• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Junibruden
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 20:39:10 följande:
    Nån som är bra på att förklara hur man använder paypal? Skaffade mig ett konto idag, men har ingen aning om hur jag ska använda det!
    När de frågar om paypal email, är det den epostadressen som man har registrerat sig med de menar då? 
    Paypal är jätte lätt att använda. när de frågar efter din paypal email så är det just den adressen som du registrerade dig med som de menar. sen när du meddelat adressen till landy (visst var det landy?) så får du ett meddelande till den epostadressen från landy via paypal. där klickar du på länken, loggar in, bekräftar betalningen och så är det gjort. jag har därefter sparat betalningsbekräftelsen i pdf och skickat den till kinaföretaget och samtidigt då meddelat att betalningen är gjord och kan de vara vänliga och bekräfta när de fått betalningen. men man behöver ju inte meddela dem eller skicka dem betalningsbekräftelsen... oftast tar de 1-2 dagar, och så har de fått pengarna.
    eftersom jag i paypal använder visakortet som betalningsmedel, syns betalningen sen på nästa visaräkning. och den där lilla summan som de drar av när du registrerar kortet får du tillbaka efter att betalningen till kina är gjord...
  • awarwen
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 21:53:39 följande:
    Vilken underkjol ska jag köpa till min klänning? jag har ju beställt två från milanoo, men tänkte b eställa en från landy så jag har en som passar. SÅ vilken tror ni blir bra? Har lagt ut bild på min klänning så ofta så vågar inte göra det igen... ;)
    Om det är klänningen du visade häromdagen (baksidan visserligen) så vet jag. Men vilka underkjolar har du i åtanke?
    Nu har jag mätt mig och hoppas det stämmer att man kan dra av ca 1 cm per kilo...
    Just nu mäter jag:
    Byst = 87 cm
    Midja = 72 cm
    Höft = 95 cm
    Behöver de magmått också tror ni? För den är som en vattenballong just nu... hehe... 87cm
    Byst och mage samma mått, kul i profil... ääääääääääääääää
    Kan jag dra av 7 cm då på varje ställe, eftersom jag vill gå ner 7 kg. Vill beställa min klänning nu, så jag hinner få den i tid.
  • Sommarbrud
    awarwen skrev 2011-03-17 08:36:22 följande:
    Om det är klänningen du visade häromdagen (baksidan visserligen) så vet jag. Men vilka underkjolar har du i åtanke?
    Nu har jag mätt mig och hoppas det stämmer att man kan dra av ca 1 cm per kilo...
    Just nu mäter jag:
    Byst = 87 cm
    Midja = 72 cm
    Höft = 95 cm
    Behöver de magmått också tror ni? För den är som en vattenballong just nu... hehe... 87cm
    Kan jag dra av 7 cm då på varje ställe, eftersom jag vill gå ner 7 kg. Vill beställa min klänning nu, så jag hinner få den i tid.
    Ja det är den klänningen, hmm vet inte vilken underkjol jag har i åtanke, den bästa ? :) Får kolla upp vilken man ska ha det fanns ju massor på landys hemsida...

Du har inte fått ngn mall på vilka mått de vill ha? Jag fick från landy imorse så ikväll ska jag mäta och förhoppningsvis beställa. Jag kommer också dra av dock inte en cm för varje kg eftersom jag ska gå ner så mkt så blir de tnog inte en cm för varje kg :(
  • Sommarbrud

Alltså vilken underkjol til ldenna klänning:

• 1700tal
    awarwen skrev 2011-03-17 08:36:22 följande:
    Just nu mäter jag:
    Byst = 87 cm
    Midja = 72 cm
    Höft = 95 cm
    Skulle nog inte dra av samma antal cm på höft och byst som midjan... Särskilt som du har en "ballong" över magen - om du går ner 7 kg bör ju en flera av kilona "tas" av just magen. Du skulle väl ha snörning va?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-17 08:58:08 följande:

Den kan vi aldrig se för många ggr!! Tror du inte dina underkjolar du har passar då?
  • awarwen
    1700tal skrev 2011-03-17 09:01:48 följande:
    Skulle nog inte dra av samma antal cm på höft och byst som midjan... Särskilt som du har en "ballong" över magen - om du går ner 7 kg bör ju en flera av kilona "tas" av just magen. Du skulle väl ha snörning va?
    Ja det är snörning i ryggen. Men jag blir så osäker på hur mycket man kan "snöra åt".
    Min förhoppning är att ballongen försvinner helt, tränar som en tok just nu.
    Hur mkt hade du dragit av per kroppsdel? Du verkar så himla insatt och duktig på det här.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-17 09:03:54 följande:
    Den kan vi aldrig se för många ggr!! Tror du inte dina underkjolar du har passar då?
    Ja kanske, problemet är at tjag får underkjolarna efter att jag beställer denna, och tänkt hemska tanke om ingen passar?? Då tänkte jag, att varför inte slå till på en till underkjol? Lika bra att ha en till varje klänning :) Oj kanske dumt tänkt, kanske ska vänta o se om ngn passar... KOm knappt ihåg vad jag beställde
  • awarwen
    Sommarbrud skrev 2011-03-17 08:58:08 följande:

Den är så himla häftig!!!
    Vilka underkjolar har du att välja på? Den behöver nog inte vara så där jättestor, eftersom det är mkt tyg i kjolen.
  • Malin24

Stress. Har suttit och väntat på att få se de senaste bilderna på testklänningen (efter alla ändringar) Men nu när jag pratade med Bella så får jag veta att de inte kommer göra ändringarna på testklänningen för de har gjort detta på mönstret och sen syr upp den riktiga klänningen efter det..ååh nu vet jag ju inte alls om vi förstått varandra rätt.. Men Bella säger ju givetvis "please don´t worry it will be right".

Så en hel veckas väntan till innan jag får se ngt...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden