• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Men alltså hur länkar jag till sidan med alla underkjolar? Tänkte att det skulle vara lättast.. Och här visar jag ju samtidigt hur otroligt duktig jag är på datorer.. :) För visst kan man inte bara klippa in hela raden?

• Junibruden

hur länge har gått mellan testbilderna och bilder på riktiga klänningen eller ens delar av den?

för nästan 10 dagar sedan skickade jag iväg de korrigerade testklänningsbilderna till bella... och då började de med min riktiga klänning. är så nervös! Drömmer
    när tror ni jag ska få bilder? bella lovade skicka bilder under processen och naturligtvis sedan också på den färdiga klänningen. men hur länge har det tagit för er andra att få bilder efter att de börjat sy på den riktiga klänningen?

• Malin24
    Junibruden skrev 2011-03-17 09:24:14 följande:
    hur länge har gått mellan testbilderna och bilder på riktiga klänningen eller ens delar av den?

för nästan 10 dagar sedan skickade jag iväg de korrigerade testklänningsbilderna till bella... och då började de med min riktiga klänning. är så nervös! Drömmer
    när tror ni jag ska få bilder? bella lovade skicka bilder under processen och naturligtvis sedan också på den färdiga klänningen. men hur länge har det tagit för er andra att få bilder efter att de börjat sy på den riktiga klänningen?
    Spännande :) Då ligger jag en vecka efter dig, är också supernervös! Hoppas verkligen på att få bilder under processen, men om du fått vänta 10 dagar..vet inte om jag orkar vänta så länge utan att få en skymt av denGlad
  • Skumboll
    Junibruden skrev 2011-03-17 09:24:14 följande:

Jag fick ju bilder på min testklänning den 2 mars och de skulle börja på den riktiga klänningen i mitten på denna vecka.
    Ärdu säker på att de började med den riktiga precis efter att du skicka in dina korrigeringar?
  • Junibruden
    Skumboll skrev 2011-03-17 09:29:12 följande:
    Jag fick ju bilder på min testklänning den 2 mars och de skulle börja på den riktiga klänningen i mitten på denna vecka.
    Ärdu säker på att de började med den riktiga precis efter att du skicka in dina korrigeringar?
    oj nej, kanske de inte alls börjat med min riktiga klänning ännu... Gråter men bella skrev åt mig efter att jag bekräftat ändringarna att de skule börja med min riktiga klänning då. och klänningen borde vara hos mig i mitten av april. men kan ju nog hända att de ännu inte börjat med den... på den där sidan där man kan följa med framskridandet står det Date of Completing Pattern Work: 10.3.2011 och sedan dess har det stått efter Date of Completing Production Stage 1: In Process. men kanske den sidan inte är helt up to date...

nå, jag får väl bara fortsätta vänta vänta och vänta... är egentligen inte ens så nervös, för är ganska övertygad om att den blir bra (konstiga jag som litar på dem så fullt ??), men skulle ju vara härligt att ha den hemma nu och kunna pröva dem Glad
  • Darling Daisy

Junibruden: tack för infon om paypal, det låter ju enkelt! Så om jag vill betala med mitt kort så dras det automatiskt från kontot när jag godkänner paypalbetalningen?

Sommarbrud: jag fick en bild på Landys "brudfärger". Ska försöka ladda upp den så ni kan få se.
    Hur skrev de att man skulle mäta?

Jag undrar om man kan fråga hur mycket "glipa" det är i ryggen vid ett givet byst/midje-mått. Fast eftersom jag inte ens kan beskriva frågan på svenska känns det lite svårt att fråga Lucy det!

• Sommarbrud

Darling Daisy: Jag har fått ett dokument bifogat ska jag maila det till dig? Det är ganska långt..

• Junibruden
    Darling Daisy skrev 2011-03-17 10:03:56 följande:
    Junibruden: tack för infon om paypal, det låter ju enkelt! Så om jag vill betala med mitt kort så dras det automatiskt från kontot när jag godkänner paypalbetalningen?
    om du vill betala med kortet så anger du dina kortuppgifter till paypal och efter att du godänt paypalbetalning dras summan automatiskt av från ditt visakonto (dvs. den landade på följande visaräkning i mitt fall).
    paypal är alltså hur enkelt som helst, och man får tydliga direktiv för hur man ska göra allt...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden