• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 21:19:32 följande:
    Låter ju bra! Vad vill du ha på överdelen? 
    Jag tar nog också från Landy.
    Har ni koll på färgerna? Det är ju så svårt att se på deras color chart!
    ja det ska jag sova på. Herregud så många beslut o jag kan noll om tyg :/ Men ska kolla lite.
    Färg, jag tänkte ta ivory ? finns det olika jag har inte ens varit inne på deras sida ska nog göra det. Vad ska du ha för färg, vilken lutar det åt ?
  • Darling Daisy

Jag ska inte ha kritvit i alla fall

Lutar lite åt nån mörkare, champagne eller så. Jag frågade vad de kallar de olika färgerna på sin färgkarta, så jag får väl se vad Lucy svarar. 

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 21:31:40 följande:

Lutar lite åt nån mörkare, champagne eller så. Jag frågade vad de kallar de olika färgerna på sin färgkarta, så jag får väl se vad Lucy svarar. 
    Okej, men om jag skriver ivory tror de förstår då ?
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 21:31:40 följande:

Vart hittar du färgkartan?
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 21:36:21 följande:
    Okej, men om jag skriver ivory tror de förstår då ?
    Det borde de ju!!!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-16 21:44:34 följande:
    Det borde de ju!!!
    och vart hittar man en mall hur man ska ta deras mått, för det är väl olika från olika sidor
  • Sommarbrud

Vilken underkjol ska jag köpa till min klänning? jag har ju beställt två från milanoo, men tänkte b eställa en från landy så jag har en som passar. SÅ vilken tror ni blir bra? Har lagt ut bild på min klänning så ofta så vågar inte göra det igen... ;)

• S2011

alltså. seriously, tjejer!

här lämnar man er ensamma några enstaka dagar och när man kommer tillbaks har man 54 sidor att läsa igen!Skrattande  took me the whole dääääm nightSkrattande

• Agape
    S2011 skrev 2011-03-16 22:02:17 följande:
    alltså. seriously, tjejer!

här lämnar man er ensamma några enstaka dagar och när man kommer tillbaks har man 54 sidor att läsa igen!Skrattande  took me the whole dääääm nightSkrattande
    Känns bekant men jag hinner ju aldrig läsa ikapp....
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 21:53:39 följande:
    Vilken underkjol ska jag köpa till min klänning? jag har ju beställt två från milanoo, men tänkte b eställa en från landy så jag har en som passar. SÅ vilken tror ni blir bra? Har lagt ut bild på min klänning så ofta så vågar inte göra det igen... ;)
    Men jag minns inte!!! Så skyll på mig

Jag tror jag hittat "min klänning"! Ingen spets som jag vart inne på....men jag gillar den enkla modellen! Fast just nu hittar jag den inte...
  • TheD
    Sommarbrud skrev 2011-03-16 21:46:20 följande:
    och vart hittar man en mall hur man ska ta deras mått, för det är väl olika från olika sidor
    Om jag har läst rätt ska du beställa från Landy? Du bör få information om hur/var du ska mäta. Milly ger sånt om det inte redan finns på sidan. Jag beställde från den berömda anders på detta forum ;) och då mailade han beställningsformulär där det var bild på provdocka med måttband osv. mycket bra måste jag säga!

Hör med Landy annars :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden