Visst är det ett svårt val!!

I mitt fall är även det faktum att det är en landy-design jag fastnat för med i leken. Därför ligger kanske Landy högst på listan (även om de är lite dyrare), de måste ju kunna få till sin egen klänning på ett bra sätt liksom.
  • Darling Daisy
    Cupcake queen skrev 2011-03-16 08:28:44 följande:
    Fick ett mail från Landy i morse min klänning blir skickad i dag, nu är jag så pirrig... undrar hur lång leveranstiden är... Har ju beställt både klänning och bolero och vill så gärna se att det är snyggt, i rätt storlek och inget knas.
    Oh, vad spännande!! Det är ju inte så långt kvar till ert datum heller nu va?
    Håller alla tummar o tår att det blir bra!

Till mig skrev Landy att det är 5 dagars frakt.

Vill du visa oss bilder på klänningen o boleron sen så blir vi ju glada förstås!
  • tigerlily
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 08:24:04 följande:
    God morgon!
    Ett stort krya på dig till Skumboll från mig också!!

Har fått mail från min nya kompis Lucy på Landy i natt. De kunde dra av frakten på min klänning. Nu ska jag vara ännu besvärligare och fråga om de inte borde dra av lite mer pga att jag inte vill ha släpet

Spännande det här!!! (fast tidskrävande som sagt!!)
    Heja, heja!

Du ser, det gick ju!
  • Darling Daisy
    tigerlily skrev 2011-03-16 09:17:53 följande:
    Heja, heja!

Du ser, det gick ju!
    Och nu har jag fått ner priset till 379 dollar jämnt! Snyggt va?

Det är nästan så att jag måste köpa den nu....
  • Humlan66

Jag har försökt att maila milanoo flera gånger nu, utan svar .Fler som inte får svar från dem ?
    Hur ska dom kunna tänka sig få kunder om dom inte svarar

• Sommarbrud
    Humlan66 skrev 2011-03-16 10:00:15 följande:
    Jag har försökt att maila milanoo flera gånger nu, utan svar .Fler som inte får svar från dem ?
    Hur ska dom kunna tänka sig få kunder om dom inte svarar

Jag har inte mailat dem, men det verkar vara fler som inte får svar från dem. Mn det verkar även vara fler som har fått sina klänningar. Jag har ju beställt en därifrån hoppas den kommer inom tre veckor...

Har du beställt eller vill du  beställa?

• Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-03-16 08:01:39 följande:
    Oj! Att du har orkat jobba! Krya på dig ännu mer!!!
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 08:22:36 följande:
    Men åh jobbigt! Och vad är det jag läser?Inga bilder??? :(
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 08:24:04 följande:
    God morgon!
    Ett stort krya på dig till Skumboll från mig också!!
    Tack vad gulliga ni är.... Cool
    Jag är en enveten jävel så det ska mycket till innan jag tycker synd om mig själv.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-16 07:44:14 följande:
    Oj, visste inte man kunde ha "smågrus". Låter hemskt ändå... Uvin har jag  full förståelse för iaf, den har jag haft mååånga. Och lååånga... Har nog ätit 50 penicillinkurer innan jag lärde mig att förebygga dem och bota dem själv. Hoppas du blir bättre snart iaf!

Jaja, då kommer väl bilderna snart, förhoppningsvis i morg!
    Smågrus gör inte lika ont och smärtan är lite mer diffus, iaf på mig. Som tur är har jag aldrig behövt spränga stenarna, de brukar komma ut av sig självt till slut.
    Jag hatar uvin, jag tar hellre njursten än det faktiskt... av någon andledning brukar jag alltid få det efter njurstenen, typ som att det inte vore nog.
    Fy tusan för att ha uvi så ofta och äta så mycket antibiotika. Kräks
  • Humlan66
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 10:02:53 följande:

Jag har inte mailat dem, men det verkar vara fler som inte får svar från dem. Mn det verkar även vara fler som har fått sina klänningar. Jag har ju beställt en därifrån hoppas den kommer inom tre veckor...

Har du beställt eller vill du  beställa?

Jag vill beställa. Sett en klänning som inte är hel lång så jag frågade om det gick att få den lång samt med ett litet släp, men som sagt inget svar. Usch va tråkigt
    Va mycket dyrare det har blitt bara på det senaste året med kinaklännings priserna tycker jag.
    Skulle ju ha gift mig förra sommaren men ekonomin ville annorlunda. Däför har man haft koll ett tag och det har skenat. Undrar hur länge det kommer att vara värt att köpa såhär ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden